اخبار فناوریموبایل و تبلت

آیفون 12 پس از سه ماه غوطه‌وری در آب، همچنان روشن می‌شود

به گزارش آی تی بوم؛ اپل گفته است آیفون ۱۲ تا ۳۰ دقیقه دربرابر نفوذ آب مقاومت می‌کند؛ اما این گوشی پس از سه ماه غوطه‌وری در یک دریاچه، همچنان روشن می‌شود.

مهندسان اپل، آیفون ۱۲ را طوری ساخته‌اند که تا حداکثر ۶ متر بدون آسیب زیر آب قرار بگیرد، اما یک مدل از این گوشی آیفون توانست سه ماه تمام در رودخانه‌ای در کالیفرنیا دوام بیاورد و هنوز هم کار کند.

این گوشی چندی پیش توسط غواصی که رودخانه‌ی استانیسلاوس کالیفرنیای شمالی را تمیز می‌کرد پیدا شد. این غواص با موبایل غوطه‌وری روبه‌رو شد و داستان خود را برای سایت اپل اینسایدر تعریف کرد.

لی، غواص رودخانه‌ی استانیسلاوس، در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) در حال تمیز کردن رودخانه بود که یک آیفون پوشیده از جلبک را پیدا کرد. او گوشی را بیرون آورد و معلوم شد که یک آیفون ۱۲ است.

لی تلفن همراه خیس‌شده را به مدت ۶ روز رها کرد تا خشک شود و بعداً پس از اتصال به شارژر، آن را روشن کرد.

ظاهراً تلفن هیچ رمز عبوری نداشت، زیرا لی توانست قفل آن را باز کند و اطلاعاتی مانند عکس‌ها و مخاطبین اخیر را در آن ببیند. جدیدترین ویدیوی تلفن در ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) در همان رودخانه ضبط شده بود که نشان می‌داد گوشی به‌مدت سه ماه در رودخانه غوطه‌ور بوده است.

غواص تا‌کنون نتوانسته است صاحب گوشی گم‌شده را پیدا کند، اما قصد دارد با تماس با برخی از مخاطبین گوشی، آن را به صاحبش بازگرداند.

قرار‌دادن آیفون در معرض آب پرفشار مانند هنگام دوش‌گرفتن، اسکی روی آب، ویک‌بردینگ، موج‌سواری، جت‌اسکی و… ممکن است باعث نفوذ آب به داخل دستگاه شود و آن را برای همیشه از کار بیندازد.

همچنین شما نباید آیفون خود را در سونا یا اتاق بخار استفاده کنید. فرو بردن عمدی آیفون در آب و قرار دادن آیفون در معرض صابون، مواد شوینده، اسیدها یا غذاهای اسیدی یا هر مایعی، به آن آسیب می‌رساند.

اگر مایعی غیر از آب روی آیفون شما پاشید، ناحیه‌ی آسیب‌دیده را با آب لوله‌کشی بشویید. سپس آیفون خود را با یک پارچه‌ی نرم و بدون پرز پاک کنید. برای خشک‌کردن آیفون، در حالی که کانکتور آن رو به پایین است، دستگاه را به آرامی روی دست خود ضربه بزنید.

آیفون خود را با استفاده از منبع حرارت خارجی خشک نکنید یا جسم خارجی را در کانکتور Lightning یا USB-C آن قرار ندهید. برای خشک کردن آن، آیفون خود را در یک محفظه‌ی خشک با مقداری جریان هوا بگذارید.

 

منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + ده =

دکمه بازگشت به بالا