شبکه های اجتماعی

نسخه جدید TweetDeck با نام XPro رسماً راه‌اندازی شد

به گزارش آی تی بوم؛ توییتر در چند وقت گذشته با انجام یک ‌ری‌برند بزرگ، روی اندروید، آیفون و وب به X تغییر نام پیدا کرد. حالا داشبورد مدیریتی TweetDeck این شرکت نیز رسماً نام جدیدی به خود گرفته است: XPro.

براساس گزارش 9to5Google، نام جدید XPro در لندینگ پیج این داشبورد (هنگامی که وارد حساب خود نشده باشید) به‌عنوان نام سایت به‌چشم می‌خورد، اما آدرس اینترنتی آن همچنان tweetdeck.twitter.com باقی مانده است. ایلان ماسک نیز هفته گذشته به تغییر نام TweetDeck اشاره کرد و همچنین گفت که پلاگین‌های زیادی برای آن ارائه خواهد شد.

نسخه جدید TweetDeck توییتر

بااین‌حال، مانند بسیاری از تغییر نام‌های توییتر، هنوز شواهد زیادی از برند قدیمی در این صفحه وجود دارد. به‌ عنوان مثال، تصویر موجود در لندینگ پیج همچنان لوگوی نمادین پرنده آبی توییتر را نشان می‌دهد و همچنین برچسبی در آن می‌گوید: «ابزاری قدرتمند و سریع برای افرادی که در توییتر زندگی می‌کنند.»

علاوه‌براین، تغییر نام TweetDeck به XPro درحالی انجام شده است که هفته گذشته گفته شد «توییت» به «پست» تغییر نام می‌دهد و از این پس به‌جای «ریتویت» شاهد «Repost» خواهیم بود. با این شرایط TweetDeck دیگر در شبکه اجتماعی توییتر معنایی ندارد و از امروز، این سرویس XPro نامیده می‌شود.

بااین‌وجود، می‌توان انتظار داشت که XPro در آینده به یکی از مزایای مشترکین سرویس پولی شبکه اجتماعی X تبدیل شود. ماه گذشته، حساب پشتیبانی این شرکت اعلام کرده بود که نسخه جدید TweetDeck تا 30 روز دیگر تنها در دسترس کاربران سرویس توییتر بلو قرار خواهد گرفت.

ایلان ماسک درحال تغییر کامل توییتر به X است و پرنده آبی نمادین این شبکه اجتماعی به‌مرور‌زمان درحال فراموش‌شدن است. اخیراً نسخه اندروید و iOS این برنامه جدید منتشر شد و ماسک گفت که تعداد کاربران ماهانه پلتفرم X به رکورد جدیدی در سال 2023 رسیده و از 540 میلیون کاربر فراتر رفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا