بازی

هر آنچه در مراسم Ubisoft Forward رخ داد

پس از مدت‌ها انتظار برای مراسم Ubisoft Forward، بالاخره انتظارها به پایان رسید و طرفداران شاهد نمایش‌های متنوعی بودن که در برخی زمینه‌ها رضایت‌بخش و در برخی دیگر کاملاً ناامید کننده واقع شدند.

به گزارش آی تی بوم، پس از مدت‌ها انتظار برای مراسم Ubisoft Forward، بالاخره انتظارها به پایان رسید و طرفداران شاهد نمایش‌های متنوعی بودن که در برخی زمینه‌ها رضایت‌بخش و در برخی دیگر کاملاً ناامید کننده واقع شدند.

البته علت این ناامیدی‌ها کاملاً واضح است که در جریان مقاله متوجه آن خواهید شد. مراسم «یوبیسافت فوروارد» در ابتدا با پیش‌نمایشی تقریبا نیم ساعته آغاز شد که در آن به عناوین مستقل و معرفی‌های تازه برای برخی از آثار قدیمی پرداخته شد که در ادامه می‌توانید لیست کامل معرفی‌های پیش‌نمایش و همچنین مراسم اصلی را مشاهده کنید.

پیش‌نمایش یوبیسافت فوروارد با معرفی رویداد Brawlhala-Vania برای بازی برالهالا (Brawlhala) آغاز شد. همان‌طور که از اسم رویداد پیداست، این یک همکاری مشترک بین دو بازی کسلوانیا (Castlevania) و برالهالا خواهد بود و به واسطه این رویداد که از تاریخ ۱۹ اکتبر امسال (۲۷ مهر) نیز آغاز می‌شود، شخصیت آلوکارد (Alucard) و بلمونت (Belmont) از فرانچایز یاد شده به این بازی مبارزه‌ای رایگان راه پیدا می‌کند.

در ادامه‌ی این پیش‌نمایش، اعلام شد که در تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) از برنامه‌های یوبیسافت برای رویداد هالووین و فصل جدید بازی «فور آنر» رونمایی خواهد شد. همچنین عنوانی مستقل توسط استودیوی فنلاندی skyward entertainment با نام Second Stone نمایش داده شد که یک بازی اکشن نقش آفرینی کلاسیک با عناصر پلتفرمینگ خواهد بود.

به دنبال این اثر، استودیوی Unreliable narrators نیز عنوانی مستقل دیگر با نام Two Falls را نمایش داد که یک بازی داستان محور اول شخص است و در کانادای قرن ۱۷ جریان دارد. از نکات قابل توجه پیش‌نمایش مراسم این بود که از این به بعد مشترکین سرویس Ubisoft+ قادرخواهند بود تا تمامی آثار مستقل را به طور رایگان تجربه کنند.

طرفداران می‌توانند از الان (و در صورتی که مشترک یوبیسافت پلاس باشند) تا ۱۸ مهر بازی The Crew 2 را به صورت رایگان تجربه کنند. البته «کرو ۲» تنها عنوانی نخواهد بود که برای مدتی کوتاه رایگان می‌شود و درکنار معرفی بسته‌الحاقی جدید برای بازی Anno 1800، اعلام شد که این اثر را نیز می‌توانید تا ۱۸ مهر (درصورت عضویت در یوبیسافت پلاس) رایگان تجربه کنید.

اما مراسم اصلی با نمایش بازی Mario+Rabbids جدید آغاز شد. بازی Mario+Rabbids: Sparks of Hope که همانند نسخه قبلی همچنان نوبتی است، این بار قرار است ماریو، لوییجی، پیچ و نسخه‌های ربید آن‌ها را به کهکشان‌ها و یک ماجراجویی بزرگ‌تر از نسخه اول ببرد. این بازی در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه می‌شود. همچنین در جریان سال ۲۰۲۳، سه بسته الحاقی جدید برای این اثر عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها با محوریت شخصیت محبوب Rayman خواهد بود.

در ادامه نوبت به نمایش جدید Skull and Bones می‌رسد. در این نمایش پی می‌بریم که بازیکنان با استفاده از پایگاه (بخوانید مخفیگاه) اصلی خود، می‌توانند به مدیریت امور مختلف در دنیای «اسکال اند بونز» بپردازند. ارتقا و شخصی‌سازی کشتی خود اولین قدم در زمینه فرمانروایی بر دریاها به عنوان یک کاپیتان بدنام دزد دریایی محسوب می‌شود.

جهان باز این اثر، بازیکنان را به کاوش در دوران طلایی دزدان دریایی اقیانوس هند دعوت می‌کند. به عنوان یک دزد دریایی، در Skull and Bones کشتی‌های تجاری را غارت کنید، Infamy به دست بیاورید و انواع کشتی‌ها را برای ماجراجویی در اقیانوس بسازید و شخصی‌سازی کنید. این اثر را می‌توانید در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۷ آبان) روی پی‌سی، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تجربه کنید.

بالاخره زمان رونمایی کامل از Tom Clancy’s The Division: Heartland فرا رسیده است.  این عنوان داستان‌ها و شخصیت‌های جدیدی را به دنیای The Division معرفی خواهد کرد و این بار برخلاف عناوین قبلی سری، ما را به شهر سیلور کریک (Silver Creek)  در آمریکای مرکزی می‌برد. فاز بتای بازی از اواخر امسال آغاز خواهد شد و برای پلی‌ استیشن ۴ و ۵، ایکس‌ باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و پی‌سی نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

البته تمام اخبار متعلق به این بازی نبوده و دیویژن ۲ نیز محتوای جدید دریافت می‌کند که روی تنوع بیلدها و شیوه پیش‌روی تاثیرگذار خواهد بود و از طرفی دیگر ۲ به‌روزرسانی بزرگ دیگر نیز برای این اثر عرضه خواهد شد. بازی موبایلی Tom Clancy’s The Division: Resurgence نیز از پاییز امسال وارد فاز بتای محدود می‌شود.

محتوای جدیدی برای بازی Riders Republic منتشر خواهد شد. محتوایی از قبیل دوچرخه‌های تازه، زمین بازی جدید، حرکات نمایشی ویژه، شغل‌های جدید، اسپانسرها، لباس‌ها و قابلیت‌های شخصی سازی جدید. فصل ۴ بازی از ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) آغاز می‌شود و همچنین گفتنی است که خود بازی درحال حاضر به صورت رایگان قابل تجربه است.

با پخش تریلری جدید، جزئیاتی تازه از بازی Rainbow Six Mobile اعلام شد. به طور مثال سیستم Perk و تغییراتی در لودآت اپراتورها وجود خواهد داشت، از حالت 5v5 رونمایی شد و در پاییز جاری، بتای آزاد این اثر آغاز می‌شود اما کمی قبل‌تر از آن، در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور)، بتای محدود بازی برگزار خواهد شد که تنها با ثبت نام در گوگل پلی استور در مناطقی همچون آمریکا، برزیل، کانادا، فیلیپین، مکزیک، سنگاپور و هند در دسترس خواهد بود. همچنین بازی بسیاری از ویژگی‌های نسخه اصلی را ارائه می‌دهد تا نزدیک‌ترین تجربه به همتای کنسولی خود را برای مخاطبین ایجاد کند. البته این فقط به دوره عرضه بازی محدود می‌شود و به مرور و با به‌روزرسانی‌های جدید، بازی مسیر خود را از نسخه کنسولی جدا خواهد کرد.

یکی از بخش‌های غیرمنتظره این رویداد، حضور Mike Verdu از نتفلیکس (Netflix) و معرفی عناوین انحصاری برای پلتفرم «نتفلیکس» بود. بنابر اعلام مایک وردو، یوبیسافت و نتفلیکس با همکاری یکدیگر، عناوین موبایلی جدیدی را ایجاد خواهند کرد. وی اذعان داشت که طی ۳ سال آینده حداقل ۳ عنوان از فرانچایزهای محبوب کمپانی یوبیسافت به طور انحصاری در دسترس مشترکین نتفلیکس قرار خواهد گرفت.

بازی اول Valiant Hearts 2 خواهد بود که دنباله مستقیم نسخه قبلی است و توسط همان تیم نیز ساخته می‌شود و در ژانویه ۲۰۲۳ (دی/بهمن) نیز در دسترس خواهد بود. عنوان دوم، Mighty Quest 2 است که این اثر نیز در سال آینده منتشر می‌شود و بازی سوم، نسخه جدیدی از اسسینز کرید (Assassin’s Creed) خواهد بود. گفتنی است که طرفداران سال آینده می‌توانند همزمان از سریال لایو اکشن جدید سری اساسینز کرید نیز لذت ببرند. وردو افزود که این ۳ بازی بدون تبلیغات یا خریدهای درون برنامه‌ای منتشر می‌شوند.

در این بین تریلری هم از فصل سوم سریال Mythic Quest پخش شد، سریالی که موضوع آن راجع‌به شرکتی کلاهبردار است که بازی‌های غیرواقعی می‌سازد. این توسعه‌دهندگان وعده ساخت بزرگترین بازی MMO تاریخ را داده‌اند، اما واقعیت اینجاست که آن‌ها به طور کامل درباره بازی دروغ گفته‌اند و هیچ چیز بزرگی وجود ندارد. این سریال که با همکاری بخش فیلم و سریال یوبیسافت، 3Arts entertainment و لاینز گیت (Lions Gate) توسعه پیدا می‌کند و از اپل تی‌وی پلاس پخش می‌شود.

با نمایش سینماتیک جدیدی، انتشار بازی Trackmania برای کنسول‌ها تایید شد و درکنار آن، ویژگی‌هایی از قبیل کراس پراگرشن و کراس پلی برای این اثر تایید شد. به این معنا که پیش‌روی بازیکن روی هر پلتفرم، در پلتفرم‌های دیگر قابل ادامه دادن خواهد بود و همچنین بازیکنان کنسول‌های مختلف قادر به تجربه این اثر با یکدیگر خواهند بود. این بازی رایگان که در سال ۲۰۲۰ برای پی‌سی منتشر شده بود، در سال ۲۰۲۳ برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، سری ایکس/اس، لونا و استیدیا منتشر خواهد شد.

اما نهایتاً به مورد انتظارترین بخش کل مراسم می‌رسیم، یعنی شوکیس اساسینز کرید. جایی که ایو گیمو (Yves Guillemot) مدیرعامل یوبیسافت درباره جشن ۱۵ سالگی فرانچایز اساسینز کرید صحبت می‌کند و پس از صحبت‌های دنی والاس، صداگذار شخصیت «شان هیستینگز» در این مجموعه، نهایتاً جدیدترین بازی سری نمایش داده می‌شود. عنوانی که مدتی پیش به دلیل لو رفتن، به طور رسمی توسط خود شرکت معرفی شده بود.

از Assassin’s Creed Mirage به واسطه یک تریلر سینماتیک هیجان‌انگیز رونمایی شد. در این تریلر به ریشه و دوران جوانی بسیم ابن اسحاق، یکی از مهمترین شخصیت‌های Valhalla پرداخته می‌شود که توسط «روشن» رئیس فرقه Hidden Ones پس از سوگند یاد کردن، به این فرقه می‌پیوندد. در این بین، فضای بغداد و همچنین بی‌تجربگی و پیشرفت بسیم به نمایش گذاشته می‌شود. این اثر که توسط شعبه بوردو (Bordeaux) یوبیسافت ساخته می‌شود، در سال ۲۰۲۳ برای پلی استیشن ۴ پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، سری ایکس/اس، لونا و پی‌سی منتشر خواهد شد.

البته کار یوبیسافت با Assassin’s Creed Valhalla هنوز به پایان نرسیده است. طبق اعلام رسمی، طی چند ماه آینده آخرین محتوای بازی نیز منتشر خواهد شد. این افزونه که The Last Chapters نام دارد، به سال‌های پایانی عمر ایور می‌پردازد. البته نکته حائز اهمیت این است که این بسته الحاقی کاملاً رایگان خواهد بود تا برخی از نقاط داستانی مجهول از بازی اصلی را پاسخ بدهد.

در این بین جدیدترین نسخه از بازی برای گوشی‌های هوشمند معرفی شد. این بازی که شامل تمامی مکانیک‌های آشنای سری خواهد بود، بازیکنان را در چین باستان، جهانی باز و سال ۲۵۰ قبل از میلاد مسیح قرار می‌دهد. بازی جدید با اسم رمز Assassin’s Creed Jade شناخته می‌شود و به‌زودی برای گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شود. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این عنوان می‌توان به قابلیت ساخت و شخصی‌سازی کامل شخصیت اصلی، انجام حرکات پارکور روی دیوار چین و مخفی کاری در شهرها اشاره کرد.

اما بزرگترین سورپرایز مراسم، معرفی جدیدترین نسخه از اساسینز کرید بود. اشتباه نکنید، درباره «میراژ» صحبت نمی‌کنیم، بلکه یوبیسافت برای نخستین بار یکی از عناوین سری که تا عرضه فاصله بسیار زیادی را دارد معرفی کرد. این بازی با اسم رمز Red شناخته می‌شود و بالاخره طبق میل طرفداران، در ژاپن فئودالی رخ می‌دهد. این بازی توسط یوبیسافت کبک (سازنده عناوینی همچون سیندیکیت و اودیسه) به کارگردانی جاناتان دومونت ساخته می‌شود. «پروژه قرمز» به بازیکنان اجازه می‌دهد تا فانتزی تبدیل شدن به یک شینوبی قدرتمند را تجربه کنند.

البته این تمام ماجرا نبود و ظاهراً یوبیسافت مونترال، استودیوی اصلی سری AC نیز روی بازی بزرگ دیگری از این مجموعه کار می‌کند. این عنوان جدید که با اسم رمز Project Hexe  شناخته می‌شود، توسط «کلینت هاکینگ» کارگردانی خواهد شد، کارگردان یکی از بهترین نسخه‌های اسپلینترسل، یعنی Chaos Theory، فارکرای ۲ و واچ داگز لیجن. بر اساس تریلر منتشر شده، به نظر می‌رسد با یک اثر تاریک روبه‌رو باشیم. طبق ادعای یوبیسافت، این بازی با آن چه در ذهن طرفدارن است کاملاً تفاوت داشته و یک تجربه کاملاً جدید را به ارمغان خواهد آورد.

علاوه‌بر موارد پیشین، مشخص شد که Assassin’s Creed Infinity یک بازی خاص نبوده، بلکه نقطه ورودی برای طرفداران سری است. درواقع اینفینیتی همانند یک «هاب» عمل می‌کند که تجربه بازی‌ها و بازیکنان را به شیوه خاصی متحد می‌کند. از این رو، به نظر می‌رسد تجربه آنلاین چندنفره نیز در آینده «به طور مستقل» به اینفینیتی اضافه خواهد شد.

با پایان توضیحات درباره اساسینز کرید اینفینیتی، مراسم یوبیسافت فوروارد سپتامبر ۲۰۲۲ نیز به پایان رسید. همانطور که ملاحظه کردید، درحالی که اخبار جالبی در انتهای مراسم راجع‌به فرانچایز AC شنیدیم، اما از طرفی دیگر برخی از اخبار مثل عرضه انحصاری بازی‌ها برای سرویس نتفلیکس چندان جالب نبودند. همچنین نباید این نکته را فراموش کنیم که در این رویداد نیز خبری از بازسازی Prince of Persia، اسپلینتر سل جدید و حتی بازی جدید Avatar نبود که تا حدودی ناامید کننده به حساب می‌آید. شما این مراسم را چطور ارزیابی کردید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا