بازی

پشتیبانی استریم ابری بازی های پلی استیشن 5 از رزولوشن 4K

به گزارش آی تی بوم؛ برخی کاربران توانسته‌اند به نسخه بتای استریم ابری پلی استیشن 5 دسترسی پیدا کنند که گویا از رزولوشن 4K هم پشتیبانی می‌کند. این نسخه بتا به کاربران PS5 اجازه می‌دهد بازی‌ها را به‌لطف کلاد گیمینگ روی کنسول خود استریم کنند. هنگام عرضه نهایی این قابلیت، سونی آن را برای تمامی کاربران پلی استیشن پلاس سطح پرمیوم در دسترس قرار خواهد داد.

با اینکه شرکت ژاپنی هنوز فهرست کامل آثار سازگار با سرویس کلاد استریم را اعلام نکرده، اما ظاهرا شامل بازی‌های کاتالوگ پلی استیشن پلاس، بازی‌های بخش گیم ترایالز این سرویس و همین‌طور برخی بازی‌های دیجیتالی PS5 خریداری‌شده توسط خود کاربران است. افرادی‌که بتای این ویژگی را تجربه کرده‌اند، می‌گویند استریم ابری در رزولوشن‌های مختلف مثل 720p، فول اچ‌دی، 1440p و 4K کار می‌کند.

سونی در زمان معرفی این قابلیت گفته بود: «فکر می‌کنیم برای کاربران [پلاس] پرمیموم مهم است تا بتوانند بیشترین آثار ممکن را ازطریق استریم ابری تجربه کنند. با عرضه ادامه بازی‌ها روی پلی استیشن 5، می‌خواهیم سازگاری کلاد استریم را به آثار PS5 درکنار بازی‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 3 و آثار کلاسیک که همین حالا هم قابل استریم هستند، اضافه کنیم».

طبیعی است که برای تجربه استریم با رزولوشن بالا به یک اینترنت قوی نیاز دارید و اتصال ضعیف‌تر باعث یک تجربه ضعیف یا رزولوشن پایین‌تر می‌شود. همچنین مشکلات احتمالی سرورها هم روی کیفیت تأثیرگذار خواهد بود. اما انتظار می‌رود نسخه بتا باعث شناسایی و رفع مشکلات احتمالی شود.

 

منبع: زومجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا