امنیت

اختلال مجدد در سرویس‌های مایکروسافت؛ وقوع حمله سایبری تأیید شد

به گزارش آی تی بوم؛ برخی سرویس‌های مایکروسافت 365 از روز گذشته با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند که باعث شد کاربران نتوانند از برنامه‌های ابری، ازجمله ورد و پاورپوینت، استفاده کنند. غول ردموندی سه‌شنبه به «مشکل شبکه احتمالی» اشاره کرده بود اما اکنون در بیانیه جدیدی گفته شده این مشکل به‌خاطر حمله سایبری بوده است.

صبح سه‌شنبه، گزارش‌هایی از اختلال برنامه‌های مایکروسافت 365 در DownDetector افزایش پیدا کرد. با‌این‌حال مشکل ظاهراً تا بعدازظهر سه‌شنبه برطرف شد و مایکر‌وسافت در آن زمان اعلام کرد که مرکز مدیریت Microsoft 365 و سرویس ابری Azure در دسترس هستند.

مایکر‌وسافت کمتر از دو هفته پس از اختلال گسترده مربوط به شرکت امنیت سایبری کراوداسترایک (CrowdStrike) که حدود 8.5 میلیون رایانه ویندوزی در سراسر جهان را با مشکل مواجه کرد، با اختلال دیگری روبه‌رو شد.

اشاره مایکروسافت به حمله سایبری

مایکروسافت در بیانیه‌ای گفته است:

«درحالی‌که این اختلال را حمله DDoS آغاز کرده بود، بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد خطایی در سیستم دفاعی ما باعث تقویت حمله شده است.»

در حملات DDoS یا محروم‌سازی از دسترسی به سرویس، تلاش می‌شود با ارسال درخواست‌های مکرر به وب‌سایت یا سرویسی آنلاین، آن سرویس از دسترس خارج یا آفلاین شود.

اختلال مایکروسافت در سرویس‌هایی که به پلتفرم‌های غول فناوری متکی هستند، تأثیرگذار بوده است؛ ازجمله شرکت تأمین آب Cambridge Water که با انتشار پستی در ایکس گفت:

«به‌دلیل اختلال جهانی مایکروسافت Azure، مشکلی در وب‌سایت ما به وجود آمده و چندین سرویس ازجمله MyAccount و PayNow را تحت‌تأثیر قرار داده است.»

مایکرو‌سافت از سال گذشته تاکنون با حملات سایبری زیادی دست‌وپنجه نرم کرده که این موضوع بسیاری از کارشناسان را نگران کرده است. تمام این موارد باعث شده بود «برد اسمیت»، رئیس مایکروسافت، خردادماه در کنگره شهادت بدهد تقویت امنیت «حتی از کار این شرکت در زمینه هوش مصنوعی» نیز مهم‌تر خواهد بود.

منبع: دیجاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا