هوش مصنوعی

آتش‌بازی ChatGPT ادامه دارد

گزارش جدیدی آژانس تحقیقات بازار Data.ai نشان می‌دهد نسخه‌ی iOS چت‌بات ChatGPT فقط ۶ روز پس‌ از انتشار در اپ‌ استور، بیش‌ از ۵۰۰ هزاربار دانلود شده است. این برنامه درمقایسه‌با چت‌بات‌های دیگری مثل بینگ جدید و اپلیکیشن‌های شخص‌ثالثی که از GPT-4 بهره می‌برند، محبوب‌تر شده است. به‌عنوان مثال، مرورگرهای اج و بینگ مایکروسافت بهترین عملکرد پنج‌روزه‌ی خود را در فوریه‌ی سال جاری به‌ترتیب با ۳۴۰ هزار و ۳۳۵ هزار دانلود نشان دادند که البته این آمار مجموع دانلود نسخه‌ی iOS و اندروید است.

اکنون نسخه‌ی iOS چت‌بات OpenAI فقط پس از چند روز به رقم ۵۰۰ هزار رسید. همچنین، این گزارش نشان می‌دهد فقط پنج‌ روز پس‌ از انتشار این برنامه، کاربران ایالات‌ متحده ۴۸۰ هزار بار آن را دانلود کرده‌اند.

برنامه‌ی ChatGPT چت‌باتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از آیفون خود با آن تعامل برقرار کنند. این اپلیکیشن نیز با بهره‌گرفتن از سیستم تشخیص گفتار Whisper شرکت OpenAI از ورودی صوتی پشتیبانی می‌کند. برنامه‌ی مذکور به‌‌رایگان ارائه شده است؛ اما اشتراک پلاس آن هر ماه ۲۰ دلار هزینه دارد. کاربران سرویس ChatGPT Plus می‌توانند از موتور پیشرفته‌تر GPT-4 استفاده کنند.

به‌نوشته‌ی گیزمودو، OpenAI نسخه‌ی iOS برنامه‌ی ChatGPT را در هند و ۳۲ کشور دیگر منتشر کرده است. این استارتاپ با حمایت مایکروسافت و Marquee VC قصد دارد چت‌بات خود را در سایر نقاط جهان نیز ارائه دهد.

با اینکه ChatGPT فقط برای iOS منتشر شده و فقط چند روز از ارائه‌ی آن می‌گذرد، به رکورد دانلود چشمگیر نیم‌میلیون رسیده است. محبوبیت این چت‌بات گواهی بر علاقه‌ی روزافزون مردم به هوش مصنوعی و ظرفیت‌های این فناوری برای متحول‌کردن روش تعامل ما با ماشین‌ها است.

 

منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا