تکنولوژی

آسمان خراشی که می‌تواند انرژی ذخیره کند

به گزارش آی تی بوم؛

شرکت اپینگ مریل و اسکید مور به عنوان طراح برج خلیفه قصد دارد در آسمان خراش بعدی خود با استفاده از گرانش ساختمان را به نوعی باتری برای ذخیره انرژی تبدیل کند. این شرکت طی همکاری با شرکت Energy Vault به دنبال بهینه‌سازی سیستم ذخیره سازی انرژی گرانشی است.  در این روش بلوک‌های سنگین در ارتفاع بالا قرار گرفته در هنگام رها شدن می‌توانند انرژی را به برق تبدیل کنند.

این شرکت هدف از طراحی و مشارکت خود را تغییرات لازم برای معماری ساختمان‌های پایدار عنوان کرده که برای نخستین بار می‌تواند به جبران سریع کربن بپردازد. در این همکاری در نهایت یک سازه انحصاری برای سیستم‌های ذخیره انرژی گرانشی نسل بعدی ایجاد خواهد شد که می‌تواند در ساختمان‌های بلند مناطق شهری و سازه‌های قابل استقرار در محیط طبیعی مورد استفاده قرار بگیرد. از مزیت های این سیستم می‌توان به افزایش پایداری کاهش هزینه‌های مصرف انرژی و تسریع در جبران انتشار کربن اشاره کرد. در نمونه‌های اولیه طراحی شده در این فناوری از بلوک‌های عظیم استفاده شده که با استفاده از موتورهای الکتریکی به بخش بالایی ساختمان برده می‌شود و در نهایت انرژی بالقوه طی این فرایند با پایین آوردن بلوک‌ها به توان تبدیل خواهد شد.

بر اساس مفهوم طراحی شده ۴ سیستم ذخیره سازی انرژی ایجاد می‌شود. سه سیستم از آنها به بلوک‌های سنگین یا آب تعلق دارد. دو برج در دامنه تپه‌ها ساخته خواهد شد و برج سوم نیز یک برج بلند و استوانه‌ای خواهد بود که می‌تواند در محیط‌های شهری طراحی و ساخته شود. سازه متعلق به فضای شهری می‌تواند دارای فضای مسکونی اداری و حتی خرده فروشی باشد. شرکت طراح برج خلیفه می‌تواند باتری‌های آسمان خراشی تولید کند که ارتفاعشان بسیار بلند بوده و به ۳۰۰ متر خواهد رسید.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دو =

دکمه بازگشت به بالا