اخبار فناوری

آپدیت‌های جدید ویندوز سردرگمی کاربران را افزایش می‌دهد

به نظر می‌رسد مایکروسافت با معرفی آپدیت‌های جدیدی از ویندوز باعث سردرگمی کاربران شده است. اخیراً این شرکت نوع جدیدی از آپدیت را برای ویندوز منتشر کرده که می‌تواند ضمن صرفه‌جویی در زمان به استفاده کمتر در پهنای باند و فضای ذخیره سازی نیز کمک کند.

به گزارش آی تی بوم؛ به روز رسانی‌های ویندوز با تنوع بالا می‌تواند گیج کننده باشد. آپدیت‌های جداگانه که برای ویندوز ۱۰ و ۱۱ و یا سطوح مختلف و هر کدام برای تست همراه با به روز رسانی‌های جدید منتشر می‌شوند می‌توانند سردرگمی کاربران را به همراه داشته باشند. به عنوان مثال اکنون مایکروسافت نوع جدیدی از آپدیت را با نام Windows 11 Checkpoint Cumulative Updates منتشر کرده است که احتمالاً همراه با سردرگمی و پیچیده‌تر شدن موضوع خواهد بود.

این شرکت پس از منتشر شدن این آپدیت ویندوز آن را بسیار هیجان انگیز توصیف کرده است. در این به روز رسانی‌ها از نسخه 24H2 ویندوز ۱۱ استفاده شده و نحوه عملکرد آپدیت سیستم عامل توسط آن به شکلی تغییر یافته خواهد بود.

مایکروسافت طبق برنامه‌ریزی و ایده کلی خود هر چند وقت یکبار، یک به روز رسانی حجیم به عنوان چک پوینت آپدیت منتشر می‌کند. پس از آن در موارد مختلف به بسته منتشر شده مواردی مانند به روز رسانی‌های امنیتی نیز اضافه می‌کند. همچنین ممکن است وصله نرم‌افزاری کوچکی نیز برای رفع مشکلات آن توسط مایکروسافت ارائه شود. به گفته مایکروسافت و صله‌های منتشر شده تنها شامل تغییرات اعمال شده روی چک پوینت آپدیت بوده و این تغییرات در نهایت باعث صرفه‌جویی در پهنای باند، زمان و فضای ذخیره سازی خواهند شد.

آنچه که به عنوان چک پوینت آپدیت منتشر می‌شود به معنی بی‌نیازی به دانلود و نصب به روز رسانی بزرگ ویندوز نیست. زیرا مایکروسافت ممکن است با ایجاد تغییرات اساسی در هسته ویندوز ۱۱ مجدداً یک چک پوینت آپدیت جدید منتشر کند که همراه با به روز رسانی‌های کوچکتر مبتنی بر آن باشد.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + ده =

دکمه بازگشت به بالا