هوش مصنوعی

اتحادیه اروپا در مورد ارائه داده‌های هوش مصنوعی بینگ به مایکروسافت هشدار داد

به گزارش آی تی بوم؛

اتحادیه اروپا به دنبال بررسی اسناد داخلی مربوط به خطرات هوش مصنوعی موتور جستجوی بینگ است. به همین منظور از مایکروسافت درخواست کرده تا اسناد خواسته شده را هرچه زودتر به این اتحادیه تحویل دهد. در غیر این صورت با جریمه نقدی مواجه خواهد شد.

اتحادیه اروپا هوش مصنوعی را از تهدیدهای اصلی در انتخابات آینده پارلمان دانسته و قصد دارد بینگ و چند پلتفرم دیجیتال بزرگ مانند موتور جستجوی گوگل، یوتیوب و تیک تاک را در این مورد تحت فشار قرار داده و اسناد آنها را مورد بررسی قرار دهد. فشارهای وارده اقداماتی برای کاهش خطرات هوش مصنوعی در انتخابات است.

اتحادیه اروپا به مایکروسافت هشدار داد اطلاعات مربوط به خطرات خاص ناشی از ویژگی‌های هوش مصنوعی بینگ را طبق درخواست به این اتحادیه ارائه کند. از جمله خطرات خاص این هوش مصنوعی شامل دو سیستم Copilot in Bing و Image Creator by Designer است. بیانیه اتحادیه اروپا مایکروسافت تا تاریخ ۷ خرداد فرصت دارد تا داده‌های خواسته شده این اتحادیه را ارائه کند

در صورتی که مایکروسافت اطلاعات درخواست شده را به این اتحادیه ارائه نکند باید یک درصد از کل درآمد سالانه جهانی خود را به عنوان جریمه پرداخت کند. بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان اکنون ملزم به رعایت قوانین نظارت بر محتواهای اتحادیه اروپا هستند. اتحادیه اروپا تمرکز ویژه‌ای روی انتشار اطلاعات نادرست توسط هوش مصنوعی و همچنین انتشار دیپ فیک داشته و معتقد است احتمال اینکه مایکروسافت از طریق بینگ قوانین مربوط به خطرات هوش مصنوعی را نقض کرده باشد زیاد است.

با این حال مایکروسافت پس از اعلام درخواست اتحادیه اروپا گفته است نسبت به رسیدگی خواسته‌های این کمیسیون متعهد بوده و اقدامات لازم را برای کاهش خطرات احتمالی در پلتفرم‌های خود انجام خواهد داد.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 1 =

دکمه بازگشت به بالا