اخبار فناوری

اختلال در خدمات مایکروسافت با قطعی گسترده در سرویس‌های سراسر جهان همراه شد

اختلالات گسترده در خدمات مایکروسافت باعث شد تا هزاران دستگاه ویندوزی در جهان با مشکل صفحه آبی یا مرگ ویندوز به نمایش درآیند.

به گزارش آی تی بوم؛ راه‌اندازی هزاران دستگاه ویندوزی در سراسر جهان طی امروز با مشکل صفحه آبی مرگ مواجه شده بودند این مشکل در تمامی ارگان‌ها از قبیل بانک خطوط هوایی رسانه‌ها کسب و کارهای مختلف و حتی سوپرمارکت‌ها نیز دیده شده است.

طبق گزارشی که ورج در این مورد منتشر کرده است، خبرهای موجود نشان می‌دهد به روز رسانی معیوب شرکت امنیت سایبری CrowdStrike باعث شده است تا برخی رایانه‌های شخصی و سرورهای آسیب دیده نتوانند به طور کامل راه‌اندازی شوند. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای جهان برای مدیریت امنیت بهتر در سرورهای ویندوزی خود از سیستم‌های امنیت سایبری این شرکت استفاده می‌کنند.

در این بین خطوط هوایی، پخش کننده‌های تلویزیونی و بانک‌ها در استرالیا اولین بار به این مشکلات اشاره کرده بودند. پس از آن نیز کسب و کارهای مستقر در اروپا نیز چنین مشکلی را گزارش کردند. سپس شبکه مخصوص بی بی سی که پخش برای کودکان و نوجوانان را انجام می‌دهد از اوایل صبح با مشکل قطعی مواجه شده بود. Ryanair به عنوان بزرگترین خطوط هوایی در اروپا نیز به مشکل آی تی برخورده و نتوانسته است سرویس‌های شخص ثالث را روی پروازهای خود انجام دهد.

از دیگر سازمان‌های تحت تاثیر این اختلال اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده بوده که تمام پروازهای یونایتد، امریکن ایرلاینز و پروازهای دلتا را به دلیل مشکلات ارتباطی متوقف کرده بود. صدها مدیر آی تی نیز در شبکه اجتماعی ردیت به مشکلات مشابه در شرکت‌ها و سازمان‌های خود اشاره کرده‌اند. هنوز خبر جدیدی در مورد اختلالات ایجاد شده در سرویس‌های مایکروسافت توسط این شرکت منتشر نشده است.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 3 =

دکمه بازگشت به بالا