شبکه های اجتماعی

افزایش فالوور اینستاگرام در سال 1402

اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی با 2 میلیارد کاربر فعال است؛ در سال 2023 تعداد کاربران نسبت به سال 2022 حدود 6 درصد افزایش یافته است. با این رشد انتظار می‌رود که همواره تعداد کاربران اینستاگرام روند صعودی داشته باشد. افزایش کاربران باعث شده که بسیاری از کسب و کار‌ها برای بهتر دیده شدن و فروش بالاتر در این شبکه اجتماعی فعالیت کنند.

حالا سؤالی که برای کسب و کار‌ها پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانند در اینستاگرام دنبال‌کننده‌های بیشتری را به صفحه جذب کنند؟ تا انتهای مقاله همراه ما باشید و با روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام رایگان آشنا شوید.

چرا به دنبال افزایش فالوورید؟

در وهله اول باید هدف خود را از افزایش فالوور اینستاگرام بدانید و برای آن استراتژی بچینید. اگر قصد دارید برای افزایش مشتریان و معرفی برند خود فالوور های بیشتری جذب کنید راه درستی را در پیش گرفته اید، ولی اگر فقط می خواهید تعداد فالوور های پیج خود را بالا ببرید و قصد کسب درآمد از آن ها را ندارید وقت و هزینه خود را تلف نکنید. افزایش فالوور دو راه دارد:

خرید فالوور فیک

با این کار می توانید به یکباره تعداد دنبال کننده های خود را زیاد کنید، فرض کنید شما با خرید فالوور به یک باره پیج خود را از 100 فالوور به 10K برسانید اما آیا می توانید تعداد لایک ها و کامنت های خود را بالاببرید؟ چون یک پیج با 10000 فالوور باید حدود 2000 لایک داشته باشد و به این صورت ارزش و اعتبار پیج شما افت می کند.

مشکلاتی که با خرید فالوور اینستاگرام برای شما به وجود می آید:

  • درآمد نخواهید داشت: اگر قصد شما از جذب فالوور کسب درآمد است، باید بدانید که فالوور فیک برای شما در آمدی نخواهد داشت.
  • اکانت شما بسته می شود: اینستاگرام یک تیم برای تشخیص اسپم بودن حساب کاربران خود  دارد و اگر به این نتیجه برسد که صفحه شما اسپم است یعنی فالوور و لایک فیک دارید، پیج شما را می بندد.
  • بی اعتبار می شوید: از نظر سایر کاربران هم ارزش نخواهید داشت، چون کاربران اکانت های فیک را تشخیص می دهند.

معایب خرید فالوور فیک برای افزایش فالوور های اینستاگرام

افزایش فالوور با روش طبیعی

شاید با این روش دیرتر به نتیجه دلخواه برسید ولی فالوورهای واقعی به دست می آورید و می توانید به درآمد برسید. در ادامه مهم‌ترین تکنیک‌ها را برای شما لیست کرده‌ایم:

1-پروفایل جذاب ایجاد کنید

پروفایل اینستاگرام شامل آیدی اینستاگرام، عکس پروفایل، بیو، لینک و قسمت هایلایت‌ها است. برای اینکه پروفایل شما منحصربفرد شود، همه قسمت‌ها را بررسی می‌کنید. اولین بخش برای ساخت یک اکانت حرفه‌ای در اینستاگرام پروفایل جذاب است، با ایجاد یک پروفایل عالی می‌توانید تا ۳۰ درصد میزان تعامل کاربر با صفحه خود را بالاتر ببرید.

1-1- آیدی اینستاگرام

آیدی قسمت شماره 1 در تصویر است، برای ساخت یک آیدی مناسب نکاتی را که به شما می گوییم در نظر بگیرید:

  • اگر برای سایتی که دارید می خواهید پیج در اینستاگرام داشته باشید بهتر است همان نام دامنه را قرار دهید.
  • آیدی انتخاب کنید که در ذهن مخاطبین ماندگار شود و برای به یاد آوری دچار مشکل نشوند.
  • از علایم نگارشی هم استفاده نکنید.
2-1- عکس پروفایل

همین الان وارد اینستاگرام شوید و در یک پست پر بازدید کامنت ها را ببینید، در اینجا اکانت های مختلفی وجود دارد، کدام اکانت ها برای شما جذاب تر است و ممکن است وارد آن صفحه شوید؟ قطعا عکس های پروفایل جذاب و رنگارنگ با طراحی های زیبا شما را بیشتر جذب می کند و ترغیب می شوید که وارد پیج آن ها شوید. در واقع  عکس پروفایل نماینده هر صفحه ای در اینستاگرام است. پس یک عکس حرفه ای برای حساب کاربری خود بگیرید و در پست های پرطرفدار کامنت بگذاربد تا بیشتر دیده شوید.

نکات مهم که بهتر است برای گرفتن عکس پروفایل در نظر بگیرید:

  • سایز تصویر 110 در 110 پیکسل
  • توجه به رنگ سازمانی برای لوگو برای شرکت ها و مجموعه ها
  • قرار ندادن عکس نوشته در پروفایل
3-1- BIO اینستاگرام

مهم ترین قسمت برای افزایش فالوور اینستاگرام قسمت BIO است؛ پس از اینکه مخاطبان را از طریق عکس پروفایل به صفحه خود رساندید باید بتوانید کاری کنید که افراد ترغیب به فالو کردن شما شوند. همه آن چیزی که در قسمت 3 تصویر مشاهده می کنید بیو صفحه شما است. همه آن چیزی که برای ایجاد یک BIO  حرفه ای نیاز دارید به شما می گوییم:

  • سعی کنید در کمترین و خلاصه ترین متن برای مخاطبان بنویسید که در صفحه شما چه چیزی به دست می آورند و برای چه باید شما را دنبال کنند، در واقع چه ارزشی به آنها می دهید؟ نگاهی به بیو راست چین بیندازید، کاربر با خواندن بیو متوجه می شود که اگر قصد طراحی سایت وردپرسی دارد می تواند قالب ها و افزونه های مورد نیازش را بخرد.
  • می توانید برای جذابیت بیشتر از ایموجی ها هم استفاده کنید، البته از ایموجی های بی ربط استفاده نکنید و حتما قشر مخاطبان خود را در نظر بگیرید.
  • اگر شرکت یا مجموعه ای هستید که بهتر است کاربران با شکا تماس بگیرند راه های ارتباطی مانند شماره تماس خود را در بیو قرار دهید؛ اینگونه حس اعتماد بیشتری از کاربران دریافت کنید.
4-1-استفاده از لینک ساز ها

اگر شما دارای چندین راه ارتباطی برای مخاطبین خود هستید و یا می خواهید لینک صفحات خاصی از سایت خود را در سایت قرار دهید بهتر است از لینک ساز ها استفاده کنید تا وقتی کاربر روی لینک مورد نظر روی بیو شما کلیک کند صفحات مهم که دارای دسارزسی سریع هیتند مشاهده کندند.

5-1-هایلایت های صفحه

در بخش هایلایت ها خلاقیت زیادی به کار ببرید، در این جا می توانید استوری های مورد نظر خود را به صورت مجزا در یک هایلایت قرار دهید، مثلا بخش آموزشی یا معرفی محصولات خاص. برای جذابیت بیشتر پیج از کاور های متفاوت و کاملا مرتبط با نام هایلایت استفاده کنید. این هایلایت ها می توانند در همان ابتدا معرفی پیج شما را انجام دهند، البته انتخاب هایلایت ها به استراتژی کسب و کار شما بستگی دارد، اگر پیج شما خدمات ارایه می دهد بهتر است در هایلایت ها به معرفی خدمات خود بپردازید. در قسمت 5 تصویر می توانید هایلایت های آی تی بوم را مشاهده کنید.

2-بازایابی محتوایی کنید

فارغ از اینکه چه نوع کسب و کاری دارید باید بتوانید بازاریابی محتوایی انجام دهید. بازاریابی محتوایی در اینستاگرام به چه معناست؟

فرض کنید که شما دارای پیج فروشگاهی هستید و هرروز تصویری از محصولات به همراه قیمت آن ها منتشر می کنید، با این روش چگونه می توانید به افزایش فالوور های اینستاگرام خود کمک کنید؟ برای اینکه بتوانید مخاطبین را جذب کنید باید بتوانید پست هایی  منتشر کنید که نیاز مخاطبان را رفع کند مثلا در یک فروشگاه اینترنتی می توانید هر چند روز یکبار نحوه استفاده از محصولات را آموزش دهید. نمونه ای از بازاریابی محتوایی در در صفحه اینستاگرام دیجی کالا را مشاهده می کنید که با عنوان پر فروش ترین گوشی سال 1400 علاوه بر دادن اطلاعات به مخاطبان برای گوشی های مورد نظر هم تبلیغ می شود.

بازاریابی محتوایی برای جذب فالوور در اینستاگرام

3-هشتگ گذاری در اینستاگرام را فراموش نکنید

اگر اهل گشت و گذار در اینستاگرام باشید در انتهای برخی پست ها هشتگ هایی وجود دارد، کافیست روی آن ها بزنید تا همه پست های مربوط به آن هشتگ را ببینید. در واقع هشتگ گذاری یک روش طبقه بندی موضوعات مشابه در اینستاگرام برای بهتر دیده شدن است. اما چگونه هشتگ گذاری منجر به افزایش فالوور اینستاگرام شما می شود؟ فرض کنید شما یک عکاس هنری در instagram هستید، اگر برای پست های خود (#عکاسی-هنری) بگذارید همه افرادی که در قسمت اکسپلور اینستاگرام این هشتگ را سرچ کنند می توانند پست شما را نیز مشاهده کنند و از این طریق وارد پیج شما شوند و شما را دنبال کنند.

هشتگ گذاری در اینستاگرام یک راه موثر برای جذب فالوور

نکات مهم در هشتگ گذاری اینستاگرام

باید توجه داشته باشید که استفاده از هشتگ هم قوانین خود را دارد و نمی توانید هر هشتگی که دوست دارید در پیج خود استفاده کنید.  اینستاگرام با استفاده بی رویه از هشتگ مخالف است، پس در هشتگ گذاری اصول زیر را رعایت کنید:

  • از هشتگ های اختصاصی برای محصولات و کمپین های خود استفاده کنید.
  • هشتک های مورد نظر را در کامنت های خود استفاده نکنید.
  • در همه پست ها نیازی نیست هشتگ بگذارید.
  • تعداد خیلی بالایی هشتگ استفاده نکنید؛ یعنی زیر پست خود تا 3 یا 4 خط هشتگ نگذارید.

4-محتواهایی قابل اشتراک در پیج خود منتشر کنید

هر چند وقت یکبار پست هایی در صفحه خود قرار دهید که مخاطبین آن ها را برای هم ارسال کنند با این کار به افزایش فالوور صفحه اینستاگرام خود کمک کرده اید. برای این کار باید ببینید که چگونه می توانید پست هایی با قابلیت اشتراک در صفحه خود ایجاد کنید. پست هایی که می توانند یک ارزش به مخاطب اضافه کنند، بطور مثال یک پست آموزشی جذاب می تواند قابلیت اشتراک گذاری داشته باشد.

5-در پیج های بزرگ فعال باشید

یکی از راه هایی که منجر به افزایش فالوور اینستاگرام ‌‌می شود فعالیت در پیج های اینستاگرامی پرطرفدار است، برای جذب فالوور از این طریق کافی است در قسمت نظرات این پیج ها کامنت بگذارید. برای اینکه بهتر دیده شوید، یک بحث راه بیندازید به گونه ای که افراد دیگر کامنت شما را پاسخ دهند و یا می توانید اولین کامنت را برای پست هایشان بگذارید تا افراد بیشتری شما را ببینند.

6-تولید محتوای منظم داشته باشید

یکی دیگر از راه ها برای افزایش رایگان فالوور اینستاگرام داشتن یک جدول زمان بندی برای انتشار پست های شماست. در واقع بهتر است مخاطبین شما بدانند که چه زمانی قرار است پست شما را ببینند، مثلا اگر مخاطبین شما قشر کارمندان یا افرادی هستند که از صبح تا بعد از ظهر اینستاگرام خود را چک نمی کنند بهتر است در تایم عصر یا شب پست ها را آپلود کنید.

.اگر می خواهید پست های زمانبندی شده برای اینستاگرام داشته باشید و مطالب خود را سر زمان خاصی منتشر کنید می توانید از افزونه ارسال خودکار پست در شبکه های اجتماعی استفاده کنید، این گونه هر پستی از سایت شما سر زمان معین در اینستاگرام منتشر می شود.

7-با اینفلوئنسر و و بلاگر ها در ارتباط باشید

یکی از راه های تبلیغاتی برای افزایش فالوور کمک گرفتن از اینفلوئنسر و بلاگر ها است، شما می توانید در پست های آن ها کامنت تبلیغاتی بگذارید. هم چنین بسته به حوزه رقابتی ای که هستید به دنبال اینفلوئنسر مربوط به حوزه خود باشید. یک مثال خیلی ساده برای ارتباط با اینفلوئنسرها در حوزه فروش لوازم ارایشی است، اگر یک پیج فروش برای لوازم ارایشی بهداشتی دارید می توانید با بیوتی بلاگر ها ارتباط بگیرید و تبلیغات محصولات و پیج خود را به آن ها بسپارید.

8-با استوری های متعدد فالوورهای خود را افزایش دهید

یکی از راه هایی که برای افزایش فالوور در اینستاگرام وجود دارد، استوری است. طبق تحقیقات تعداد بالای استوری منجر به اهمیت دادن اینستاگرام به پیج شما می شود و پست های شما در قسمت اکسپلور بیشتر به نمایش در می آیند. البته در رابطه با استوری های پیج خود باید دقت کنید که کاملا مرتبط با موضوع کسب و کار شما باشند و از استوری های بی ربط استفاده نکنید. از اقداماتی که منجر به افزایش فالوور اینستاگرام از طریق استوری می شود استفاده از هشتگ ها و منشن کردن افراد دیگر است، با این کار ممکن است فرد منشن شده شما را فالو کند و سپس پیج شما در لیست پیشنهادی برای فالوور های آن شخص قرار بگیرد.

استوری های ریپلای خور بگذارید

در کل هدف از استوری گذاشتن افزایش تعامل با کاربران (Engagement) است؛ پس از این فرصت استفاده کنید و هر چند وقت یکبار استوری های چالشی بگذارید. می توانید در استوری های خود از کاربران سوال بپرسید و یا معما طرح کنید و به هرکسی که پاسخ صحیح بدهد جایزه یا تخفیف بدهید.

استوری های چالشی برای افزایش تعامل با کاربران

9-افزایش فالوور اینستاگرام از طریق explore

اکسپلور اینستاگرام که با علامت ذره بین 🔎 شناخته می شود جایی است که پست هایی که لایک کرده اید و پست های مشابه آن ها، پست های صفحاتی که دنبال می کنید به شما نمایش داده می شود. این قسمت برای شما فالوورهای زیادی جذب می کند چون پست شما توسط تعداد زیادی از کاربران دیده می شود و اگر پست شما را بپسندند احتمال اینکه شما را فالو کنند بالا است.

نمایش پست ها در explore به همین سادگی ها هم نیست؛ اینستاگرام الگوریتم هایی برای قرار دادن پست ها در explore دارد. برای اینکه کاربران پست شما را در اکسپلور مشاهده کنند باید از فید اینستاگرام (home) عبور کنید.

“طبق الگوریتم اینستاگرام پست شما باید به 10 درصد از فالوور های فید نمایش داده شود، در صورتی که تعامل با پست خوب یود برای دنبال کنندگان دیگر هم نمایش داده شود”

پس برای رسیدن به اکسپلور باید در ابتدا تعامل خوبی با ۱۰ درصد فالوور‌های خود برقرار کنید، برای این کار بهتر استیک پست کاملاً حرفه‌ای آماده کنید. لازم است نکات زیر را قبل از اشتراک‌گذاری پست چک کنید:

  • میزان جذابیت پست
  • دعوت به تعامل کاربران
  • کپشن‌ عالی
  • استفاده مناسب از هشتگ‌ها
  • دقت در زمان انتشار پست ( زمانی که مخاطبین شما دسترسی به اینستاگرام دارند)

10-آنالیز پیج با استفاده از ابزار‌ها

برای اینکه بدانید چه روشی برای افزایش فالوور اینستاگرام شما موثر است، بهتر است از ابزار‌های تحلیل اینستاگرام کمک بگیرید تا به بهترین بازدهی برسید. تحلیل صفحه شما با ابزار‌ها به شما کمک می‌کند تا مخاطبین هدف را به راحتی‌شناسیایی کنید، بهترین زمان انتشار پست و استوری را بدانید و نرخ تعامل کاربران با صفحه خود را بالا ببرید. در ادامه به معرفی این ابزار‌ها می‌پردازیم:

 ابزار Instagram Insights

یکی از ابزار‌هایی که خود اینستاگرام به صورت رایگان ارایه می‌دهد Instagram Insights است. برای استفاده از این ابزار باید یک حساب تجاری داشته باشید، این ابزار به شما اطلاعاتی مانند:

  • تعداد کاربران صفحه
  • پست‌هایی پرطرفدارتر
  • بهترین زمان برای انتشار
ابزار Hootsuite Analytics

یکی دیگر از ابزار‌های حرفه‌ای برای تحلیل اینستاگرام Hootsuite Analytics است که به مدت ۳۰ روز به صورت رایگان است و پس از آن باید نسخه پولی آن را خریداری کنید. مزایایی که این ابزار برای شما دارد شامل:

  • رتبه بندی نظرات و کامنتها
  • در اختیار گذاشتن تمام اطلاعات و گزارشات گذشته
  • دریافت گزارش‌های سفارشی

استفاده از ابزار ها تحلیل پیج جهت افزایش فالوور اینستاگرام

11-استفاده از ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام یکی دیگر از ابزار‌های جدید است که می‌توانید برای افزایش فالوور اینستاگرام از آن کمک بگیرید. با استفاده از این ویژگی می‌توانید ویدئو‌های ۱۵ تا ۳۰ ثانیه‌ای را با کاربران خود به اشتراک بگذارید. مهم‌ترین تمایز که ریلز با استوری دارد قابلیت نمایش در اکسپلور است، بنابراین روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

امکانات ریلز اینستاگرام برای تولید محتوای خلاقانه عبارتند از:
  • امکان تغییر سرعت ویدئو
  • اضافه کردن موسیقی‌ به ویدئو‌ها
  • دارای جلوه‌های ویژه و افکت‌های جذاب
  • امکان مونتاژ چند ویدئو.

حالا چگونه می‌توانید با ریلز فالوور‌های خود را افزایش دهید؟

  • استوری‌های پر بازدید خود را به صورت ریلز باز نشر کنید
  • با استفاده از ریلز محصولات یا خدمات برتر خود را به اشتراک بگذارید
  • کامنتها و ویدئو‌های رضایت مشتریان را نشر دهید
  • تخفیف‌های خود را از طریق ریلز به کاربران اطلاع دهید
  • آموزش‌های مربوط به کسب و کار خود را با ریلز منتشر کنید

12-کپشن‌های ارزشمند بنویسید

همانطور که در قسمت افزایش فالوور اینستاگرام از طریق explore گفیتم کپشن‌نویسی یکی از عوامل مهم برای تعامل بهتر با کاربران است. کپشن؛ توضیح مربوط به عکس است و می‌تواند تعامل با کاربران را افزایش دهد و کاربر را ترغیب به اشتراک‌گذاری کند.

نکات مهم در کپشن‌نویسی اینستاگرام براب جذب فالوور
  • کپشن‌های طولانی و خسته‌کننده ننویسید
  • کاربران را دعوت به اقدام (call-to-action) کنید؛ مثلاً می‌توانید یک سؤال بپرسد تا کاربران در کامنت پاسخ دهند.
  • از کاربران بخواهید تا دوستان خود را زیر پست‌ها تگ کنند
  • از هشتگ‌های محدودی استفاده کنید
  • ایموجی بکار ببرید.

13-اشتراک‌گذاری لایو

لایو یا پخش زنده اینستاگرام به خاطر زنده بودن، اعتماد بیشتری از کاربران را جلب می‌کند. شما می‌توانید در مناسبت‌های مختلف مانند رو نمایی از یک محصول جدید، جلسه‌های کاری و هر اتفاقی که می‌توانید با مخاطبین پیج خود به اشتراک بگذارید، لایو اینستاگرامی برگزار کنید. طبق تحقیقات ۸۰ درصد افراد تماشای لایو را به خواندن مقالات ترجیح می‌دهند پس برای جذب فالوور حتماً لایو بگذارید.

اشتراک گذاری لایو

مزایای استفاده از لایو برای افزایش فالوور اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین مزایای لایو اینستاگرام  این است که باعث می‌شود سایر استوری‌های شما هم در ابتدای فید برای کاربران نمایش داده شود و بهتر دیده شوند. سایر مزایا شامل:

  • برگزاری لایو‌های اشتراکی با پیج‌های دیگر فالوور‌های آن‌ها را برای شما می‌آورد
  • اعتمادسازی بیشتری می‌کند و کاربران با شما تعامل بهتری برقرار می‌کنند
  • در لایو می‌توانید چهره واقعی برند را به مخاطبان نشان دهید
.آیا می دانید با اتصال صفحه اینستاگرام به سایت خود می توانید فروش تان را افزایش دهید؟ با استفاده از افزونه Instagram Feed می توانید گالری های جذاب تصاویر اینستاگرام در سایت خود ایجاد کنید و نرخ تعامل کاربران با سایت خود را بالا ببرید و روی برندینگ خود سرمایه گذاری کنید.  مهم ترین ويژگی این افزونه لینک گذاری برای هر پست و هدایت مستقیم کاربر به صفحه فروش محصول است.

14-پین کردن کامنتها

کامنتها یکی از مهم‌ترین راه‌های افرایش تعامل کاربران با صفحه شماست. اگر بتوانید افراد را ترغیب به کامنت‌گذاری کنید قطعاً روی افزایش فالوور اینستاگرام تأثیر دارد. یکی از راه‌های ترغیب مخاطبان پین کردن نظرات برتر است و تا ۳ کامنت را می‌توانید پین کنید، بطور مثال از کاربران خود بخواهید نظر خود را درباره پست بنویسند و شما بهترین کامنت را انتخاب و پین کنید. هم چنین خودتان می‌توانید یک کامنت چالشی را سنجاق کنید تا کاربران به آن پاسخ دهند.

توجه: پین شدن کامنت شما در پیج‌های پرطرفدار هم می‌تواند برای شما جذب فالوور کند.

15-استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام تبلیغات در سایر شبکه‌های اجتماعی است، اگر شما دارای شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند آپارات، یوتیوب، تلگرام یا لینکدین هستید می‌توانید لینک اینستاگرام را در بیو این شبکه‌ها قرار دهید. شما می‌توانید با استفاده از کد‌های تخفیف یا جوایز پیج اینستاگرامی خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنید.

.با استفاده از افزونه دکمه اشتراک شبکه های اجتماعی از طریق سایت خود هم می توانید کاربران را سریعا به پیج اینستاگرامی خود هدایت کنید و فالوور های خودرا افزایش دهید.

16- از پست‌های اسلایدی استفاده کنید

طبق تحقیقات اگر از پست‌های اسلایدی استفاده کنید نسبت به عکس‌های ثابت ۱۴ درصد تعامل کاربران را افزایش می‌دهد. دلایلی که بهتر است از پست‌های اسلایدی برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید عبارتند از:

بعضی از افراد حوصله خواندن کپشن‌های طولانی را ندارند و می‌توانید با انتشار یک پست چند اسلایدی جذاب تعامل کاربران در پیج را افزایش دهید.
اگر قصد داستان سرایی برای افراد را دارید بهتر است از این نوع پست‌ها استفاده کنید
برجسته‌سازی ویژگی‌های محصولات و خدماتی که ارایه می‌کنید

 در نهایت تبلیغات انجام دهید

همه راه های افزایش فالوور اینستاگرام رایگان را برای شما توضیح دادیم. اما یک راه دیگر نیز وجود دارد که همان تبلیغات است. شما می توانید در سایر پیج های پرطرفدار با پرداخت هزینه پیج خود را تبلیغ کنید و یا از بلاگر ها بخواهید در پیج خود شما را تبلیغ کنند.

بطور خلاصه همه راه های جذب مخاطب دراینستاگرام را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

روش های افزایش فالوور اینستاگرام
تا به اینجا سعی کردیم روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام بدون سرمایه را توضیح دهیم امیدواریم که برای شما مفید باشد.

 

منبع: راست چین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 14 =

دکمه بازگشت به بالا