موبایل و تبلت

ویدئو | اپلیکیشن Freeform اپل منتشر شد؛ وایت برد مجازی «بی‌انتها» برای همکاری روی پروژه‌ها

اپل سرویس جدیدی به نام Freeform منتشر کرده است که همکاری روی پروژه‌های مختلف را برای کاربران ساده‌تر می‌کند. این سرویس اپل شباهت‌های زیادی به Microsoft Whiteboard دارد.

به گزارش آی تی بوم، اپل در بازه‌های زمانی کوتاه اپلیکیشن جدید منتشر نمی‌کند، بااین‌حال اگر نسخه‌ی جدید سیستم‌های عامل iOS و iPadOS و macOS را که در روزهای اخیر منتشر شده‌اند نصب کرده باشید، متوجه آیکونی جدید در فهرست اپلیکیشن‌ها شده‌اید.

اپل سه‌شنبه اپلیکیشن جدیدی به نام فری‌فرم (Freeform) منتشر کرد که همکاری روی پروژه‌های مختلف را برای کاربران، ساده و هیجان‌انگیز می‌کند. Freeform اساساً وایت‌بردی مجازی است که امکان اشتراک‌گذاری آن با کاربران دیگر وجود دارد. اپل می‌گوید Freeform یک «بوم بی‌انتها» دردسترس کاربران قرار می‌دهد تا ایده‌های خود را شکوفا کنند.

اپلیکیشن جدید اپل در جریان برگزاری رویداد WWDC 2022 معرفی شده بود. براساس گفته‌ی اپل، کاربران مختلف می‌توانند به‌صورت هم‌زمان روی قسمت‌های مختلف پروژه‌های Freeform کار کنند. Freeform تا حد زیادی شبیه سرویس Microsoft Whiteboard است و قابلیت‌های مشابهی ارائه می‌دهد.

در Freeform می‌توان وایت‌بردهایی بسیار بزرگ خلق کرد و به‌لطف این قابلیت می‌توانید به فضای زیادی برای ایده‌پردازی یا جمع‌آوری اطلاعات دسترسی داشته باشید. Freeform از انواع محتواها نظیر متن‌های عادی، متن‌های نوشته‌شده با اپل پنسل، تصاویر، یادداشت‌های چسبان و… پشتیبانی می‌کند. Freeform همچون یک بوم سفید است که می‌توانید تقریباً همه‌چیز را به آن اضافه کنید.

در حین همکاری با بقیه می‌توانید آزادانه در بخش‌های مختلف صفحه‌ی Freeform جابه‌جا شوید. همچنین می‌توانید روی تصویر کاربران دیگر ضربه بزنید تا بفهمید مشغول کار روی کدام بخش از پروژه هستند. به‌لطف Freeform می‌توانید به‌صورت بلادرنگ فعالیت‌های کاربران دیگر را در پروژه مشاهده کنید.

Freeform با تماس‌های FaceTime همگام‌سازی می‌شود تا بتوانید در حین کار روی پروژه تصویر کاربران دیگر را ببینید یا صدای آن‌ها را بشنوید. این یکی از مزایای جالب سرویس اپل نسبت‌ به Microsoft Whiteboard است. Whiteboard با مایکروسافت تیمز سازگاری دارد، اما برای دسترسی به تمامی قابلیت‌ها باید کاربر نسخه‌ی سازمانی تیمز باشید. نسخه‌ی معمولی تیمز از همه‌ی قابلیت‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

Freeform هم‌اکنون برای آیفون، آیپد و مک دردسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا