موبایل و تبلت

اپل می‌خواهد با استفاده از فناوری جایگزین بلوتوث، قابلیت LossLess را به ایرپاد اضافه کند

طبق گزارشی جدید، ظاهراً اپل تصمیم دارد با استفاده از فناوری جایگزین بلوتوث، پشتیبانی از قابلیت LossLess را به ایرپادهای خود اضافه کند.

به گزارش آی تی بوم، تصور می‌شود که اپل بار دیگر درحال‌ کار روی جایگزینی برای بلوتوث است تا ازطریق آن فناوری LossLess را به هدفون‌های TWS خود بیاورد. این شرکت اخیراً از نسل دوم ایرپاد پرو رونمایی کرده اما درحال‌حاضر هیچ هدفون بی‌سیمی نمی‌تواند صدای LossLess را ازطریق بلوتوث انتقال دهد. مارک گورمن از بلومبرگ می‌گوید غول فناوری مستقر در کوپرتینو قصد دارد از فناوری مخصوص خود به‌جای بلوتوث استفاده کند تا پشتیبانی از LossLess را به ایرپاد پرو، ایرپاد مکس و حتی ایرپادهای استاندارد اضافه کند.

گورمن در جدیدترین قسمت خبرنامه‌ی Power On خود اشاره می‌کند که ایرپاد پرو جدید اپل همچنان از فناوری LossLess پشتیبانی نمی‌کند زیرا بلوتوث قدرت کافی را برای مدیریت آن ندارد. وی می‌گوید اپل درحال بررسی جایگزینی برای بلوتوث است تا قابلیت مورد اشاره را در ایرپادهای آینده ارائه دهد.

iMore می‌نویسد، درحال‌حاضر نمی‌دانیم که فناوری جایگزین اپل برای بلوتوث چه خواهد بود، اما در ماه می ۲۰۲۱ گزارشی منتشر شد مبنی‌بر این‌که این شرکت درحال بررسی امکان استفاده از AirPlay برای ارائه‌ی فناوری LossLess روی هدفون‌های بی‌سیم خود است.

جان پراسر نیز در سال ۲۰۲۱ ازطریق کانال یوتیوب خود اعلام کرد که اپل می‌تواند پشتیبانی از AirPlay را با یک به‌روزرسانی ساده، به ایرپادهای خود اضافه کند. اکنون با گذشت بیش‌ از یک‌ سال، این اتفاق هنوز رخ نداده و فناوری LossLess همچنان فقط در هدفون‌های سیمی دردسترس است. با توجه به اینکه آیفون‌های اپل بدون جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون عرضه می‌شوند، بعید به‌نظر می‌رسد این شرکت بخواهد از روش سیمی برای ارائه‌ی فناوری LossLess استفاده کند.

اپل از مدتی قبل، پشتیبانی از LossLess را به سرویس استریم موسیقی خود اضافه کرد؛ اقدامی که نشان می‌دهد این شرکت به‌دنبال ارائه‌‌ی فناوری مذکور به دارندگان مک، آیفون و اپل TV است. بااین‌حال، پراسر در آن زمان اعلام کرد، درصورتی‌که اپل قابلیت LossLess را به ویژگی مخصوصی تبدیل کند که کاربران برای استفاده از آن مجبور به خرید هدفون جدید شوند، احتمالاً به رفتار ضدرقابتی متهم خواهد شد و به‌همین دلیل انتظار می‌رود این شرکت درمورد ارائه‌ی قابلیت LossLess، محتاط‌تر عمل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا