موبایل و تبلت

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به گوشی‌های موبایل می‌آید

اسپیس ایکس با همکاری اپراتور مخابراتی تی‌موبایل آمریکا، سال آینده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در دسترس کاربران موبایل قرار می‌دهد.

به گزارش آی تی بوم، شرکت ارائه‌دهنده خدمات موبایل تی-موبایل (T-Mobile) و اسپیس ایکس برنامه جدیدی تحت عنوان «Coverage Above & Beyond» را دنبال می‌کنند. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متعلق به شرکت SpaceX به موجب این برنامه از سال آینده مستقیما در دسترس گوشی‌های موبایل قرار می‌گیرد.

برنامه مشترک توسط ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و مایک سیورت، رئیس و مدیر عامل T-Mobile اعلام شد و هدف از آن ارائه اتصال سلولی در هر نقطه از جهان و بدون توجه به فاصله کاربران به برج‌های مخابراتی است.
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به گوشی‌های موبایل می‌آید

اسپیس ایکس سخنرانی را با تاکید بر نیازهای ارتباطی آغاز کرد و گفت «تقریبا 20 درصد [ایالات متحده] به شبکه‌های بی سیم سنتی دسترسی ندارد.» پایانه‌های اصلی استارلینک اینترنت پرسرعت را به این مکان‌ها ارائه می‌کند، اما آن‌ها بزرگ و گران هستند و همچنین برای استفاده از خدمات آن‌ها باید دید واضحی نسبت به کل آسمان وجود داشت.

ارائه سرویس استارلینک برای موبایل با ماهواره‌های نسل دوم این شرکت

با وجود این همکاری، تی-موبایل قصد دارد تا طیف PCS باند میانی موجود خود را در ماهواره‌های نسل دوم استارلینک که سال آینده با موشک استارشیپ پرتاب می‌شوند ادغام کند. این امر به گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا مستقیما و بدون نیاز به هیچ تغییری به ماهواره‌ها متصل شوند و امکان ارسال پیام‌های متنی MMS و SMS و در نهایت صدا و مقادیر کمی داده را از هر نقطه‌ای در جهان فراهم می‌کند. نکته قابل توجه دیگر اینکه T-Mobile قصد دارد این سرویس را بدون هزینه اضافی در دسترس مشتریان خود قرار دهد.

با این حال، از نظر سرعت و اتصال بسیار محدودتر از پایانه‌های اندازه کامل یا شبکه‌های 4G یا 5G استاندارد خواهد بود و در هر منطقه سلولی فقط دو تا چهار مگابیت پهنای باند وجود خواهد داشت.

ایلان ماسک در رویداد اعلام این برنامه گفت که این سرویس به‌طور بالقوه می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد و در مکان‌هایی که از نظر دسترسی با مشکلاتی روبرو هستند، امکان دسترسی مردم به خدمات ارتباطی را فراهم می‌کند. هرچند این اخبار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، ماسک در ادامه توضیحات خود گفت که این فناوری نمی‌تواند جایگزین خدمات تلفن همراه فعلی شود و بیشتر برای مواقع اضطراری طراحی شده است.

در حال حاضر، این دو شرکت امیدوار هستند تا برنامه Coverage Above & Beyond آن‌ها از اواخر سال 2023 به صورت بتا عملی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا