کامپیوتر و لپ تاپ

اینتل کامیپوتر رومیزی قدرتمند NUC 13 Extreme را با تراشه‌ Raptor Lake به‌نمایش گذاشت

اینتل نمونه‌ای از کامپیوتر رومیزی گیمینگ پرچم‌دار خود موسوم به NUC 13 Extreme Raptor Canyon را به‌نمایش گذاشته است. این محصول از نسل سیزدهم تراشه‌های این شرکت و گرافیک RTX 4090 انویدیا بهره می‌برد.

به گزارش آی تی بوم، اینتل نسل جدید کامپیوتر رومیزی NUC 14 Exterem خود با نام رمز Raptor Canyon را به‌نمایش گذاشته است. این محصول برای اجرای بازی‌‌های گرافیکی سنگین طراحی شده و همان‌طورکه از نامش پیدا است، از پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل موسوم به Raptor Lake بهره می‌برد و امکان ارتقا آن نیز فراهم خواهد بود. در همین حال، ابعاد این سیستم بزرگ‌تر از نسل قبلی آن است.

NUC Extreme اینتل به‌مرور مفهوم خود را به‌عنوان کامپیوتر شخصی کوچک گیمینگ به کامپیوتر بزرگ‌تر تغییر می‌دهد. NUC 12 Extreme این شرکت کامپیوتری شخصی با ابعادی به‌اندازه‌ی جعبه‌ی کفش بود و حالا مدل جدید آن با ابعادی بزرگ‌تر، تراشه‌های جدید اینتل (حداکثر با نسخه‌ی Core i9 Raptor Lake) و گرافیک‌های پیشرفته و مدرن عرضه خواهد شد.

NUC 13 Extreme اینتل با شاسی دومحفظه‌ای ۱۳٫۹ لیتری عرضه می‌شود. به‌نوشته‌ی TomsHardware، هر محفظه‌ی این شاشی یک فن ۱۲۰ میلی‌متری دارد تا بتواند اجزای مدرن داخلی آن، ازجمله پردازنده‌ی Core i9 13900 و حافظه‌های SSD با رابط PCie 5.0 و قطعات دیگر را به‌خوبی خنک کند. این محصول به یکی از گرافیک‌های برتر جهان، یعنی GeForce RTX 4090 انویدیا، با حداکثر توان مصرفی ۴۵۰ وات مجهز شده است. البته اینتل ترجیح می‌دهد خریداران این کامیپوتر را با گرافیک‌های ARC نیز سفارش دهند.

کامپیوتر رومیزی NUC 13 Extreme جدید اکنون از دستگاه‌های معمولی سری NUC اینتل فاصله گرفته؛ اما هنوزهم بسیاری از ویژگی‌های اصلی خود را حفظ کرده است؛ ازجمله آسان‌بودن مونتاژ و قابلیت تجهیز به ماژول‌های حافظه‌ی بهینه و حافظه‌های ذخیره‌سازی. به‌هرحال، NUC 13 Extreme Raptor Lake مطمئناً برای ارائه‌ی عملکردی عالی طراحی شده است و به سیستم خنک‌کننده‌ی قدرتمندی نیاز دارد.

یکی از ویژگی‌های تراشه‌های سری Raptor Lake اینتل سرعت بسیار زیاد آن‌ها است؛ البته برای استفاده از حداکثر قدرت این پردازنده‌ها، به توان بسیار زیاد و سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته نیاز خواهید داشت. شاید به‌همین‌دلیل اینتل تصمیم گرفته است NUC 13 Extreme جدید را با شاسی بزرگ‌تر عرضه کند.

علاوه‌براین، کامپیوتر مذکور باید فضای کافی برای قراردادن گرافیک‌های جدید و مدرن را داشته باشد که می‌توان این موضوع را نیز به‌عنوان یکی دیگر از دلایل افزایش ابعاد آن در نظر گرفت. انتظار می‌رود اینتل تا چند هفته‌ی دیگر NUC 13 Extreme Raptor Lake را رسماً معرفی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا