تکنولوژیموبایل و تبلتنقد و بررسی

بررسی آیفون ۱۴ پرو: نوآوری با طعم مخصوص اپل

به گزارش آی تی بوم؛

آیفون ۱۴ پرو با نوآوری‌های سال ۲۰۲۲ اپل از راه رسید تا همانند نسل قبل به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار جهان بدل شود. اپل امسال نوآوری‌های خود را به دو عضو حرفه‌ای خانواده آیفون ۱۴ یعنی مدل‌های پرو و پرو مکس محدود کرده است. چیپ پیشرفته A16 Bionic، داینامیک آیلند، نمایشگر همیشه روشن و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، ویژگی‌های جدیدی هستند که از آنها صحبت می‌کنیم. بنابراین برای نخستین بار، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس از همه‌نظر پایین‌تر از مدل‌های پرو قرار می‌گیرند و برای دستیابی به جدیدترین ویژگی‌ها باید حتما مدل‌های پرو را بخرید.

از این‌ها که بگذریم، آیفون ۱۴ پرو با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلاری را پیش رو داریم که پیشرفته‌ترین گوشی اپل محسوب می‌شود. مثل هر سال با چیپ قوی‌تر، نمایشگر بهتر و دوربین پیشرفته‌تر روبرو هستیم. همچنین برای نخستین بار، آیفون‌ها توانایی برقراری ارتباط ماهواره‌ای را نیز به‌دست آورده‌اند اما از آنجا که این قابلیت هنوز بسیار محدود است، در مورد آن صحبت نمی‌کنیم. حتی وضعیت فروش آیفون ۱۴ نیز در ایران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز شاهد فروش رسمی آن نیستیم.

فهرست مشخصات آیفون ۱۴ پرو

  • نمایشگر ۶.۱ اینچی LTPO Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶ پیکسلی و حداکثر نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
  • چیپ اپل A16 Bionic
  • ۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5
  • ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱۰۲۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • سیستم عامل iOS 16
  • دوربین اصلی سه‌گانه متشکل از دوربین عریض ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر سنسور شیفت، دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری و لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی
  • باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از شارژ سریع ۲۷ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۷.۵ واتی
  • وزن ۲۰۶ گرم
  • قیمت آیفون پایه ۹۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در بسیاری از بخش‌ها مشخصات یکسانی دارند و تنها تفاوت آنها به ابعاد نمایشگر و ظرفیت باتری برمی‌گردد. بنابراین هر آنچه در این مقاله می‌خوانید، برای مدل پرو مکس نیز معتبر است.

خداحافظ ناچ، سلام جزیره

مهم‌ترین تفاوت طراحی آیفون ۱۴ پرو نسبت به نسل قبل به حذف ناچ برمی‌گردد. ناچ معروف آیفون که به‌سرعت راه خود را به دنیای اندروید هم باز کرد، حالا به کپسول عریضی تبدیل شده که اپل آن را داینامیک آیلند (Dynamic Island) یا جزیره پویا می‌نامد. در واقع اپل تنها شرکتی است که حتی حفره داخل نمایشگر را نیز به یک برند خاص تبدیل کرده است.

اپل می‌گوید داینامیک آیلند، نحوه تعامل شما با گوشی را متحول می‌کند. این کپسول که از دوربین سلفی و تجهیزات فیس‌تایم تشکیل شده، ابعاد ثابتی ندارد و در شرایط مختلف، تغییر می‌کند. به‌عنوان مثال اگر اپلیکیشن زمان‌سنج را فعال کرده و به صفحه هوم برگردید، تایمر در کنار کپسول نمایش داده می‌شود. اپ‌های پخش محتوای صوتی مانند پادکست، اپل موزیک یا اسپاتیفای نیز اطلاعات موزیک در حال پخش را در کنار ناچ به نمایش می‌گذارند. اگر این جزیره پویا را لمس کنید، اپ مربوط به آن باز می‌شود و با لمس طولانی می‌توانید ویجت بزرگ‌تری را برای تعامل با اپلیکیشن در اختیار داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا