اخبار فناوریهوش مصنوعی

بلومبرگ: اپل درحال مذاکره با گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی جمینای در آیفون است

به گزارش آی تی بوم؛ اپل به‌دنبال مجوز استفاده از جمینای گوگل برای ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در آیفون است. علاوه‌براین، این شرکت با OpenAI برای استفاده احتمالی از مدل‌های GPT گفت‌وگوهایی داشته است.

اگر مذاکره اپل و گوگل به نتیجه برسد، توافق آن‌ها احتمالاً بر مبنای قرارداد موتور جستجوی این دو شرکت خواهد بود. سال‌هاست که گوگل سالانه میلیاردها دلار به اپل پول می‌پردازد تا موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر سافاری باشد.

درزمینه هوش مصنوعی، فشار زیادی بر اپل وجود دارد تا بتواند فاصله خود را با رقبایی مانند OpenAI، مایکروسافت، آنتروپیک و حتی گوگل کم کند. در ماه گذشته میلادی، «تیم کوک»، مدیرعامل اپل گفت که این شرکت ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را در انتهای سال 2024 معرفی خواهد کرد.

همچنین لیست استخدام‌های این شرکت در سال گذشته میلادی نشان می‌دهد که اپل درحال کار روی چندین ابزار داخلی هوش مصنوعی بوده است. بااین‌حال، مذاکره‌های احتمالی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی شخص ثالث به این معنی است که تلاش‌های اپل برای توسعه هوش مصنوعی داخلی پیشرفت قابل‌توجهی نداشته است.

البته اپل ممکن است چند قابلیت‌ هوش مصنوعی داخلی خود را در آپدیت‌های آتی سیستم‌عامل iOS 18 اضافه کند. اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت همچنان به مشارکت با یک شرکت دیگر مانند گوگل یا OpenAI نیاز دارد تا بتواند در فضای شدیداً رقابتی هوش مصنوعی حضور پررنگی داشته باشد.

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا