اخبار فناورینرم افزار

به‌روزرسانی‌های جدید برای نرم‌افزارهای گوگل؛ جمینای به Google Messages می‌آید!

به گزارش آی تی بوم؛گوگل در کنگره جهانی موبایل 2024 از قابلیت‌های تازه‌ای برای اکوسیستم اندروید، Wear OS و… پرده برداشت. در ادامه این خبرهای جدید را باهم مرور می‌کنیم.

جمینای در Google Messages

جذاب‌ترین بخش اخبار گوگل مربوط به افزودن جمینای به Google Messages است. با این تغییر، کاربران اپلیکیشن Google Messages می‌توانند به‌طور مستقیم از داخل این برنامه از جمینای استفاده کنند تا راحت‌تر پیام‌های خود را بنویسند یا ویرایش کنند.

امکان چت با جمینای فعلاً به‌صورت بتای محدود در دسترس قرار می‌گیرد تا ایرادات آن برطرف شود. این ویژگی فقط محدود به زبان انگلیسی خواهد بود.

خلاصه‌سازی پیام‌ها با هوش مصنوعی در Android Auto

گوگل با کمک هوش مصنوعی می‌خواهد به رانندگان کمک کند تا راحت‌تر خلاصه پیام‌های خود را دریافت کنند. این قابلیت هم‌زمان با معرفی سری گلکسی S24 معرفی شد و حالا عرضه عمومی آن آغاز می‌شود.

با این ویژگی، هوش مصنوعی پیام‌های متنی و چت‌های گروهی را خلاصه می‌کند و در اختیار شما قرار می‌دهد تا لازم نباشد در حین رانندگی متون طولانی را بخوانید.

افزون یادداشت‌های دستی به گوگل داکس

سرویس Google Docs حالا قابلیت یادداشت‌نویسی و هایلایت را دریافت می‌کند؛ به این معنا که به شما اجازه می‌دهد تا با دست‌خط خودتان روی فایل‌ها بنویسید. استفاده از این قابلیت با انگشت یا قلم ممکن است.

با این ویژگی می‌توانید رنگ قلم و نوع هایلایت‌ها را مشخص کنید تا هر یادداشت و علامت‌گذاری شاخصه متفاوتی داشته باشد.

پشتیبانی از اسپاتیفای در هنگام تغییر خروجی موسیقی در اندروید

اندروید تاکنون تنها به شما اجازه می‌داد که خروجی موسیقی دستگاه را تنها برای Youtube Music جابه‌جا کنید. اما حالا پشتیبانی از اسپاتیفای هم فراهم شده است تا با کمک قابلیت Spotify Connect بتوانید بین دستگاه‌های مختلف سوئیچ کنید.

نمایش اطلاعات Health Connect در اپ فیت‌بیت

اپ فیت‌بیت در اندروید می‌توانست اطلاعات خود را با Health Connect سینک کند؛ اما حالا می‌تواند اطلاعاتی را که از طریق سایر اپ‌ها در اختیار Health Connect قرار می‌گیرد، به نمایش بگذارد؛ بنابراین داده‌هایی که مثلاً مربوط به Oura Ring یا MyFitnessPal هستند نیز در اپ فیت‌بیت نمایش داده می‌شوند تا تصویر جامع‌تری از وضعیت سلامتی خود داشته باشید.

مسیریابی با گوگل مپس در Wear OS

ساعت‌های هوشمند مجهز به Wear OS در اپلیکیشن گوگل مپس از راهنمایی‌های مربوط به مسیریابی پشتیبانی نمی‌کردند. گوگل اکنون این مشکل را برطرف کرده است تا به‌راحتی بتوانید در حین رانندگی گوشی خود را کنار بگذارید و از ساعت هوشمند برای این کار استفاده کنید.

پشتیبانی از Screen Reader برای Lens در گوگل مپس

گوگل در ماه اکتبر 2023 سرویس Lens در مپس را با قابلیت‌های هوش مصنوعی به‌روز کرد. در گوگل مپس می‌توانید روی آیکون Lens در نوار جستجو کلیک کنید و گوشی خود را به‌سمت سوژه مدنظر بگیرید تا اطلاعات مربوط به آن نشان داده است.

امروز غول ماونتین ویو اعلام کرده که این ویژگی را بهبود داده است. حالا گوشی با قابلیت TalkBack می‌تواند اطلاعات مربوط به مکان‌ها را با صدای بلند برای شما بخواند.

منبع: دیجیتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا