امنیت

تست امنیت سایت؛ معرفی بهترین ابزار های آنلاین

یکی از مباحث همیشگی برای وب‌سایت ها امنیت است، مساله‌ای که اگر آن را نادیده بگیرید خسارات جبران ناپذیری را برای سایت شما به همراه دارد. برای اینکه دچار مشکلات امنیتی و عواقب بعد از آن نشوید بهتر است به صورت دوره‌ای امنیت سایت خود را تست کنید. هدف از تست امنیتی نه تنها کشف آسیب‌پذیری‌ها، بلکه ارائه اطلاعات واضح و عملی در مورد نحوه اصلاح آنها و جلوگیری از حملات بعدی است. در حالت ایده‌آل، تست امنیت باید در اوایل راه اندازی سایت انجام شود، این موضوع می‌تواند از مشکلات جدی امنیتی جلوگیری کند و همچنین باعث می‌شود این مشکلات ساده‌تر و هزینه کمتری برای رفع آن‌ها انجام شود.

انواع مختلفی از تست های امنیتی وجود دارد، که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

ابزار های تست امنیت سایت

در ادامه معروف ترین سایت های تست امنیت سایت را معرفی می کنیم و ویژگی‌های آن ها را بررسی می‌کنیم:

سایت securi

اسکنر Sucuri SiteCheck یک ابزار تستی امنیت سایت است که هر URL را برای تهدیدات امنیتی، بدافزارها، سیستم مدیریت محتوای قدیمی، لیست سیاه و سایر مسائل امنیتی بررسی می‌کند. این ابزار روزمره از یک وب سایت بازدید می‌کند تا کد منبع را برای رفتارهای مخرب یا ناهنجاری های امنیتی را شناسایی کند. از آنجایی که Sucuri SiteCheck فقط به آنچه در سطح مرورگر قابل مشاهده است دسترسی دارد، مشکلات از سمت سرور را تشخصی نمی‌دهد.

سایت secury برای امنیت سایت

سایت quttera

دومین ابزاری که برای تست امنیت سایت معرفی می کنیم quttera است، در این سایت می توانید انواع وب سایت ها از جمله وب های وردپرسی، جوملا، لاراول و… را اسکن کنید. سرویس‌های تشخیص محتوای مخرب Quttera از فناوری‌های تشخیص اکتشافی پیشرفته استفاده می‌کنند که قادر به شناسایی تهدیدهای امنیتی کاملاً جدید و ناشناخته و همچنین تهدیدات شناخته شده قبلی هستند که به عنوان بخشی از محتوای وب قانونی موجود در وب‌سایت‌ها پخش می‌شوند. فناوری‌های quttera قادر به تشخیص فایل‌های محرب جاوا اسکرییپت و اسناد PDF مخرب و فایل‌های رسانه‌ای که توسط مرورگر وب دانلود می شوند، هستند.

سایت quttera برای تست امنیت سایت

سایت intruder

سایت intruder.io یکی از قدرتمندترین ابزار‌های اسکن سایت است، استفاده از این سایت تا 30 روز رایگان است و پس از آن باید نسخه پولی آن را دریافت کنید. این سایت دارای بررسی‌های امنیتی برای شناسایی تنظیمات اشتباه، پچ‌های فراموش شده، بررسی سیستم‌های مدیریت محتوای محتلف مانند وردپرس و پشتیبانی از AWS ، GCP ، Azure را انجام می‌دهد.

 

intruder؛ یک سیات امنیت سایت

سایت Qualys

ssl یک گواهی امنیتی برای سایت است که کاربر را قبل از ورودبه سایت ملزم به تایید اطلاعات می کند و با این کار خطر هویت‌های سرقت شده و کاربران جعلی را کاهش می دهد. داشتن گواهی امنیتی برای سایت ها آنقدر ضروری است که گوگل برای سایت ها یک امتیاز سئو برای داشتن آن در نظر گرفته است. بعضی مواقع ممکن است گواهی امنیتی ssl مشکل داشته باشد و بهتر سایت پس از دریافت ssl در سایت Qualys آن را چک کنید. این سایت مشکلات گواهی امنیت سایت را مشخص می کند.

Qualys، سایت تست امنیت

 سایت arachni

یک سایت عالی دیگر برای تست امنیت سایت، arachni است. این سایت با اسکن سایت شما ایرادات و مشکلات امنیتی سایت شما را مشخص می‌کند. arachni یک سایت با عملکرد و سرعت بالا سایت و از همه پلتفرم ها پشتیبانی می‌کند. مهم‌ترین اسکن‌های که در این سایت می‌توانید ببینید شامل:

  • SQL injection
  • NoSQL injection
  • اسکن xss
  • Code injection

سایت arachni برای تست امنیت سایتسایت siteguarding

یک سایت تست امنیت siteguarding است. در این سایت با وارد کردن دامین سایت خود می توانید در زمان کمی تحلیل امنیت سایت خود را ببینید، این سایت برای انواع پلتفرم ها مناسب است. بطور کلی siteguarding اطلاعات بسیاری را از سایت به شما می‌دهد شامل:

  • لیست سیاه سایت
  • هزرنامه
  • دامین‌های بلاک
  • آنالیز لینک ها
  • حذف بد افزار از سایت
  • اسکن MySQL
  • تشخیص هک htaccess

سایت siteguarding برای چک امنیت سایت

سایت detectify

یک سایت برای تست امنیت که توسط تعدادی از هکر‌های کلاه سفید راه‌اندازی شده سایت detectify است. این سایت دارای 3 پلن شروع کننده، سازمانی و حرفه‌ای است و  14 روز به صورت رایگان سرویس ارایه می‌دهد و پس از آن برای استفاده باید اشتراک تهیه کنید. مهم‌ترین قابلیت detectify تشخیص 1500 باگ در سایت است.

سایت detectify یک ابزارتست امنیت سایت

 

سایت observatory

سایت observatory یکی از زیر مجموعه‌های معروف موزیلا است که به شما در تشخیص امنیت سایتتان کمک می‌کند. اطلاعاتی که از سایت observatory از سایت دستگیر شما می‌شود شامل:

  • ویژگی‌های امنیتی گواهی نامه امنیتی
  • گزارش باگ‌های سایت
  • پیشنهاد‌های عملی برای باگ‌های سایت

سایت observatory برای تست امنیت وب سایت

 

منبع: راست چین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا