امنیت

جایزه ۲۵ هزار دلاری برای کسی که استارلینک را هک کند

شرکت اسپیس ایکس پس از پرداخت پاداش به هکر بلژیکی ای که توانسته بود به سرویس استارلینک نفوذ کند اکنون به طور رسمی اعلام کرد در صورتی که فردی بتواند این سیستم را هک کند ۲۵ هزار دلار جایزه دریافت خواهد کرد.

به گزارش آی تی بوم، شرکت اسپیس ایکس از کلیه محققان و متخصصان امنیت اینترنت در جهان درخواست کرد تا شبکه استارلینک را هک و کلیه مشکلات آن را پیدا کنند. در صورتی که فردی بتواند این کار را انجام دهد ۲۵ هزار دلار پاداش دریافت می کند.

 اگرچه اسپیس ایکس بیشتر برای فعالیت هایی مانند ارسال فضانوردان و ماموریت های باری روی موشک های خود شناخته شده است اما سرویس خدمات اینترنت ماهواره آن نیز در سراسر جهان شناخته شده است. این شرکت پس از حمله روسیه به اوکراین و قطع شبکه فیبر نوری اوکراین با ارسال پایانه یا دیش و مودم های استارلینک به این کشور تلاش کرد تا اتصال به اینترنت در این کشور برقرار بماند.

هم اکنون خدمات استارلینک در بسیاری از کشورها در دسترس قرار گرفته و تعداد زیادی کاربر به این سرویس متصل هستند. در حال حاضر با توجه به اینکه خدمات اینترنتی شرکت می تواند برای هر کاربری در دورافتاده ترین منطقه یک کشور مورد استفاده قرار گیرد بنابراین هیچ کنترلی بر نحوه استفاده از دیش ها و یا ورود به شبکه اینترنت این شرکت وجود ندارد و ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرد. اکنون پس از اینکه یک فرد بلژیکی توانست از طریق یک چیپ ارزان قیمت دیش این شرکت را هک کند اسپیس ایکس از دیگر افراد درخواست کرده تا سیستم های آن ها را هک کنند و اشکالات آن را به این شرکت گزارش کرده و پاداش دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا