خودرو و موتورسیکلت

خودرو اپل احتمالا با فرمان صوتی حرکت و قدرتش را از طریق آیفون تأمین می‌کند

فردی که خودش را کارمند اپل معرفی کرده است می‌گوید Apple Car پدال گاز و ترمز ندارد و راننده ازطریق فرمان صوتی، خودرو را به حرکت درمی‌آورد.

به گزارش آی تی بوم؛ براساس نوشته‌ی اپل اینسایدر به‌نقل از فردی که خودش را کارمند اپل توصیف کرده، خودروی هوشمند این شرکت از طراحی آینده‌نگرانه‌ای با تمرکز بر نمایشگرهای لمسی استفاده می‌کند. این فرد می‌گوید شیشه‌ی جلویی اپل کار (Apple Car) نمایشگری لمسی بر پایه‌ی نرم‌افزار CarPlay خواهد بود.

شیشه‌ی جلویی از بخش بالایی به سمت دماغه‌ی خودرو امتداد خواهد داشت. تنها بخش فیزیکی در ناحیه‌ی جلویی خودروی اپل، فرمان است. هیچ اشاره‌ای به پدال گاز و ترمز نشده و ظاهراً خودروی اپل ازطریق نمایشگر لمسی و بر پایه‌ی سیستم‌ خودران به حرکت درمی‌آید.

اپل اینسایدر می‌گوید فرمان خودروی اپل نمایشگر لمسی کوچکی خواهد داشت و روی آن از حفره‌ای برای جای‌گذاری گوشی آیفون استفاده خواهد شد. افشاگر ادعا می‌کند که کاربر می‌تواند از آیپد به‌عنوان نمایشگر ثانویه‌ی اپل کار استفاده کند. اپل کار کامپیوتر داخلی ندارد و کنترل تمامی سیستم‌های خودرو ازطریق آیفون انجام می‌گیرد. افشاگر می‌گوید اپل کار دردسترس مشتریان عادی قرار نمی‌گیرد و قرار است در ناوگان خودروهای سازمانی استفاده شود.

آیفون تأمین‌گر قدرت موردنیاز برای اپل کار خواهد بود و دستیار صوتی سیری سیستم خودران را کنترل خواهد کرد. گفته می‌شود نمونه‌ی پیش‌تولید اپل کار که هم‌اکنون در مراکز تولیدی اپل حضور دارد، بدون مشکل به فرمان‌های صوتی سیری واکنش نشان می‌دهد. بخش‌هایی از خودروی اپل در آلمان و سایر قسمت‌ها در ایتالیا و ایالات متحده تولید خواهند شد.

فردی که خودش را کارمند اپل می‌نامد، ادعاهای بسیار عجیبی مطرح کرده است. اکثر این ادعاها با منطق جور در نمی‌آیند. او در بخش‌هایی از مصاحبه ادعاهای متناقضی نیز مطرح می‌کند. بدین ترتیب تا زمانی که اپل چیزی اعلام نکند، تمامی این ادعاها در حد شایعه باقی می‌مانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا