کامپیوتر و لپ تاپ

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ بالا رده

تهیه سیستم‌ کامپیوتر خانگی مناسب گیم این روزها کار سختی است. از طرفی خرید لپ تاپ گیمینگ بالا رده با توجه به انتخاب‌های محدود در بازار ایران و قیمت‌ بسیار بالای آن هم چندان امر ساده‌ای نیست. این در صورتی است که لپ تاپ‌ها بخاطر قابلیت حمل آسان، قیمت مناسب و در دسترس پذیری بالا انتخاب بسیاری از کاربران است.

به گزارش آی تی بوم، تهیه سیستم‌ کامپیوتر خانگی مناسب گیم این روزها کار سختی است. از طرفی خرید لپ تاپ گیمینگ بالا رده با توجه به انتخاب‌های محدود در بازار ایران و قیمت‌ بسیار بالای آن هم چندان امر ساده‌ای نیست. این در صورتی است که لپ تاپ‌ها بخاطر قابلیت حمل آسان، قیمت مناسب و در دسترس پذیری بالا انتخاب بسیاری از کاربران است.

 

نکات پیش از خرید لپ تاپ گیمینگ بالا رده

پیش از معرفی مدل‌های مختلف لپ تاپ‌ گیمینگ لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید. این نکات ویژگی‌های لپ تاپ گیمینگ بالا رده مناسب برای بازی کردن را به ما نشان می‌دهند. به صورت معمول لپ تاپ‌های گیمینگ دارای یک چیپ گرافیکی مجزا از گرافیک آنبرد (On board) هستند. این گرافیک مستقل قدرتی بسیار بیشتر از چیپست‌های یکپارچه را در اختیار شما می‌گذارد.

همچنین لپ تاپ‌های گیمینگ برای داشتن بهترین عملکرد به حداقل ۱۶ گیگابایت رم نیاز دارند. این میزان از رم برای انجام بسیاری از کارها از جمله گیمینگ مناسب است. این مورد در لپ تاپ گیمینگ بالا رده عموما صدق می‌کند و به ندرت مقداری کمتر را در این محصولات مشاهده می‌کنیم.

در این صورتی که این مقدار کمتر باشد عملکرد لپ تاپ به دلیل میزان رم پایین محدود خواهد شد. در این صورت شما می‌بایست در آینده این میزان از رم را به ۱۶ گیگابایت و یا بالاتر افزایش دهید. به صورت معمول لپ تاپ‌های گیمینگ امکان افزایش رم را برای کاربران فراهم می‌آورند.

از دیگر نکات مهم در لپ تاپ‌های گیمینگ باید به مجهز بودن آن به حافظه‌های پرسرعت SSD اشاره کرد. SSD یکی از تاثیر گذار‌ترین قطعات برای افزایش سرعت در لپ تاپ است. باید توجه داشت که امکان افزودن و ارتقای SSD به دستگاه یکی از مزیت‌های بسیار خوب و مهم برای هر لپ تاپ گیمینگ به شمار می‌رود.

حتی لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت بهتر است از پردازنده به روز و نسبتا جدیدی بهره ببرد. البته این پردازنده به اندازه چیپ گرافیکی در بازی‌ها مهم نیست، اما استفاده از آن در کنار گرافیک قدرتمند، بسیار تاثیر گذار است. استفاده از خنک کننده قدرتمند و هیت سینک‌های مدرن در لپ تاپ‌های گیمینگ بسیار مهم هستند. همچنین در آخر باید به صفحه نمایش، با کیفیت مناسب و نرخ بروزرسانی بالا در تصویر اشاره کرد.

لپ تاپ گیمینگ بالا رده چه بازی‌هایی را می‌تواند اجرا کند؟

پاسخ به این سوال که هر لپ تاپ چه توانی برای اجرای بازی‌ها دارد کمی چالش برانگیز است. با این حال در یک نگاه کلی نسبت به مدل‌های معرفی شده در این مقاله می‌توان گفت یک لپ تاپ گیمینگ بالا رده می‌تواند اکثر بازی‌های چندنفره‌ی آنلاین محبوب را نظیر سی‌اس گو، فورتنایت، دوتا دو، ماینکرفت، اپکس لجندز، رینبو سیکس، ولورانت، وارزون و… را در رزولوشن 1080p و با فریم ریت معقول ۱۴۴ فریم بر ثانیه اجرا کند.

همچنین این لپ تاپ گیمینگ بالا رده قادر است تا بازی‌های نسل هشتم را با کیفیت بسیار خوب و بدون مشکل اجرا کند. این لپ تاپ‌ها برای اجرای بازی‌های روز بسیار مناسب هستند اما در آینده ممکن است در اجرا بازی‌ها با بالاترین رزولوشن ممکن دچار مشکل شوند.

همچنین شما از لپ تاپ گیمینگ بالا رده انتظار اجرای همه بازی‌ها با حداکثر رزولوشن و تنظیمات گرافیکی را دارید و بازی‌هایی که این لپ تاپ‌ها را با چالش مواجه کنند به ندرت یافت می‌شوند. با این حال مدل‌های معرفی شده در این مقاله امکان تجربه‌ای کامل از بازی‌ها را به شما می‌دهند.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF GAMING FX517

کمپانی ایسوس (Asus) یکی از بزرگترین برندهای سازنده لپ تاپ‌ها است که مدل‌ها گیمینگ بسیاری تولید می‌کند. لپ تاپ گیمینگ بالا رده TUF GAMING FX517 یکی از محصولاتی است که با توجه به قیمت آن، از کانفیگ بسیار خوب برخوردار است و ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

این لپ تاپ از پردازنده سری Core i7 و نسل دوازدهم اینتل با کد i7 12650H بهره برده و از ۲۴ مگابایت کش برخوردار است. این میزان از کش نشان دهنده سرعت بسیار خوب برای خواندن و نوشتن داده‌ها است.

همچنین درون این لپ تاپ گیمینگ بالا رده ۳۲ گیگابایت رم از نوع DDR5 جای گرفته شده است. این میزان از رم برای گیمینگ ایده‌ال بوده و بیش از نیاز است. چیپ گرافیکی استفاده شده در این محصول Geforce RTX 3070 است که قدرت بسیار مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. این چیپ گرافیکی دارای ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

مدل لپ تاپ Asus TUF GAMING FX517
پردازنده Intel Core i7 12650H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070 به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR5
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۵۱ میلیون تومان

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ بالا رده ۱۵.۶ اینچ و دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز است. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نوع آن IPS LCD است. ایسوس برای محصول خود از ۱ ترابایت حافظه SSD و از نوع M.2 استفاده کرده است. همچنین یک باتری ۴ سلولی درون این لپ تاپ گیمینگ جای گرفته است.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 GU603HM-ZB

گستردگی موجود در کانفیگ‌ بین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس باعث شده انتخاب یک محصول با کانفیگ مورد نظر گیمرها بسیار ساده‌تر شود. یکی از محصولات میان رده ایسوس که با قیمت مناسبی با توج به کانفیگ آن به شما پیشنهاد می‌شود، با نام ROG Zephyrus M16 GU603HM-ZB شناخته می‌شود.

قیمت این محصول در بازار ایران حدود ۵۵ میلیون تومان است. ایسوس یک پردازنده Core i9 و از نسل یازدهم اینتل با کد 11900H را درون این لپ تاپ قرار داده است. این پردازنده دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته بوده و حافظه کش آن برابر ۲۴ مگابایت است. همچنین ۴۰ گیگابایت رم درون این محصول قرار گرفته است.

شما نمی‌توانید میزان رم خود را بیشتر از این مقدار افزایش دهید. با این حال از مقدار بسیار مناسبی در این محصول استفاده شده است. همچنین باید بدانید این رم DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز است و سرعت بسیار عالی دارد. گرافیک استفاده شده درون این لپ تاپ گیمینگ بالا رده Geforce RTX 3060 است. این چیپ گرافیگی ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

ایسوس از یک صفحه نمایش ۱۶ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز در محصول خود استفاده کرده که دارای رزولوشن Quad HD (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع IPS است. باید بدانید که فضای در نظر گرفته شده برای این محصول یک حافظه ۲ ترابایتی SSD و از نوع PCIe NVMe است. همچنین یک باتری ۴ سلولی شما را تا حداکثر ۴ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus ROG Zephyrus M16 GU603HM-ZB
پردازنده Intel Core i9 11900H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۴۰ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۲ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۶ اینچ Quad HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۵۵ میلیون تومان

این لپ تاپ گیمینگ از کانفیگ بسیار مناسبی بهره برده است و استفاده از ۴۰ گیگابایت رم در کنار ۲ ترابایت حافظه SSD و صفحه نمایش بسیار با کیفیت یکی اتفاقاتی است که به ندرت آن را می‌بینیم. با این حال اگر از یک گرافیک یا پردازنده بروزتر در این محصول استفاده می‌شد با یکی از بهترین لپ تاپ‌های موجود بازار مواجه بودیم.

لپ تاپ گیگابایت مدل GIGABYTE AORUS 17G XE4

گیگابایت (Gigabyte) یکی از کمپانی‌هایی بوده که همواره به ساخت مادربرد، مانیتور و کارت‌های گرافیک بسیار با کیفیت مشهور است. موفقیت‌های بسیار زیاد این برند باعث شده تا این کمپانی به ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ اقدام کند. یکی از لپ تاپ‌های بسیار خوب گیگابایت AORUS 17G XE4 نام دارد.

این لپ تاپ گیمینگ قیمتی کمتر از ۶۰ میلیون تومان دارد و از مشخصات بسیار جذابی برخوردار است. پردازنده در نظر گرفته شده برای این محصول از سری Core i7 و مدل 12700H است. این پردازنده دارای ۱۴ هسته و ۲۰ رشته و همچنین ۲۴ مگابایت کش بوده و سرعت فوق‌العاده بالایی دارد.

کمپانی گیگابایت در این محصول از ۱۶ گیگابایت رم DDR5 استفاده کرده که دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز است. شما می‌توانید رم خود را نیز به مقدار بیشتری افزایش دهید. همچنین در این لپ تاپ گیمینگ بالا رده از چیپ گرافیکی بسیار قدرتمند Geforce RTX 3070TI استفاده شده است. این چیپ گرافیکی ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

و یکی دیگر از بخش‌های بسیار جذاب این محصول صفحه نمایش آن است. این لپ تاپ گیمینگ از یک صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی با رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و از نوع IPS برخوردار بوده و نرخ بروزرسانی تصویر آن ۳۶۰ هرتز است. برای حافظه این محصول، گیگابایت یک SSD با حجم ۱ ترابایت و از نوع M.2 را در نظر گرفته است. همچنین باتری این لپ تاپ گیمینگ بالا رده یک نمونه ۲۴۰ وات ساعتی است و قابلیت استفاده تا حدود ۵ ساعت بدون نیاز به شارژر را به شما می‌دهد.

مدل لپ تاپ GIGABYTE AORUS 17G XE4
پردازنده Intel Core i7 12700H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070TI به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۷.۳ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۳۶۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN ،Mini DP
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۵۹ میلیون تومان

گیگابایت سعی کرده است تا با استفاده کردن از بروزترین قطعات سخت افزاری، یک محصول تمام عیار را معرفی کند. به سختی می‌توان از این محصول ایرادی یافت و با توجه به قیمت آن، با یک لپ تاپ گیمینگ بالا رده بسیار قدرتمند مواجه هستیم.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG SCAR 15 G533ZM – ES93

ایسوس سعی کرده تا در بعضی از مدل‌های خود تعادلی بین قطعات سخت افزاری مهم را ایجاد کند. این تعادل باعث شده تا این محصولات هم از پردازنده مناسبی بهره ببرد، هم چیپ گرافیکی مناسبی داشته باشد و هم از رم کافی برای گیمینگ استفاده کنند. لپ تاپ گیمینگ بالا رده ایسوس با مدل SCAR 15 G533ZM – ES93 یکی از این موارد با ارزش خرید نسبتا بالا است.

قیمت این لپ تاپ گیمینگ بالا رده در بازار کشور حدود ۶۲ میلیون تومان است. ایسوس تصمیم گرفته تا پردازنده Core i9 را برای این محصول بسار جذاب در نظر بگیرد. مدل این پردازنده 12900H نام دارد و از ۱۴ هسته و ۲۰ رشته تشکیل شده و دارای ۲۴ مگابایت کش است.

همچنین کمپانی در این محصول از ۱۶ گیگابایت رم استفاده کرده است. این رم‌‌ها از نوع DDR5 بوده و دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز هستند. همچنین یک چیپ گرافیکی بسیار خوب برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. مدل این چیپ گرافیکی Geforce RTX 3060 است و ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

ایسوس از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۳۰۰ هرتز در محصول خود استفاده کرده که دارای رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع WV است. همچنین باید بدانید که فضای در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ گیمینگ بالا رده یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD و از نوع PCIe و همچنین از نسل چهارم آن است. یک باتری ۴ سلولی درون این لپ تاپ جای گرفته که شما را تا حداکثر ۴ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus ROG SCAR 15 G533ZM – ES93
پردازنده Intel Core i9 12900H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2 Gen 4
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل Wv و نرخ بروزرسانی تصویر ۳۰۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۶۱ میلیون تومان

ایسوس سعی کرده است تا با استفاده از بروزترین پردازنده نظر کاربران را به خود جلب کند. با این وجود به دلیل داشتن قیمت بالا اگر ایسوس از یک چیپ گرافیکی قدرتمندتر در این محصول استفاده می‌کرد ارزش خرید بالاتری را در این لپ تاپ گیمینگ بالا رده مشاهده می‌کردیم. همچنین با وجود یک حافظه بسیار پر سرعت، استفاده از حداقل ۱ ترابایت حافظه SSD بسیار خوشایندتر بود.

لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل Acer Predator Helios 300

ایسر (Acer) بدون شک یکی از برندهای بسیار محبوب در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ است. این کمپانی به دلیل استفاده از کولینگ‌های بسیار قدرتمند و بروز در لپ تاپ به سرعت جای خود را در دل گیمرها باز کرد. Predator Helios 300 یک لپ تاپ گیمینگ بالا رده است که از کانفیگ بسیار عالی در کنار قیمت در نظر گرفته شده برای آن برخوردار است.

این لپ تاپ با قیمتی در حدود ۶۵ میلیون تومان در دسترس است و کانفیگ عالی را با خود به همراه دارد. پردازنده i7 نسل دوازدهم با کد 12700H اینتل به عنوان قلب تپنده این محصول انتخاب شده که از ۲۴ مگابایت کش برخوردار است. همچنین از ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول استفاده شده که برای یک محصول گیمینگ بیش از اندازه خواهد بود.

همچنین باید بدانید این رم‌‌های DDR5 دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز هستند که نشان از سرعت بالای آن‌ها دارد. چیپ گرافیکی این محصول Geforce RTX 3070TI است که از ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است. باید بدانید که استفاده از پردازنده بسیار خوب در کنار رم‌های ۱۶ گیگابایتی DDR5 و گرافیک قدرتمند، این محصول را به یکی از بهترین لپ تاپ‌های بالا رده تبدیل کرده است.

صفحه نمایش این محصول یک نمونه ۱۵.۶ اینچی است که دارای رزولوشن Quad HD (۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) و نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز است. همچنین ایسر برای این محصول خود یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و از نوع NVMe در نظر گرفته است. باتری استفاده شده در این محصول یک نمونه ۹۰ وات ساعتی است. این باتری تا حداکثر ۵ ساعت شما را همراهی خواهد کرد.

مدل لپ تاپ Acer Predator Helios 300
پردازنده Intel Core i7 12700H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070TI به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۶ اینچ Quad HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۶۵ میلیون تومان

بنظر نمی‌رسد که بتوان از این محصول ایراد بزرگی گرفت. استفاده از یک پردازنده عالی با کش ۲۴ مگابایتی به همراه ۱۶ گیگابایت رم DDR5 پر سرعت برای هر گیمری جذاب است. به خصوص زمانی که این ترکیب را در کنار چیپ گرافیکی Geforce RTX 3070TI مشاهده می‌کنیم.

لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل Legion 5 Pro-F

لنوو همواره از برندهای فعال در حوضه گیمینگ بوده که لپ تاپ‌های گیمینگ آن در ایران شناخته شده هستند. این برند مدل‌های فراوانی در گستره‌ی قیمت اقتصادی تا لوکس عرضه می‌کند که برخی از آن‌ها نسبت به کانفیگ از ارزش خرید بالایی برخوردارند. لپ تاپ گیمینگ بالا رده لنوو مدل Legion 5 Pro-F یکی از این مدل‌های گران قیمت است.

این لپ تاپ با قیمتی در حدود ۶۸ میلیون تومان در دسترس است و کانفیگ مناسبی را با خود به همراه دارد. پردازنده i7 نسل دوازدهم 12700H اینتل به عنوان قلب تپنده این محصول انتخاب شده که از ۲۴ مگابایت کش برخوردار است. همچنین از ۳۲ گیگابایت رم درون این محصول استفاده شده که برای یک محصول گیمینگ عالی است.

این رم‌های DDR5 دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز هستند که نشان از سرعت بالای آن دارد. چیپ گرافیکی این محصول Geforce RTX 3060 است که از ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است. این گرافیک در کنار پردازنده قدرتمند و رم‌های پر سرعت، قدرت بسیار بالایی را در اختیار شما می‌گذارند.

صفحه نمایش این محصول یک نمونه ۱۶ اینچی است که دارای رزولوشن 2K (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) با پنل IPS و نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز است. لنوو برای این محصول خود یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و به صورت PCIe NVMe را قرار داده است. باتری استفاده شده در این محصول یک نمونه ۴ سلولی است که شما را تا ۴ ساعت بدون نیاز به شارژر همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Lenovo Legion 5 Pro-F
پردازنده Intel Core i7 12700H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۶ اینچ 2K و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۶۸ میلیون تومان

این محصول لنوو دارای کانفیگ بسیار قدرتمندی است و مشکل بزرگی در آن دیده نمی‌شود. نسل دوازدهم پردازنده اینتل در کنار ۳۲ گیگابایت رم DDR5 سرعت بالای این لپ تاپ گیمینگ بالا رده را به ما نشان می‌دهد. همچنین استفاده از چیپ گرافیکی قدرتمند یکی دیگر از نکات مثبت این محصول است.

لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل Lenovo Legion 7i Y9000K 2022

کمپانی لنوو (Lenovo) یکی از بزرگترین برندهای سازنده لپ تاپ‌ها است. همچنین این کمپانی در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ حضور پر رنگی دارد. لپ تاپ گیمینگ بالا رده Legion 7i Y9000K 2022 یکی از محصولاتی است که با توجه به قیمت آن از کانفیگ بسیار خوبی برخوردار است و ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

این لپ تاپ گیمینگ بالا رده از مشخصات خوبی بهره برده و قیمتی حدود ۹۵ میلیون تومان را در بازار کشور دارد. این لپ تاپ از پردازنده Intel Core i7 12800HX بهره برده و از ۲۵ مگابایت کش برخوردار است. این میزان از کش نشان دهنده سرعت فوق‌العاده بالایی برای خواندن و نوشتن داده‌ها است.

همچنین درون این لپ تاپ ۳۲ گیگابایت رم از نوع DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز جای گرفته است. این میزان از رم برای گیمینگ ایده‌ال است و لنوو با استفاده از یک گرافیک قدرتمند توانسته قدرت بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار بدهد. چیپ گرافیکی استفاده شده در این محصول Geforce RTX 3070TI است که قدرت بسیار مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. این چیپ گرافیکی دارای ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ بالا رده ۱۶ اینچ و دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز است. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش Quad HD (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) و نوع آن IPS LED است. لنوو برای محصول خود از ۱ ترابایت حافظه SSD و به صورت NVMe استفاده کرده است. همچنین یک باتری ۱۰۰ وات ساعتی درون این لپ تاپ گیمینگ جای گرفته است و تا ۵ ساعت شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Lenovo Legion 7i Y9000K 2022
پردازنده Intel Core i7 12800HX با ۲۵ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070TI به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۶ اینچ Quad HD و پنل IPS LED و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۹۵ میلیون تومان

لنوو با استفاده از یک پردازنده Core i7 در کنار صفحه نمایش بسیار عالی و گرافیک قدرتمند حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همچنین ظرفیت رم‌ها برای گیمینگ کافی بوده و حافظه ۱ ترابایتی نیز از جمله نکات مثبت این محصول است.

لپ تاپ گیمینگ ام‌اس‌آی مدل MSI Raider GE77HX

خرید محصولی که بتواند شما را بدون دردسر تا چند سال همراهی کند یکی از بزرگترین مشکلات هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ است. MSI سعی کرده محصولی با کیفیت بالا در کنار سخت افزار بسیار خوب ارائه دهد. این محصول با نام Raider GE77HX شناخته می‌شود.

قیمت این محصول در بازار کشورمان حدود ۱۰۵ میلیون تومان است و از کانفیگ بسیار مناسبی برخوردار است. قلب تپنده این محصول یک پردازنده Core i9 بوده و از مدل 12900HX در آن استفاده شده است. این پردازنده دارای ۳۰ مگابایت کش است و سرعت خواندن و نوشتن بالایی در آن مشاهده می‌شود.

MSI از ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز در این لپ تاپ گیمینگ استفاده کرده است و برای محصولی با عنوان گیمینگ کاملا مناسب است. گرافیک مجزا در نظر گرفته شده برای این محصول Geforce RTX 3070TI است. این گرافیک ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ بالا رده یک نمونه ۱۷.۳ اینچی OLED با رزولوشن (۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) بوده و نوع آن IPS است. این صفحه نمایش دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز نیز هست. همچنین باید بدانید که کمپانی MSI برای محصول خود یک حافظه SSD ۱ ترابایتی و از نوع NVMe M.2 در نظر گرفته است. همچنین یک باتری ۱۰۰ وات ساعتی شما را تا حداکثر ۴ ساعت همراهی می‌کند.

 

مدل لپ تاپ MSI Raider GE77HX
پردازنده Intel Core i9 12900HX با ۳۰ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070TI به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۷.۳ اینچ 2.5K و پنل OLED و نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۱۰۵ میلیون تومان

بدون شک قیمت بالای این لپ تاپ باعث شده است تا انتظار زیادی از آن داشته باشیم. به صورت کلی مشکل خاصی در این محصول دیده نمی‌شود. با این حال اگر MSI از حافظه بیشتری در این محصول استفاده می‌کرد خیال کاربران را بابت داشتن فضا کافی آسوده می‌کرد.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Zephyrus Duo 16 GX650

ایسوس همواره به عنوان یکی از برندها، با ارزش خرید بالا در ایران شناخته می‌شود. این کمپانی با وجود عرضه‌ی مدل‌های ارزان قیمت و میان رده، گزینه‌های خوبی در رده قیمتی گران قیمت نیز عرضه می‌کند که می‌تواند انتخاب مناسبی برای گیمرها باشد. لپ تاپ Zephyrus Duo 16 GX650 از سری ROG نیز یکی از این مدل‌های گران قیمت و بالا رده است.

قیمت این محصول بسیار زیبا در بازار کشور حدود ۱۴۰ میلیون تومان است. ایسوس تصمیم گرفته تا بجای استفاده کردن از یک پردازنده نسل دوازدهم اینتل از پردازنده‌ رایزن از کمپانی AMD در محصول خود استفاده کند. پردازنده Ryzen 9 6900HX از قدرت بسیار مناسبی برخوردار بوده و دارای ۲۰ مگابایت کش است.

همچنین این کمپانی از ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز استفاده کرده است. این مقدار برای گیمینگ کافی خواهد بود. استفاده از پردازنده عالی و رم‌ DDR5 در کنار چیپ گرافیکی قدرتمند Geforce RTX 3070TI باعث شده تا در کنار قیمت بالا، این محصول از قدرت بالایی برخوردار شود. این گرافیک دارای ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

این محصول دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که قیمت بالای آن نیز به همین دلیل است. اما بزرگترین ویژگی و جذاب‌ترین آن، صفحه نمایش دوم این محصول است که امکانات گسترده‌ای را به شما می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از آن، از وضعیت ‌فن‌های لپ تاپ خود مطلع شوید. همچنین دسترسی‌های گسترده دیگری نیز به وسیله این صفحه نمایش به شما داده خواهد شد.

صفحه نمایش اصلی استفاده شده در این محصول اندازه ۱۶ اینچی دارد. رزولوشن آن Quad HD (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع IPS است. همچنین باید به نرخ بروزرسانی ۲۴۰ هرتزی آن نیز اشاره کرد. صفحه نمایش دوم آن دارای رزولوشن 4K (۳۸۴۰ در ۱۱۰۰ پیکسل) بوده و یک نمونه IPS است. ایسوس از یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و به شکل M.2 استفاده کرده است. و همچنین یک باتری ۹۰ وات ساعتی شما را تا حداکثر ۵ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 16 GX650
پردازنده AMD Ryzen 9 6900HX با ۲۰ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070TI به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۶ اینچ Quad HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز / ۱۴ اینچ 4K و پنل IPS
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۱۴۰ میلیون تومان

این لپ تاپ گیمینگ بالا رده از کانفیگ بسیار خوبی بهره برده و به سختی می‌توان مشکلی در آن یافت. استفاده از پردازنده قدرتمند Ryzen 9 6900HX در کنار گرافیک بسیار خوب Geforce RTX 3070TI و همچنین استفاده از رم‌های DDR5 یک محصول بسیار ارزنده را پدید آورده است.

لپ تاپ گیمینگ ریزر مدل Razer Blade 15

ریزر (Razer) بدون شک از بزرگ‌ترین کمپانی‌های سازنده تجهیزات گیمینگ است. این برند بسیار محبوب اقدام به لپ تاپ‌های گیمینگ نیز می‌کند. محصولات تولید شده توسط این برند از سخت افزار بسیار قدرتمندی استفاده می‌کنند. لپ تاپ گیمینگ بالا رده Razer Blade 15 یکی از این محصولات است.

این محصول یکی از گران‌ترین لپ تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار است. دلیل آن هم کاملا مشخص است. استفاده از بهترین متریال و سخت افزار توسط برند ریزر باعث وجود قیمتی بسیار زیاد در این محصول است. شما می‌توانید این محصول را با قیمتی در حدود ۱۵۰ میلیون تومان خریداری کنید.

پردازنده استفاده شده درون این محصول از سوی اینتل تامین شده است که یک نمونه از سری i7 بوده و با کد 12800H شناسایی می‌شود. این پردازنده از ۲۴ مگابایت کش بهره برده است و ۱۴ هسته و ۲۰ رشته دارد. البته باید بدانید که جذاب‌ترین قسمت این لپ تاپ گیمینگ گرافیک آن است.

این محصول از گرافیک مستقل Geforce RTX 3080TI استفاده می‌کند. این گرافیک دارای ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی است که مقدار فوق‌العاده بالایی به شمار می‌رود. همچنین رم این لپ تاپ ۳۲ گیگابایت و از نوع DDR5 است. از مشخصات این رم می‌توان به باس ۴۸۰۰ مگاهرتزی آن اشاره کرد.

ریزر برای این محصول یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با نرخ بروزرسانی تصویر بسیار خوب ۱۴۴ هرتزی استفاده کرده است. رزولوشن این صفحه نمایش 2K (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) و نوع آن IPS LED است. میزان حافظه موجود در این لپ تاپ گیمینگ بالا رده ۱ ترابایت حافظه از نوع SSD بوده که نوع آن M.2 Gen4 است. باتری این محصول از نوع ۸۰ وات ساعتی است که می‌تواند تا حداکثر ۴ ساعت شما را همراهی کند.

مدل لپ تاپ Razer Blade 15
پردازنده Intel Core i7 12800H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3080TI به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2 و از نسل چهارم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ 2K و پنل IPS LED و نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۱۵۰ میلیون تومان

ریزر سعی کرده است تا با استفاده از بهترین کانفیگ نظر گیمرهای حرفه‌ای را به خود جلب کند. با وجود قیمت بسیار بالا، با پرداخت این مبلغ یکی از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ بالا رده را خریداری خواهید کرد. استفاده از چیپ گرافیکی بسیار قدرتمند Geforce RTX 3080TI به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی در کنار پردازنده و رم‌های پر سرعت باعث شده تا اجرای بازی‌ها با بیشترین گرافیک ممکن در چند سال آینده ممکن شود.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی لپ تاپ‌های گیمینگ بالا رده پرداختیم. این مدل‌های منتخب شامل لپ تاپ‌هایی هستند که تا بازه‌ی قیمتی بیش از ۵۰ میلیون تومان می‌توانند تجربه‌ی کامل را از نسل هشتم و همچنین بازی‌های جدیدتر در اختیار کاربران قرار دهند. همچنین این مدل‌ها توانایی ارائه‌ی تجربه‌ایی باکیفیت از غالب بازی‌های آنلاین چند نفره‌ی محبوب را دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا