موبایل و تبلت

سازمان فناوری اطلاعات: اپلیکیشن پنجره ملی خدمات دولت هوشمند عرضه شد

از این پس کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می‌توانند علاوه بر نسخه تحت وب این سامانه، از اپلیکیشن آن نیز استفاده کنند.

به گزارش آی تی بوم، سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد نرم‌افزار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند عرضه شده است. این اپ را می‌توان به‌صورت مستقیم یا از یک استور دریافت کرد.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، امکان استفاده از نرم‌افزار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در نسخه‌های اندروید و iOS فراهم شده است. از این پس کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند علاوه بر نسخه تحت وب این سامانه، می‌توانند روی گوشی تلفن همراه خود نیز از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند.

اگرچه سازمان فناوری اطلاعات می‌گوید امکان دانلود این برنامه از امروز در فروشگاه‌های داخلی نرم‌افزار فراهم شده است، اما اگر سری به مایکت بزنید، آخرین به‌روزرسانی ثبت‌شده برای اپلیکیشن «دولت من» را منتهی به 26 بهمن‌ماه اعلام کرده است.

گفتنی است، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، یک پلتفرم ملی یکپارچه است که بسیاری از خدمات استعلامی دولتی و عمومی کشور را با یک بار احراز هویت و بدون مراجعه حضوری به مردم ارائه می‌دهد.

پرتقاضاترین خدمات استعلامی این پلتفرم عبارت است از: سرویس‌های رهگیری مرسوله پستی، استعلام بیمه‌نامه، اعتبار دفترچه بیمه درمانی، استعلام وضعیت کووید و دریافت گواهی واکسیناسیون داخلی. تاکنون 123 دستگاه به این پلتفرم ملی متصل شده‌اند که از این میزان، اتصال 118 دستگاه از طریق سامانه‌های ملی و استانی بوده است و پنج دستگاه نیز از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور به پنجره ملی اتصال یافته‌اند.

بنابر اعلام وزیر ارتباطات، 93 درصد دستگاه‌های مشمول به پنجره خدمات ملی هوشمند متصل شده‌اند و نزدیک به سه هزار خدمت بر بستر آن به مردم ارائه می‌شود.

به گفته وی، دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بانک‌های دولتی به‌غیراز یک بانک هنوز به این پنجره متصل نشده‌اند: «امیدواریم تا پایان سال براساس قولی که داده‌اند، متصل شوند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا