اخبار فناوری

سامسونگ بزرگ‌ترین تلویزیون QLED خود را معرفی کرد

به گزارش آی تی بوم؛ به نقل از گیمفا؛ شرکت کره‌ای سامسونگ به تازگی از بزرگ‌ترین تلویزیون QLED خود رونمایی کرده است. این تلویزیون 98 اینچی که QN990C Neo نام داشته و رزولوشن 8K را همراه با قابلیت‌های جذاب مبتنی بر هوش مصنوعی در اختیار کاربر قرار می‌دهد، برچسب قیمت ۴۰ هزار دلاری را به همراه دارد.

سامسونگ هر از گاهی یک محصول جدید در حوزه لوازم خانگی تولید کرده و سروصدای زیادی در رسانه‌ها ایجاد می‌کند. حالا این شرکت کره‌ای تصمیم گرفته بزرگ‌ترین تلویزیون QLED خود را همراه با برچسب قیمت باورنکردنی معرفی کرده است.

سامسونگ یک تلویزیون 8K جدید را به معرض نمایش گذاشته که به عنوان بزرگ‌ترین تلویزیون Neo QLED این شرکت شناخته می‌شود. تلویزیون ۹۸ اینچی QN990C Neo QLED از امروز ۶ سپتامبر از طریق وب‌سایت رسمی Samsung با قیمت ۴۰ هزار دلار قابل سفارش است.

همان‌طور که برای یک محصول پیشگامانه انتظار داریم، سامسونگ تصمیم گرفته تمام فناوری‌های پیشرفته مربوط به تلویزیون‌های خود را در این صفحه‌نمایش غول پیکر 8K به کار ببرد.

این تلویزیون جدید سامسونگ از یک پردازنده کوانتومی عصبی بهره‌مند شده که از فرمول‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارتقا هر محتوایی به رزولوشن 8K بهره می‌برد.

این دستگاه از سیستم نور پس‌زمینه مینی LED با آرایه کامل (FALD) با نقاط کوانتومی استفاده می‌کند که می‌تواند بیش از یک میلیارد رنگ و کنتراست بالا را با پشتیبانی از HDR10+ ارائه دهد.

استفاده از فناوری هوش مصنوعی در تلویزیون جدید سامسونگ

به گزارش Msn، یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته تلویزیون غول پیکر QN990C Neo استفاده از تقویت‌کننده عمق مجهز به هوش مصنوعی است که به این دستگاه کمک می‌کند تا دقیقاً نور اطراف اشیایی که بیننده در حال نگاه کردن به آن است را افزایش داده و در عین حال نور را در جاهای دیگر تصویر کم می‌کند. سامسونگ مدعی شده که این ویژگی منجر به ارائه تصاویر بهتر و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

هر چهار پورت HDMI در نظر گرفته شده برای تلویزیون QN990C Neo سامسونگ می‌توانند از تصاویر با رزولوشن 8K و نرخ تازه‌سازی ۶۰ یا تصاویر 4K با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و حالت خودکار کاهش تأخیر (ALLM) برای پاسخگویی سریع‌تر در بازی‌های اکشن، پشتیبانی می‌کنند.

این محصول گران‌قیمت و قدرتمند در بخش صدا نیز چشمگیر ظاهر خواهد شد. به لطف استفاده از سیستم اسپیکرهای داخلی 6.4.4 کاناله ۱۲۰ واتی، پشتیبانی از Dolby Atmos و همچنین استفاده از سیستم ردیابی اشیای سینمایی برای همگام‌سازی تصویر با آنچه کاربر می‌شنود، می‌توان گفت که تجربه‌ای جذاب در فیلم‌ها و بازی‌های پرهیجان در انتظار مصرف‌کننده است.

این تلویزیون سامسونگ دارای طراحی تمام فلزی ۳۶۰ درجه و با ظاهری باریک است. سامسونگ پایه‌های دیواری Slim Fit خود را همراه با این محصول عرضه می‌کند تا QN990C Neo بتواند هم‌سطح دیوار شود. علاوه بر این، به لطف صفحه‌نمایش ضد تابش نور و زاویه دید گسترده، این تلویزیون 8K سامسونگ در اتاق‌هایی بسیار روشن با نور خورشید هم مشکل چندانی نخواهد داشت.

قبل از معرفی تلویزیون جدید QN990C Neo، بزرگ‌ترین تلویزیون 8K سامسونگ Q900 QLED Smart 8K UHD نام داشت که در سال ۲۰۱۹ و با برچسب قیمت ۱۰۰ هزار دلاری معرفی شد.

بنابراین، گرچه ۴۰ هزار دلار برای یک تلویزیون خانگی بسیار زیاد محسوب می‌شود، اما در نظر داشته باشید که قیمت آن نسبت به پرچم‌دار قبلی سامسونگ در دنیای تلویزیون ۶۰ درصد پایین‌تر است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا