بازی

سخت ترین بازی های جهان باز که شما را به چالش می‌ کشند

در این مقاله قصد داریم تا به سراغ معرفی بازی‌های جهان‌بازی برویم که در درجات سختی بالاتر خود می‌توانند بازیکنان را حسابی به چالش بکشند.

به گزارش آی تی بوم، بازی‌های جهان‌باز از آن دسته آثاری هستند که معمولا با دنیای وسیع و فعالیت‌های جانبی بی‌شمار خود شناخته می‌شوند. شما کار خود را در این بازی‌ها معمولا از سطحی پایین شروع می‌کنید و با جمع‌آوری منابع مختلف، سلاح‌ها و تجهیزات خود را ارتقا می‌دهید تا بتوانید به سراغ دشمنانی قدرتمند‌تر و چالش‌هایی دشوارتر بروید. سازندگان این سبک بازی‌ها معمولا با مواردی همچون افزایش میزان آسیب وارده به شخصیت بازی، افزایش نوار سلامتی دشمنان یا ایجاد تغییراتی در قوانین جهان بازی، تلاش می‌کنند تا درجات سختی مختلفی را پیش‌روی بازیکنانی قرار دهند که می‌خواهند خود را به چالش بکشند.

البته که دراین‌میان آثاری همچون بازی‌های استودیو فرام‌ سافتور هم وجود دارند که در پایین‌ترین درجه سختی خود هم بسیار چالش‌برانگیز هستند. بااین‌حال ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا ۱۰ مورد از بازی‌های جهان‌بازی را به شما معرفی کنیم که چه در حالت کلی و چه در درجات سختی بالاتر از چالش‌برانگیزترین و دشوارترین تجربه‌هایی به‌شمار می‌روند که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید.

Subnautica: Below Zero – حالت Hardcore

همانند نسخه اول، Subnautica: Below Zero سه حالت مختلف بازی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. بازیکنان پس ورود به بازی به‌صورت پیش‌فرض با حالت Survival روبه‌رو می‌شوند؛ جایی‌که بازیکنان در جریان آن باید سطح سلامتی، غذا، اکسیژن و آب را باید کنترل کنند. در حین بازی وقتی که کشته شوید، تمامی آیتم‌ها را از دست می‌دهید و با توجه‌ به هیولاهای موجود در سیاره 4546B، شما این مرگ را بارها تجربه خواهید کرد. البته که همانند آثار مشابه معمولا می‌توانید پس از ریسپاون شدن، آن‌ها را باز پس بگیرید.

در این بازی حالت Hardcore همان حالت Survival است، اما با این تفاوت که شما تنها یک جان بیشتر ندارید و زمانی‌که شما کشته می‌شوید، دیگر کار تمام است! حتی برای سخت‌تر شدن بازی، زمانی‌که سطح اکسیژن‌تان کم است، نمایش‌گر PDA دیگر به شما هشدار نمی‌دهد و به‌راحتی امکان غرق شدن‌تان وجود دارد. وارد شدن ناگهانی به‌دنیای بی‌رحم بازی به‌اندازه کافی سخت است، اما حالت Hardcode به معنای واقعی محدودیت‌ها و صبر شما را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

Horizon Forbidden West – درجه سختی Ultra Hard

دنباله بازی موفق Horizon Zero Dawn برای رو در رو شدن با ربات‌های خود چندین درجه سختی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. تنوع بالای سلاح‌ها و زره‌های شخصیت اصلی بازی با پویایی بالای خود تجربه‌ای فوق‌العاده به‌شمار می‌رود که مشابه آن در کمتر اثری مشاهده شده است. البته که این بازی همیشه آنقدر مهربان نیست و در نوع خود می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. برای مثال اگر بازی را در درجه سختی Very Hard تجربه کنید، نوار سلامتی دشمنان بالاتر می‌رود و می‌توانند آسیب بیشتری به شما برسانند که همین دو مورد می‌تواند حسابی شما را به چالش بکشد.

البته که اگر به‌دنبال چالشی حتی بزرگ‌تر هستید، یک درجه سختی دیگر به‌نام Ultra Hard در بازی گنجانده شده است. این درجه سختی تنها در حالت New Game+ بازی در دسترس است و نوار سلامتی دشمنان را ۲۹۴ درصد افزایش می‌دهد و از سویی دیگر آسیبی که در جریان آن ایلوی از دشمنان دریافت می‌کند، حالا ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است! دشمنان همچنین حالا به حضور ایلوی خیلی سریع‌تر واکنش نشان می‌دهند و شما برای هرگونه مخفی‌کاری به زره Utaru Winterweave نیاز پیدا می‌کنید. در این حالت Easy Loot و Auto Aim هم غیرفعال هستند و باعث می‌شود لوت کردن بسیار وقت‌گیرتر باشد.

Dying Light 2 Stay Human – درجه سختی Hard

Dying Light 2 Stay Human همانند نسخه اول حالت سختی Nightmare را در اختیار ندارد و در نتیجه بازیکنان تنها می‌توانند از حالت سختی Hard برای به‌چالش کشیده شدن، استفاده کنند. درحالی‌که شما در منطقه The City در حال گشت‌وگذار هستید، مأموریت‌های جانبی را به‌اتمام می‌رسانید و با به‌دست آوردن پول بیشتر می‌توانید قدرت خود را به‌سرعت افزایش دهید. البته که مسیر رسیدن به این نقطه می‌تواند دشوار باشد. برخی مواقع دشمنان شما را از راه دور هدف قرار می‌دهند و از سویی دیگر Volatileها به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین تهدیدها همیشه انتظار شما را می‌کشند.

از سویی دیگر موجوداتی گه آلوده شده‌اند عموما از نوار سلامتی بیشتری برخوردار هستند که باعث می‌شوند دوام سلاح شما در زمان مبارزه با آن‌ها به‌شدت کاهش پیدا کند. مطمئنا در زمان نابود کردن دشمنان، شما می‌توانید این موضوع را مدیریت کنید، اما قبل از آن‌که با چندین Volatile روبه‌رو شوید، حواس‌تان باشد از قبل حسابی آماده باشید!

Elden Ring

هروقت صحبت از بازی‌های استودیو فرام سافتور می‌شود، اولین چیزی که به ذهن‌مان خطور می‌کند، سختی بی‌حدوحصر و نفس‌گیر آن‌ها و مرگ‌هایی است که در جریان تک‌تک مراحل‌شان تجربه کرده‌ایم. بازی Elden Ring آخرین ساخته این استودیو هم از این قاعده مستثنی نیست. این بازی و باس‌های آن به خودی خود هم بسیار سخت هستند و نیاز چندانی به درجات سختی بالاتر برای به چالش کشیدن بازیکنان ندارند. در برخی از مناطق بازی چیزهایی وجود دارد که به‌راحتی می‌توانند شما را در کسری از ثانیه از هستی ساقط کنند! حتی اگر بخواهید داستان بازی را دنبال کنید، باید به سراغ دشمنان و باس‌های فوق‌العاده دشواری بروید که باعث می‌شود بارها و بارها مرگ را در بازی تجربه کنید.

البته که سازندگان در بازی راه‌های مختلفی را برای قدرتمند‌تر شدن قرار داده‌اند. از فارم کردن Runeها گرفته یا استفاده از طلسم‌ها و Spiritها از جمله مواردی هستند که در طول بازی به کمک شما می‌آیند. اما حتی برای یک سولزباز حرفه‌ای هم ساعت‌های اولیه بازی می‌تواند بسیار دشوار باشد.

Project Zomboid – درجه سختی Apocalypse

بازی Project Zomboid استودیو Indie Stone در نگاه اول یک بازی جهان‌باز معمولی با تجربه زامبی‌محور ایزومتریک به‌نظر می‌رسد. شما اساسا در بیشتر مواقع تلاش می‌کنید که تا حد ممکن زنده بمانید و درکنار آن منابع را جمع‌آوری کرده و با زامبی‌ها مبارزه کنید. مهارت‌ها را در بازی می‌توانید به‌دست بیاورید و آن‌ها را ارتقا دهید، اما در عین حال باید حواس‌تان به پارامترهایی همانند گشنگی، خستگی، استرس و حتی بی‌حوصلگی شخصیت اصلی بازی باشد.

اگر این موارد کامل نیست، درجه سختی Apocalypse می‌تواند چالش‌های بازی را به‌شدت افزایش دهد. در این حالت شما نمی‌توانید به‌صورت همزمان به چندین زامبی شلیک کنید و از پشت نزدیک شدن به آن‌ها ممکن است باعث شود تا توسط آن‌ها گاز گرفته شوید. در این درجه سختی آن‌ها همچنین راحت‌تر می‌توانند بازیکنان را به پایین بکشند و درنتیجه آن احتمال وقوع مرگ بیش‌ازپیش است. شاید موارد گفته شده چندان به چشم نیاید، اما این تفاوت‌ها این اطمینان را به شما می‌دهند که در این حالت سختی باید بیشتر از قبل مواظب باشید و مخفی‌کاری کنید.

The Long Dark – درجه سختی Interloper

برخلاف بسیاری از بازی‌های این فهرست، شما در بازی The Long Dark با زامبی‌ها، باس‌های فوق‌العاده قدرتمند، ماشین‌ها یا حتی دیگر بازیکنان سر و کله نمی‌زنید. شما در این بازی تنها هستید و پس از وارد شدن به دنیای سرد و نفس‌گیر آن، باید با جلوگیری کردن از ایجاد سرمازدگی، نیازهایی همانند گرما، خستگی، گشنگی و تشنگی را کنترل کنید.

در بالاترین درجه سختی بازی که Interloper نامیده می‌شود، موضوع کاملا عوض شود. شما بازی را در منطقه‌ای تصادفی در فضای باز که ممکن است از همان ابتدا بسیار خطرناک باشد، کار خود را آغاز می‌کنید. شما در دنیای بازی تیر و کمان، چاقو، سلاح ریوالور یا مشابه آن را پیدا نمی‌کنید و برای ساخت آیتمی همانند تیر و کمان باید از چاقو و موارد دیگر استفاده کنید. در این درجه سختی، نوار نیازها به‌سرعت کاهش پیدا می‌کنند، گرگ‌ها بسیار مرگ‌آورتر هستند، آیتم‌ها زودتر فاسد می‌شوند و عارضه هیپوترمی بیشتر از قبل مرگ‌آور است.

Rust

از همان ابتدای کار،‌ بازی Rust به شما نشان می‌دهد که یک تجربه بی‌رحمانه انتظارتان را می‌کشد. شما بازی را بدون هیچ ابزاری آغاز می‌کنید و باید با آیتم‌هایی همانند سنگ به چیزهای مختلف حمله کنید تا زنده بمانید. البته که نباید به دیگر بازیکنان اعتماد کنید، چرا که احتمال آن‌که یک بازیکنی که دست دوستی به‌شما دراز کرده است، قصد جان‌تان را بکند، به اندازه حمله یک خرس سرگردان در محیط بازی به شما است.

از سویی دیگر در برخی از سرورهای بازی بازیکنانی حضور دارند که مقدار زیادی منابع و سلاح را جمع‌آوری کرده‌اند که آن‌ها به‌ خودی خود یک تهدید جدی به‌حساب می‌آیند. در مجموع توصیه می‌شود که برای آن‌که بتوانید شانس بقای خود را در بازی Rust بالا ببرید، آن را به‌صورت گروهی با دوستان خود تجربه کنید.

Outer Wilds

در ابتدای بازی Outer Wilds پس از آن‌که شما از سیاره محل زندگی‌تان جدا می‌شوید، دنیای بازی به شکل ترسناکی گسترش پیدا می‌کند که می‌تواند باعث وقوع اتفاق‌های مختلفی در حین ماجراجویی شما بشود. شاید کشتی شما در زمان جابه‌جایی بین سیاره‌های The Hourglass Twins زیر شن و ماسه گیر بیافتد. شاید هم شما توسط یک Anglerfish عظیم در منطقه Dark Bramble بلعیده شوید یا یک سیاه‌چاله شما و کشتی‌تان را ببلعد و را در سمت دیگر سیستم ستاره‌ای پرتاب کند.

لباس شما برای آن‌که شما را زنده نگه دارد، به اکسیژن نیاز دارد و با اینکه سیاره‌ها معمولا اکسیژن دارند، سفر به فضا و گشت‌وگذار در آن می‌تواند شما را با مشکلات جدی در زمینه کنترل کردن میزان سطح اکسیژن مواجه کند. اگر کشتی‌تان نابود شود، سفر شما به پایان رسیده است. البته نگران نباشید، اگر به‌نحوی زنده ماندید، خورشید سیستم به یک ابرنواختر تبدیل می‌شود و همه‌چیز را به پایان می‌رساند.

Minecraft – درجه سختی Hardcore

درجه سختی Hardcore بازی ماینکرفت، یک تجربه سندباکس مرگ‌بار و بسیار دشوار به‌شمار می‌رود. در این درجه سختی هر مرگ دائمی است و هیچ بازگشتی از آن وجود ندارد. دشمنان در این حالت آسیب بیشتری وارد می‌کنند، نوار گشنگی کاهش پیدا می‌کند و درنهایت اگر خالی شود، بازیکن را می‌کشد.

عنکبوت‌ها حالا از مهارت‌های جدیدی همانند نامرئی و احیا شدن، بهره می‌برند، Pillagerها نزدیک بازیکنان اسپاون می‌شوند و زامبی‌ها حالا می‌توانند درهای چوبی را بشکنند که همه این موارد درکنار هم باعث می‌شوند زنده ماندن در ماینکرفت از همان ابتدای کار هم امری دشوار شود. حالا تصویر کنید تمامی این سختی‌ها وجود داشته باشد و با رفتن به مرحله The End قصد داشته باشید تا Ender Dragon را هم شکست دهید!

Raft – درجه سختی Hard

Raft با خارج شدن از حالت دسترسی پیش از موعد خود بازیکنان را به سفری روی یک تکه چوب شناور قرار می‌دهد که می‌توانند با جمع‌آوری منابع مختلف آن‌ را ارتقا دهند. در میان حمله کوسه‌ها و مدیریت گرسنگی و تشنگی، تجربه این بازی بسیار استرس‌آور است. به‌تنهایی تجربه کردن این بازی با توجه‌ به اینکه دیگر کسی نیست که حواسش به شما باشد یا مشغول دیگر کارها شود، کاری بسیار دشوار است. حال اگر بخواهید به‌تنهایی بازی را روی درجه سختی Hard تجربه کنید که کار سخت‌تر هم می‌شود.

در حالت Hard بازی شما دیگر نمی‌توانید به خودی خود ریسپاون شوید. نوار سلامتی شما به میزان ۸۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و حالا دشمنان می‌توانند نسبت به حالت Normal به مقدار ۲۰ درصد بیشتر آسیب به شما وارد کنند. کوسه‌ها حالا هر دو دقیقه یک‌بار به قایق شما حمله می‌کنند و کشتن آن‌ها بسیار سخت شده است. نوار گشنگی و تشنگی با سرعت بیشتری خالی می‌شوند و اگر بدشانس باشید ممکن است در یک دور بازی با پنج کوسه دست‌وپنجه نرم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 2 =

دکمه بازگشت به بالا