سخت افزار

سرعت خیره کننده تراشه حافظه GDDR7 سامسونگ

نسل جدید تراشه‌های حافظه GDDR7 سامسونگ با استفاده از تکنولوژی مدولاسیون سیگنال PAM3 به پهنای باند ۳۶ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا می‌کنند.

به گزارش آی تی بوم، سامسونگ تایید کرده که فناوری به کار رفته در نسل جدید تراشه‌های حافظه GDDR7 این شرکت تا ۲۵ درصد مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به استاندارد GDDR6 خواهند داشت. این حافظه‌ها با استفاده از تکنولوژی Pulse-Amplitude Modulation یا PAM3 به نسبت بهینه‌تر از روش Non-Return to Zero یا NRZ عمل می‌کنند که هم‌اکنون در استاندارد GDDR6 مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سامسونگ در ادامه اعلام کرده که فناوری GDDR7 برای دستیابی به پهنای باند عملی ۳۶ گیگابیت بر ثانیه توسعه داده می‌شود که ۲ برابر سریع‌تر از تراشه‌های ۱۸ گیگابیتی مورد استفاده در اکثر پردازنده‌های گرافیکی Radeon RX 6000 است. گرافیک‌های نسل جدید Radeon 7000 نیز از حافظه‌های ۲۰ گیگابیتی GDDR6 استفاده می‌کنند که همچنان کندتر از استاندارد GDDR6X است که توسط مایکرون و انویدیا برای پردازنده‌های گرافیکی سری GeForce RTX 30/40 توسعه داده می‌شود. در این تکنولوژی از روش سیگنالینگ PAM4 استفاده می‌شود که تا سرعت ۲۳ گیگابیت برثانیه را محقق می‌سازد.

کارت‌های گرافیکی که از استاندارد GDDR7 استفاده خواهند کرد، ازطریق رابط گذرگاه ۲۵۶ بیت خود تا پهنای باند ۱۱۵۲ گیگابایت برثانیه و در کنترلرهای حافظه ۳۸۴ بیت تا ۱۷۲۸ گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌کنند. تکنولوژی حافظه GDDR7 به این زودی‌ها در پردازنده‌های گرافیکی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. سامسونگ هنوز درباره نحوه به کارگیری و زمان‌بندی معرفی محصولات جدید خود بر پایه این فناوری را اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا