دسته‌بندی نشدهقطعات الکترونیکییادداشت

سم آلتمن برای پروژه 7 تریلیون دلاری تولید تراشه، به تأییدیه دولت آمریکا نیاز دارد

به گزارش آی تی بوم؛سم آلتمن در تلاش است تا از حمایت واشنگتن برای سرمایه‌گذاری 7 تریلیون دلاری در تراشه‌های هوش مصنوعی خود بهره‌مند شود. چنین مبالغ هنگفتی معمولاً باعث افزایش نگرانی‌های امنیت ملی و ضدرقابتی می‌شوند. مدیرعامل OpenAI برای جمع‌آوری این مبلغ، با سرمایه‌گذاران اماراتی صحبت‌هایی داشته است. او به سرمایه‌گذاران احتمالی گفته است که بدون تأیید دولت آمریکا نمی‌تواند این پروژه را جلو ببرد.

سم آلتمن علاوه‌بر سرمایه‌گذاران اماراتی، با شرکت TSMC نیز برای همکاری در توسعه تراشه‌های هوش مصنوعی مذاکره کرده است.

سرمایه‌گذاری سم آلتمن در تراشه‌های هوش مصنوعی

با افزایش روزافزون استفاده از هوش مصنوعی، شرکت‌هایی که این فناوری را ارئه می‌دهند، به تراشه‌های بیشتری نیاز دارند. از طرف دیگر، در این بازار تنها شرکت انویدیا یکه‌تاز است. هدف سرمایه‌گذاری‌های آلتمن درواقع کمک به حل کمبود جهانی تراشه است. او با این مبالغ به کارخانه‌های سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی کمک مالی خواهد کرد تا بتوانند تراشه‌های بیشتری تولید کنند.

از سمت دیگر، «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، نسبت به این طرح آلتمن چندان نظر مثبتی ندارد. او به «عمر العلما»، وزیر هوش مصنوعی امارات گفت که توسعه هوش مصنوعی به اندازه این مبلغی که آلتمن به دنبال جمع‌آوری آن است، هزینه نخواهد داشت. هوانگ با طعنه می‌گوید که با 7 تریلیون دلار آلتمن می‌تواند همه پردازشگرهای گرافیکی را بخرد.

هوانگ همچنین پیش‌بینی کرده است در طول چهار یا پنج سال آینده، ارزش مراکز داده نرم‌افزاری به 2 تریلیون دلار در سراسر جهان خواهد رسید. از این مراکز داده می‌توان برای کارآمدترکردن هوش مصنوعی مولد استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − ده =

دکمه بازگشت به بالا