اخبار فناوری

سهم انتشار آلودگی توسط مایکروسافت به دلیل گسترش هوش مصنوعی افزایش یافته است

به گزارش آی تی بوم؛

مایکروسافت و سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود ۳۰ درصد بیشتر از گذشته در انتشار گازهای گلخانه ای نقش داشته است. علت این موضوع نیز افزایش مراکز داده و ساخت دیتا سنترهای بیشتر برای توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی و محاسبات ابری روی آنها بوده است. این شرکت برای رفع مشکل ایجاد شده تامین کنندگان را ملزم کرده تا از برق بدون کربن تا سال ۲۰۳۰ استفاده کنند.

طبق گزارشی که در این مورد در فایننشیال تایمز منتشر شده است مایکروسافت در گزارش سالانه خود اعلام داشت تا سال ۲۰۳۰ برخی تامین کنندگان ملزم به استفاده از برق ۱۰۰ درصد بدون کربن خواهند بود. این شرکت از سال ۲۰۲۰ به بعد دچار ۳۰ درصد افزایش در انتشار کل کربن شده است. دلیل آن نیز ساخت مراکز داده بیشتر است. مایکروسافت در این مورد گفته تا حدی این موضوع به موقعیت خاص این شرکت به عنوان تامین کننده پیشرو در فضای ابری مربوط می‌شود. افزایش مراکز داده نیز در این شرکت افزایش یافتند. مایکروسافت به عنوان غول فناوری شرکت‌های بزرگی از قبیل گوگل و آمازون برای توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی مولد رقابت می‌کند.

این شرکت در حال حاضر آلودگی‌های مستقیم و وابسته به مصرف انرژی را نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۶ درصد کاهش داده است. با وجود این موضوع کل گازهای گلخانه‌ای انتشار یافته توسط زنجیره تامین این شرکت دارای افزایشی حدود ۳۰ درصدی بوده است. مایکروسافت از جمله شرکت‌های فناوری محسوب می‌شود که برای خود اهداف وسیعی از جمله منفی شدن کربن و یا دستیابی به ضایعات صفر تعیین کرده است. در حال حاضر نیز این شرکت به صورت غیر مستقیم زنجیره تامین خود را ملزم به رعایت برخی قوانین کرده است تا بتواند تا سال ۲۰۳۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده و تنها از برق ۱۰۰ بدون کربن استفاده کند.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − سه =

دکمه بازگشت به بالا