هوافضا و هواپیما

طبق اعلام ناسا منطقه فعال خورشیدی معروف پس از چرخش مجدداً بازگشت

به گزارش آی تی بوم؛ منطقه فعال و معروف خورشیدی پس از چرخش به سمت دور خورشید اکنون مجدداً بازگشته است. این منطقه باعث ایجاد شفق‌های قطبی قابل مشاهده در اوایل ماه جاری در اطراف زمین بوده است. همچنین این منطقه پس از ظاهر شدن دوباره در سمت زمین باعث پرتاب یک شراره خورشیدی بزرگ شد.

در ویدیویی که در این باره در توسط ناسا منتشر شده است ناحیه فعال در حال ظهور دیده می‌شود. تصاویر مربوطه نیز توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا در مدار زمین و در نور فرابنفش ثبت شده است. به گفته کارشناسان شراره ایجاد شده توسط این منطقه فعال از خورشید در محدوده پر انرژی‌ترین نوع اشعه ایکس قرار داشته است.

در ویدیویی که توسط ناسا در این مورد منتشر شده یک تایم لپس از چرخش کل خورشید در طول ۲۴ ساعت را نشان می‌دهد. در این تصاویر در سمت چپ و در منطقه پایین شعله‌ور شدن قدرتمند این شراره قابل مشاهده خواهد بود. به گفته ستاره شناسان ذرات پر انرژی ناشی از این شراره و جرم تاجی آن می‌تواند به طور مستقیم روی زمین تاثیر بگذارد. همچنین این ذرات پر انرژی دیگر امکان ایجاد شفق‌های قطبی چشمگیر را نخواهد داشت. دانشمندان قصد دارند این منطقه غیرمعمول و فعال را طی دو هفته آینده در حالی که همچنان رو به زمین قرار دارد به دقت زیر نظر بگیرند تا ببینند چه اتفاقاتی در آینده رخ می‌دهد.

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا