شبکه های اجتماعی

فیسبوک به‌زودی اپلیکیشن مخصوص بازی خود را تعطیل می‌کند

اپلیکیشن Facebook Gaming از 6 آبان دیگر کار نمی‌کند و قابلیت‌های آن به نسخه وب فیسبوک انتقال پیدا خواهد کرد.

به گزارش آی تی بوم، اپلیکیشن گیمینگ فیسبوک (Facebook Gaming) کمی بیشتر از دو سال پس از راه‌اندازی تعطیل خواهد شد. فیسبوک با انتشار اطلاعیه‌ای به کاربران خود اطلاع داده که این برنامه از تاریخ 28 اکتبر 2022 (6 آبان) دیگر کار نمی‌کند یا برای دانلود در دسترس کاربران اندروید و iOS نخواهد بود.

در بیانیه فیسبوک آمده است:

«پس از این تاریخ، اپلیکیشن دیگر کار نخواهد کرد. می‌خواهیم از همه شما برای تمام کارهایی که از زمان اولین راه‌اندازی این برنامه انجام داده‌اید تا یک جامعه در حال رشد از گیمرها و طرفداران تشکیل شود، صمیمانه تشکر کنیم.»

با وجود تعطیلی این اپلیکیشن، فیسبوک توضیح می‌دهد که نسخه مبتنی بر وب پلتفرم استریم بازی آن همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و کاربران همچنان قادر خواهند بود تا از طریق اپلیکیشن فیسبوک با بازی‌ها، استریمرها و گروه‌های خود در ارتباط باشند.

بخش بازی فیسبوک؛ از راه‌اندازی تا سقوط

فیسبوک بخش بازی خود را سال 2018 به عنوان رقیبی برای توییچ و یوتیوب راه‌اندازی کرد و سپس در سال 2020 برنامه مخصوص گوشی‌های موبایل آن را در دسترس کاربران قرار داد. در ادامه برای جذب کاربران بیشتر آن هم در بازاری که تا حد زیادی تحت سلطه توییچ و یوتیوب بود، ویژگی‌های جدیدی از جمله امکان استریم همزمان به Facebook Gaming اضافه شد.

سال 2020، فیسبوک گیمینگ، پلتفرم استریم شکست خورده مایکروسافت یعنی Mixer را جذب کرد که این امر باعث شد برخی استریمرهای معروف مانند Ninja و Shroud به آن روی بیاورند.

فیسبوک تاکنون سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی پلتفرم بازی خود انجام داده و همچنین برای جذب استریمرها تلاش زیادی کرده است. با این حال، تمرکز اصلی این شرکت به حوزه واقعیت مجازی و به‌ویژه متاورس مربوط می‌شود تا کاربران بتوانند از طریق این دنیای مجازی بازی‌ها را تجربه کنند.

هرچند محبوبیت بخش بازی فیسبوک در طول همه‌گیری کرونا افزایش یافت، اما زمان صرف شده توسط کاربران در این پلتفرم شروع به کاهش کرده است. داده‌های Streamlabs نشان می‌دهند که زمان تماشای کاربران در پلتفرم‌های فیس‌بوک گیمینگ، توییچ و بازی‌های یوتیوب 8.4 درصد در سه‌ماهه دوم سال 2022 کاهش یافته است. همچنین فیس‌بوک گیمینگ با 803 میلیون در سه‌ ماهه اول و 580 میلیون در سه ماهه دوم، کمترین تعداد ساعت تماشا را در بین این سه پلتفرم داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا