نرم افزارهوش مصنوعی

قابلیت حذف اشیا از تصاویر با ویندوز ۱۱

قابلیت حذف اشیا و اشخاص در تصاویر به ویندوز ۱۱ می‌آید


به گزارش آی تی بوم؛یکی از ویژگی‌های جادویی در گوشی‌های سری پیکسل گوگل به نام Magic Eraser امکان حذف افراد یا اشیا را در عکس‌ها به کاربران می‌دهد. اکنون مایکروسافت این ویژگی هوش مصنوعی و دیگر قابلیت‌های مبتنی بر آن را به ویندوز فوتوز نیز اضافه کرده است.

طبق گفته مایکروسافت اکنون برنامه فوتوز در رایانه‌های شخصی ویندوزی مجهز به ویژگی جدیدی شده است که با استفاده از آن می‌توان تصاویر را اصلاح کرده و اشیا یا افراد اضافی را از درون عکس پاک کرد. همچنین می‌توان چندین شی را به طور همزمان از تصاویر پاک کرده و به گفته مایکروسافت این کار به شکلی مناسب و دقیق انجام خواهد شد.

کاربران باید برای دسترسی به این قابلیت به قسمت Generative Erase بروند. سپس تصاویر را در فوتوز باز کرده و از منوی Edit Image گزینه Erase را انتخاب کنند. به این ترتیب می‌توان اشیا یا بخش‌های مورد نظر را برای حذف از تصاویر انتخاب کرد. همچنین گزینه Auto Apply باید برای پاک کردن چند سوژه به صورت همزمان و یا کنترل بهتر روی این قابلیت غیر فعال شود.

در حال حاضر این ویژگی در اینسایدرهای ویندوز ۱۱ در دسترس بوده و در آینده نیز کاربران ویندوز ۱۰ نیز می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. علاوه بر آن ویژگی‌های دیگری نظیر تار کردن پس زمینه یا جایگزینی آن به عنوان ویژگی‌های هوش مصنوعی ویرایش عکس به ویندوز ۱۱ اضافه خواهد شد. همچنین کاربران برای استفاده از ویژگی‌های مورد نظر در برنامه فوتوز بهتر است نسخه به روز رسانی شده را دریافت کرده و آن را نصب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا