امنیت

قابلیت پرینت محافظت شده با پین کد به ویندوز 10 اضافه می‌شود

به گزارش مجله فناوری آی تی بوم، با اینکه ویندوز 11 مدت‌ها است عرضه شده اما مایکروسافت ویندوز 10 را نیز از یاد نبرده و هر از گاهی برخی ویژگی‌های مفید ویندوز 11 را برای این سیستم عامل هم منتشر می‌کند. در ادامه این روند، به تازگی ویژگی چاپ محافظت شده با پین کد نیز برای ویندوز 10 در دسترس قرار گرفته است. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا جزئیات بیشتری را در اختیارتان بگذاریم.

پرینت امن‌تر و مدیریت شده‌تر در ویندوز 10

ویندوز 10 در جدیدترین به‌روزرسانی خود با شماره بیلد 19044.1806 (بسته آپدیت KB5014666)‌، قابلیت چاپ محافظت شده با پین کد را دریافت کرده که کاربران را مجبور می‌کند قبل از استفاده از چاپگر، یک پین کد را وارد کنند و هنگامی که می‌خواهند برگه‌ای را پرینت کنند باید این پین کد را به صورت صحیح در چاپگر نیز وارد نمایند تا فرایند پرینت گرفتن آغاز شود.

هدف از افزودن این ویژگی جدید، ایمن‌تر کردن فرایند پرینت به خصوص در دفاتری است که بیش از یک چاپگر دارند. به علاوه، لزوم وارد کردن پین کند باعث می‌شود تا از چاپ‌های تکراری یا اشتباه نیز جلوگیری شود. مایکروسافت می‌گوید این ویژگی به ظاهر کوچک به شکل قابل توجهی باعث جلوگیری از هدر رفتن کاغذ و جوهر پرینتر خواهد شد.

پین کد

مایکروسافت همچنین پشتیبانی از Print Support Application یا به اختصار PSA را نیز به ویندوز 10 اضافه کرده که باعث می‌شود بدون نیاز به نصب هیچ درایور اضافه‌ای، بتوانید به شکل بهتر و روان‌تری از پرینتر خود استفاده کنید.

به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 در حال حاضر در کانال پیش نمایش قرار دارد و در کنار پرینت محافظت شده، تغییرات دیگری را هم به همراه دارد. از جمله قابلیتی که باعث می‌شود حتی با فعال بودن حالت Do Not Disturb، بتوان نوتیفیکیشن‌های مهم را دریافت کرد.

هنوز مشخص نیست که این بیلد جدید از ویندوز 10 چه زمانی به صورت عمومی در دسترس خواهد بود. اما در عین حال مایکروسافت عرضه آپدیت 22H2 را نیز برای ویندوز 10 و حتی ویندوز 11 در دستور کار قرار دارد و همگی این به‌روزرسانی‌ها فعلاً در مرحله پیش نمایش هستند. از همین رو باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی مایکروسافت ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 10 =

دکمه بازگشت به بالا