بازی

قدرت گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو دو برابر نسخه استاندارد خواهد بود

به گزارش آی تی بوم؛ به نقل از زومیت، اگرچه پلی‌استیشن ۵ پرو همچنان از پردازنده‌ مبتنی‌بر Zen2 استفاده خواهد کرد اما عملکرد گرافیکی آن دوبرابر بهتر از نسخه‌ی استاندارد این کنسول خواهد بود.

از مدتی‌ قبل شایعات و گزارش‌هایی درمورد احتمال معرفی پلی‌استیشن ۵ پرو منتشر شده و حالا کانال یوتیوب RedGamingTech برخی مشخصات این کنسول بازی را فاش کرده که با اطلاعات قبلی مغایرت دارد.

مطمئناً یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های پلی‌استیشن ۵ پرو به واحد پردازش سفارشی Viola APU ارتباط دارد. پل اکلستون از RedGamingTech می‌گوید کنسول جدید سونی به‌جای استفاده از پردازنده‌ مبتنی‌بر Zen 4، از پردازنده‌ی مشابه مدل استاندارد این محصول که مبتنی‌بر Zen 2 است بهره خواهد برد. این کانال اعتقاد دارد سونی چند طرح برای پلی‌استیشن ۵ پرو در نظر دارد که ازجمله می‌توان به طراحی مبتنی‌بر Zen 2 اشاره کرد که فرکانس آن می‌تواند به ۴ گیگاهرتز نیز برسد.

سونی می‌تواند روی بخش APU پردازنده گرافیکی کنسول خود تمرکز کند که با در نظر گرفتن وضعیت PS5 Pro بسیار منطقی به نظر می‌رسد. اکلستون استدلال می کند پردازنده‌ی گرافیکی پلی‌استیشن ۵ پرو می‌تواند با فرکانس ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ مگاهرتز کار کند که توان گرافیکی آن را به ۱۹٫۲ ترافلاپس تا ۲۱٫۵ ترافلاپس افزایش می‌دهد. این یعنی قدرت عملکرد گرافیکی PS5 Pro می‌تواند حدود دوبرابر پلی‌استیشن ۵ استاندارد باشد زیرا قدرت این کنسول ۱۰٫۲۸ ترافلاپس است.

در برخی دیگر از شایعات اشاره شده پلی‌استیشن ۵ پرو از معماری RDNA 3.5 و رم ۱۶ گیگابایتی بهره خواهد برد. پیش‌ از این گفته می‌شد تراشه‌ی PS5 Pro می‌تواند ۹۶ واحد خروجی رندر (ROP) داشته باشد و اکنون همان منبع می‌گوید تعداد واحدهای خروجی رندر این کنسول می‌تواند حتی به ۱۲۸ برسد.

اکلستون همچنین اشاره می‌کند SSD پلی‌استیشن ۵ پرو بهینه‌سازی شده اما هیچ جزئیاتی درمورد سرعت و ظرفیت آن دردسترس نیست. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود این محصول توانی مشابه رایانه‌های شخصی میان‌رده ارائه دهد. اکنون باید دید قیمت پلی‌ استیشن ۵ پرو با توجه به این قابلیت‌ها چقدر تعیین خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 3 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا