سخت افزار

قیمت کارت گرافیک RTX 4080 مشخص شد؛ از ۱۱۹۹ تا ۱۵۴۹ دلار

قیمت رسمی کارت گرافیک GeForce RTX 4080 در آمریکا توسط MicroCenter، یکی از بزرگ‌ترین عرضه کنندگان سخت‌افزار پی سی در این کشور تأیید شد.

به گزارش آی تی بوم، براساس فهرست فروش فروشگاه MicroCenter در کل ۱۳ مدل کاستوم برای کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4080 در نظر گرفته شده که قیمت آن‌ها از ۱۱۹۹.۹۹ دلار تا ۱۵۴۹.۹۹ دلار متغیر است. اکثر مدل‌ها بالاتر از قیمت مصوب MSRP ارزش‌گذاری شدند و مطابق گزارش، محصولات ایسوز گران‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شوند. این شرایط برای RTX 4090 نیز دیده شده بود و حالا کارت گرافیک مبتنی بر پردازنده گرافیکی AD103 نیز مستئنی نیست. کارت گرافیک ROG STRIX OC با ۱۵۴۹.۹۹ دلار ۳۵۰ دلار گران تر از MSRP فروخته می‌شود.

نکته جالت توجه در خصوص کارت‌های گرافیک سری TUF Gaming این است که مدل‌های اورکلاک کارخانه با قیمت ۱۴۹۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسند؛ درحالی‌که مدل غیر OC با ۳۰۰ دلار کمتر قیمت گذاری شده که فاصله زیادی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که انویدیا از شرکای تجاری خود خواسته که در زمان عرضه حداقل یک مدل از محصولات خود را با قیمت MSRP عرضه کنند. اما انتظار می‌رود که موجودی مدل غیر OC سری TUF هم مثل کارت‌های قبلی MSRP خیلی زود به اتمام برسد.

قیمت کارت‌های گرافیک سری RTX 4080 در فروشگاه MicroCenter

ASUS ROG STRIX OC با قیمت ۱۵۴۹.۹۹ دلار

ASUS TUF OC با قیمت ۱۴۹۹.۹۹ دلار

ZOTAC AMP AIRO با قیمت ۱۳۹۹.۹۹ دلار

MSI SUPRIM X با قیمت ۱۳۹۹.۹۹ دلار

GIGABYTE AORUS MASTER با قیمت ۱۳۴۹.۹۹ دلار

MSI GAMING X TRIO با قیمت ۱۳۲۴.۹۹ دلار

MSI VENTUS 3X OC با قیمت ۱۲۷۹.۹۹ دلار

GIGABYTE GAMING OC با قیمت ۱۲۶۹.۹۹ دلار

GIGABYTE EAGLE OC با قیمت ۱۲۳۹.۹۹ دلار

PNY XLR8 VERTO با قیمت ۱۱۹۹.۹۹ دلار

ASUS TUF با قیمت ۱۱۹۹.۹۹ دلار

ZOTAC TRINITY با قیمت ۱۱۹۹.۹۹ دلار

GIGABYTE EAGLE با قیمت ۱۱۹۹.۹۹ دلار

مدل‌های پریمیوم مانند MSI SUPRIM X یا Gigabyte AORUS Master از ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار گران تر از MSRP به فروش خواهند رسید و حداقل چهار مدل با قیمت مصوب ۱۱۹۹.۹۹ دلار فروخته خواهند شد.

نکته جالب توجه دیگر اینجا است که هیچ یک از این کارت‌ها به‌صورت آنلاین به فروش نخواهد رسید و خریداران باید از فروشگاه و به‌صورت حضوری آن‌ها را دریافت کنند. درحال حاضر ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) به‌عنوان تاریخ عرضه کارت گرافیک RTX 4080 در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا