سخت افزار

معرفی تبلت جدید LG Ultra Tab ؛ خوش قیمت و همه کاره

ال جی هنوز اینجاست

اگرچه شرکت ال جی بیش از یک سال می‌شود که از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شده ولی این شرکت هیچ‌گاه صحبتی در خصوص بازار تبلت‌های خود عنوان نکرده بود. در همین راستا کره‌ای‌ها روز گذشته و پس از مدت‌ها یک مدل تبلت جدید موسوم به LG Ultra Tab معرفی کرده که با وجود مشخصات میان‌رده خود، می‌تواند کاربری سطح بالایی داشته باشد.

ال‌جی هیچ‌گاه یک شرکت برتر در حوزه تبلت نبوده و محصولات تولیدی این شرکت همواره یک گام عقب‌تر از بسیاری از برندهای دیگر بوده‌اند. اما با این حال ملاقات با یک تبلت جدید از سوی شرکتی که گمان می‌شد به کل بازار گوشی و تبلت‌ها را کنار گذاشته می‌تواند اتفاق جالبی باشد.

LG-Ultra-Tab-4.jpg

این تبلت جدید که LG Ultra Tab نام دارد از یک نمایشگر 10.35 اینچی IPS LCD استفاده می‌کند  که با رزولوشن ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۵:۳ با نرخ بازسازی تصویر ۶۰ هرتز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این تبلت همچنین  از قلم‌های نوری Wacom stylus  نیز پشتیبانی می‌کند. بنابر اعلام شرکت میزان شدت روشنایی زمینه نمایشگر Ultra Tab به  ۵۰۰ نیت می‌رسد که سطحی متوسط محسوب شده و در عین حال مطالعه محتوای آن در زیر تابش مستقیم نور خورشید را نیز چندان دشوار نخواهد ساخت.

LG-Ultra-Tab-1.jpg

از دیگری ویژگی‌های این تبلت جدید می‌توان به سیستم‌عامل اندروید ۱۲، پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ (Snapdragon 680) اشاره کرد.

ال جی اولترا تب از یک باتری ۲۷.۱ وات ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز استفاده می‌کند که البته در بسته‌بندی دستگاه یک شارژر ۱۶ واتی قرار داده شده و برای سرعت شارژ بیشتر باید شارژر 25 واتی را به صورت جداگانه از بازار تهیه کنید. در چهار گوشه بدنه تبلت نیز چهار عدد اسپیکر ۱ واتی تعبیه شده است.

بخش اپتیک تبلت جدید ال‌جی نیز یک سیستم بسیار ساده و حداقلی شامل یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار خواهد بود.

تبلت Ultra Tab که مانند سایر دستگاه‌های ساخته شده توسط ال‌جی برای افزایش دوام و استحکام از استاندارد نظامی MIL-STD 810G بهره می‌برد، دارای ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی است. البته درگاه نصب حافظه microSD نیز برای این تبلت جدید در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز کاربر بتواند با استفاده از کارت حافظه جانبی میزان فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهد.

LG-Ultra-Tab-3.jpg

با توجه به سخت‌افزارهای داخلی و مشخصات اعلام شده در مورد تبلت‌های جدید Ultra Tab، می‌توان گفت که با یک تبلت رده میانی مواجه هستیم.

ال‌جی تبلت‌های Ultra Tab را تنها به رنگ خاکستری ذغالی تولید و با برچسب قیمت ۳۲۷ دلاری در کشور کره عرضه کرده است. این تبلت هم اکنون در بازار داخلی کره قابل دسترس است، اما ال‌جی در رابطه با تاریخ عرضه جهانی آن هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده است.

منبع: شهر سخت افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا