بازی

مورد انتظارترین بازی های پاییز 2022

همان‌طور که همه ما انتظار داشتیم، سال 2022 قرار است به حماسی‌ترین شکل ممکن برای گیمرها تمام شود. با نزدیک شدن به شلوغ‌ترین بخش تقویم دنیای ویدیو گیم که پاییز است، با نام بازی‌های بزرگی برخورد می‌کنیم که هر کدام در نوع خود هیجان انگیز هستند.

به گزارش آی تی بوم، این بازی‌ها که در سبک‌ها و مقیاس‌های مختلفی هستند، تا پایان سال جاری میلادی در دسترس قرار می‌گیرند. در ادامه مقاله مورد انتظارترین بازی‌ های پاییز 2022 بیش‌تر به این آثار و جزئیات آن خواهیم پرداخت.

بزرگ ترین بازی های پاییز 2022؛ از Ragnarok تا Overwatch 2

سال 2022 از زاویه دید گیمرها برهه زمانی فوق‌العاده‌ای را تشکیل داد؛ از عرضه آثار بزرگی مانند Elden Ring و Horizon Forbidden west گرفته تا بازی‌های جمع و جورتر مانند The Quarry و Tunic. اما این پایان کار نیست و ما هنوز تا رسیدن به شلوغ‌ترین و هیجان انگیزترین بخش سال که فصل پاییز باشد، فاصله داریم. البته در همین فاصله تا فرا رسیدن پاییز هم بازی‌های جذابی عرضه می‌شوند تا گیمرهای پیگیرتر، از چند هفته آتی لذت ببرند تا وارد اصل کار شوند.

البته با وجود تمامی این بحث‌ها، نباید فراموش کنید که در دنیای بازی‌های ویدیویی هر چیزی ممکن است. اما منظور از این حرف چیست؟ تاخیرها و مشکلاتی که برای سازندگان به وجود می‌آید، به بخش ثابتی از دنیای هنر هشتم تبدیل شده‌اند و در حین مواجهه با آن‌ها، زیاد متعجب نمی‌شویم. برای مثال، کسی فکر نمی‌کرد که بازی بزرگی مانند Marvel’s Midnight Sun دوباره تاخیر بخورد تا طرفداران آثار ابرقهرمانی، مدت زمان بیش‌تری را برای تجربه آن صبر کنند.

حال همین اتفاق و تاخیرهای غیر قابل پیش بینی، ممکن است گریبان آثاری که در مقاله مورد انتظارترین بازی‌ های پاییز 2022 به آن‌ها اشاره می‌کنیم را هم بگیرد؛ پس منتظر هر اتفاقی باشید. علاوه بر این‌ها، توجه داشته باشید که ما در این لیست تنها به آثاری اشاره می‌کنیم که در فاصله میان ماه سپتامبر و دسامبر عرضه شوند. برای مثال، ما در این مقاله به بازی Saints Row که قرار است در اول شهریور (23 آگوست) وارد بازار شود، اشاره نخواهیم کرد.

The Last of Us Part 1

بازی The Last of Us Part 1

لیست مورد انتظارترین بازی‌ های پاییز 2022 را با نسخه Remake یکی از بهترین و تاثیرگذارترین آثار تاریخ شروع خواهیم کرد. بازی The Last of Us Part 1 که حکم ورژن بازسازی The Last of Us را دارد، تک تک جزئیات نسخه اصلی را از صفر تا صد بازسازی کرده است. به لطف این بازی گیمرها می‌توانند ماجراجویی احساسی و فراموش نشدنی الی (Ellie) و جول (Joel) را یک بار دیگر تجربه کنند. منتها تفاوتی که در این میان باید به آن اشاره کنیم، این است که بازی The Last of Us Part 1 با توجه به قدرت سخت افزاری فوق‌العاده پلی استیشن 5 ساخته شده و شامل ویژگی‌هایی می‌شود که در نسخه اولیه و اورجینال موجود نبود.

گرافیک ارتقا یافته، پشتیبانی از ویژگی‌های Dualsense، انیمشین‌های به روز رسانی شده و قابلیت‌های Accessibility بیش‌تر تنها بخشی از جزئیات جدید این بازی محسوب می‌شوند. بازی مورد بحث قرار است در تاریخ 11 شهریور برای کنسول پلی استیشن 5 در دسترس قرار گیرد. همچنین باید بدانید که نسخه PC این اثر هم در دست ساخت قرار دارد و چند وقت پس از عرضه ورژن PS5، منتشر خواهد شد.

  • تاریخ عرضه: 11 شهریور 1401 (2 سپتامبر)

Splatoon 3

بازی Splatoon 3

کنسول نینتندو سوییچ تا همین جا هم سال خوبی را پشت سر گذاشته و میزبان بازی‌های فوق‌العاده‌ای شده است. اما این روند خوب قرار است با عرضه بازی‌های پاییز 2022 بهتر هم شود و به بهترین شکل ممکن ادامه پیدا کند. یکی از این بازی‌های پاییزی که می‌تواند حسابی Line-Up کنسول مذکور را ارتقا ببخشد، Splatoon 3 است. این بازی که با توجه به فرمول دو نسخه ابتدایی ساخته شده، شامل یک کمپین داستانی کامل هم می‌شود تا در کنار چندین حالت آنلاین متنوع، تجربه کاملی را در اختیار طرفداران بگذارد. قسمت آنلاین بازی Splatoon 3 حاوی بخش‌هایی مانند TurfWar Multiplayer، Salmon Run Co-op Mode و یک Competitive Card Mode می‌شود که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. اثر مورد بحث در تاریخ 18 شهریور 1401 برای کنسول Nintendo Switch عرضه خواهد شد.

  • تاریخ عرضه: 18 شهریور 1401 (9 سپتامبر)

Overwatch 2

بازی Overwatch 2

بازی Overwatch 2 که در ماه مهر در دسترس قرار می‌گیرد، قرار است تغییرات سازنده‌ای را روی این مجموعه محبوب اعمال کند. اورواچ 2 روی فرمول پایه نسخه پیشین ساخته شده؛ اما شامل شخصیت‌های جدید، یک حالت پنج علیه پنج تازه و نقشه‌های جدیدی می‌شود که می‌تواند به سراغ آن‌ها بروید. ولی آنچه که باید حتما در موردش اطلاع داشته باشید، این است که بازی Overwatch 2 یک اثر Free-To-Play محسوب می‌شود و می‌توانید به صورت رایگان آن را تجربه کنید. حال اگر در جریان داستان قسمت اول باشید، خبرهای خوبی برای شما داریم.

این بازی شامل یک کمپین داستانی هم می‌شود که قرار است در طی آن، به شنیدن یک روایت جذاب بپردازیم. البته توجه داشته باشید که این بخش داستانی در 12 مهر 1401 در دسترس قرار نمی‌گیرد و اگر منتظرش هستید، باید مدت زمان بیش‌تری را برای تجربه آن انتظار بکشید. به طور کلی، نسخه اولیه بازی Overwatch 2 که در تاریخ 4 اکتبر منتشر می‌شود، محصول نهایی نخواهد بود و در طی زمان میزبان تغییرات بزرگی می‌شود. این بازی در تاریخ 12 مهر 1401 برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و پی سی منتشر خواهد شد.

  • تاریخ عرضه: 12 مهر 1401 (4 اکتبر)

A Plague Tale: Requiem

بازی A Plague Tale: Requiem

در این نقطه از مقاله مورد انتظارترین بازی‌ های پاییز 2022، به یک اثر داستان محور دیگر می‌رسیم. A Plague Tale: Requiem که یک بازی اکشن-ماجراجویی با عناصر مخفی‌کاری محسوب می‌شود، به عنوان دومین نسخه سری A Plague Tale ماجرای دراماتیک آمیسیا (Amicia) و هیوگو (Hugo) را ادامه می‌دهد. این خواهر و برادر در ماجراجویی جدید خود، به جنوب فرانسه سفر می‌کنند تا برای بیماری خونی هیوگو، درمان جدیدی پیدا کنند. اما این سفر پر از خطرهای مختلف است که در طی آن، با نیروهای دادگاه تفتیش عقاید و دسته‌های بزرگ موش‌ها روبرو خواهید شد. همان‌طور که به احتمال زیاد و با توجه به اسم مجموعه مورد بحث متوجه شده‌اید، بیماری طاعون سیاه و موش‌ها در راس داستان بازی A Plague Tale: Requiem قرار می‌گیرند. به همین دلیل، شما در طی تجربه خود از این بازی با موش‌های بی‌شماری روبرو می‌شوید و باید برای رسیدن به هدف خود، از کنار آن‌ها رد شوید.

اما آنچه که باید به آن اشاره کنیم، این است که Requiem نسبت به نسخه اول شامل تغییرات چشم‌گیری می‌شود. این تغییرات که بیش‌تر در بحث گیم‌پلی به چشم می‌خورند، باعث می‌شوند که تجربه کامل‌تری از یک اثر ماجراجویی کسب کنید. برای مثال، آمیسیا دیگر توسط اولین ضربه از سوی دشمنان نمی‌میرد و همین موضوع، راه‌های جدیدی را در اختیار شما قرار خواهد داد. بدین ترتیب، دو بخش مخفی‌کاری و مبارزات جذاب‌تر می‌شوند و تنوع بیش‌تری در گیم‌پلی به وجود می‌آید. بازی A Plague Tale: Requiem در تاریخ 26 مهر 1401 برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ و پی سی عرضه خواهد شد.

  • تاریخ عرضه: 26 مهر 1401 (18 اکتبر)

Mario + Rabbids Sparks of Hope

بازی Mario + Rabbids Sparks of Hope

بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle که در سال 2017 عرضه شده، کمی غافلگیر کننده بود. این بازی یک کراس اور میان دو شرکت یوبیسافت و نینتندو به شمار می‌رفت که در طی آن، خرگوش‌های Ubifost و چهره‌های سرشناس شرکت Nintendo با یکدیگر همکاری می‌کردند. حال جالب است بدانید که نسخه جدید این بازی با نام Mario + Rabbids Sparks of Hope نزدیک بوده و طبق برنامه، در پاییز 1401 منتشر می‌شود.

در این نسخه جدید گیمرها با یک موجود جدید با نام Cursa روبرو می‌شوند که به دنبال انرژی Sparkها است. در ادامه همین تهدید، کهکشان در خطر می‌افتد و حالا ماریو باید به همراه دوستان خود و خرگوش‌های مورد بحث، برای نجات دنیا بجنگد. این بازی جدید نسبت به نسخه اول شامل یک سری تفاوت‌ها می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها، اضافه شدن Bowser به عنوان یک شخصیت قابل کنترل است. بازی Mario + Rabbids Sparks of Hope در تاریخ 28 مهر در دسترس کاربران نینتندو سوییچ قرار می‌گیرد.

  • تاریخ عرضه: 28 مهر 1401 (20 اکتبر)

Scorn

بازی Scorn

اگر دلتان برای یک بازی ترسناک تنگ شده و در آثار فصل پاییز به دنبال سبک وحشت هستید، رفتن به سراغ بازی Scorn می‌تواند گزینه خوبی باشد. این بازی که مدت زمان زیادی را در مرحله توسعه طی کرده، به لطف اتمسفر و گرافیک هنری عجیب خود حسابی مورد توجه قرار گرفته است. Scorn که با الهام گیری از آثار H.R. Giger و Zdzislaw Beksinski طراحی شده، کنترل یک موجود انسان نما و بدون پوست را در اختیار شما قرار می‌دهد که در سیاره‌ای بیگانه و پر از تهدیدهای مختلف گیر افتاده است. حال شما باید در قالب شخصیت اصلی پا به این دنیا بگذارید و به دنبال علامت سوال‌هایی بگردید که حقیقت را آشکار می‌کنند.

جالب است بدانید که در اسکورن از اسلحه‌های بیومکانیکی استفاده می‌شود که به گونه‌ای اعضای بدن شخصیت اصلی هستند. یعنی اسلحه‌ها به بدن پروتاگونیست اصلی چسبیده‌اند و باید به واسطه آن‌ها، دشمنان خود را از میان بردارید. حال همین موضوع، باعث شده که بازی مورد بحث حالت به شدت ترسناکی به خود بگیرد و طرفداران متعددی منتظر آن بمانند. بازی Scorn در تاریخ 29 مهر برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پی سی منتشر خواهد شد.

  • تاریخ عرضه: 29 مهر 1401 (21 اکتبر)

Gotham Knights

بازی Gotham Knights

بازی Gotham Knights که در زمره آثار ابرقهرمانی قرار می‌گیرد، شهر گاتهام را پس از مرگ بتمن یا همان بروس وین به تصویر می‌کشد. حال به جای شوالیه تاریکی، شما می‌توانید در نقش یکی از چهار شخصیت رابین، نایت وینگ، بت گرل یا رد هود قرار بگیرید و به جنگ با تهدیدها بپردازید. هرچند که سازندگان بازی در استودیو WB Games Montreal بر قطعی بودن مرگ بتمن پافشاری دارند، بسیاری از طرفداران فکر می‌کنند که این موضوع واقعی نیست و بروس وین در بخشی از داستان ظاهر خواهد شد. با گذر از بحث مربوط به مرگ بتمن، باید بدانید که دشمن اصلی بت فمیلی (چهار شخصیت مذکور) در بازی Gotham Knights، گروه محفل جغدها یا The Court of Owls است.

محفل جغدها یک گروه زیر زمینی و مخفی است که از قدرتمندترین و با نفوذترین چهره‌های شهر گاتهام تشکیل شده و از تاثیر بالایی روی ارکان شهر برخوردار است. با این وجود، سازندگان هنوز زیاد در مورد دشمنان دیگر توضیح نداده‌اند و بیش‌تر تمرکز خود را روی چهار شخصیت قابل کنترل بازی گذاشته‌اند. هرچند که انتظار می‌رود تا زمان عرضه نهایی اثر مورد بحث، اطلاعات بیش‌تری در مورد آن منتشر شود. بازی Gotham Knights در تاریخ 3 آبان برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/اس و پی سی عرضه خواهد شد.

  • تاریخ عرضه: 3 آبان 1401 (25 اکتبر)

Bayonetta 3

بازی Bayonetta 3

اگر فکر کردید که Mario + Rabbids Sparks of Hope تنها انحصاری نینتندو سوییچ در لیست بازی‌های پاییز 2022 است، سخت در اشتباه هستید. سومین شماره مجموعه فوق‌العاده محبوب Bayonetta که مدت‌ها منتظر آن بودیم، قرار است تنها چند روز پیش از جشن هالووین در دسترس قرار بگیرد تا طرفداران سبک Hack and Slash را مهمان یک بازی فوق‌العاده کند. در این بازی بایونتا با دوستان جدید، دوستان قدیمی، نسخه‌های موازی خود و جادوگری با نام Viola متحد می‌شود تا به جزیره Thule سفر کند و به جنگ دشمنان برود.

بازی Bayonetta 3 شامل یک سری ویژگی‌های جدید می‌شود که با توجه به قابلیت‌های کنسول نینتندو سوییچ طراحی شده‌اند و همین نکته، باعث به وجود آمدن هیجان بالایی حول آن شده است. حال باید دید که آیا استودیو PlatinumGames می‌تواند از پس انتظارات طرفداران برآید یا خیر. به هر حال باید بدانید که بازی Bayonetta 3 در تاریخ 6 آبان 1401 برای کنسول Nintendo Switch منتشر خواهد شد.

  • تاریخ عرضه: 6 آبان 1401 (28 اکتبر)

Call of Duty: Modern Warfare 2

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2

اگر به تاریخ نگاه کنیم، وجود یک نسخه جدید از کال آف دیوتی در لیست مورد انتظارترین بازی‌ های پاییز 2022 به هیچ وجه غافلگیر کننده نیست و شرکت اکتیویژن سنت شکنی نخواهد کرد. با این حال، قرار است به سراغ دنباله مجموعه‌ای برویم که انتظارات زیادی حول آن شکل گرفته. نسخه ریبوت مدرن وارفر که در سال 2019 با نام بازی Call of Duty: Modern Warfare منتشر شد، یکی از بهترین کال آف دیوتی‌های چند سال اخیر به شمار می‌رود و Modem Warfare 2 هم قرار است این روند را ادامه دهد. از این هم گذشته، از نظر برخی از افراد بازی Call of Duty: Modern warfare 2 بهترین نسخه سری محسوب می‌شود و بنا بر همین موضوع، نسخه ریبوت شده کار به شدت سختی را در پیش دارد.

خوشبختانه به نظر می‌رسد که بازی مورد بحث در مسیر مناسبی قرار دارد و ظاهرا با اثر ناامید کننده‌ای روبرو نخواهیم شد. داستان بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 سه سال پس از تشکیل گروه Task Force 141 توسط شخصیت Soap جریان دارد و شامل اتفاقات هیجان انگیز می‌شود. طبق خلاصه‌ای که از داستان این اثر منتشر شده، یکی از جنرال‌های گروه‌های دشمن توسط موشک‌های ایالات متحده آمریکا کشته شده و گروه Task Force 141، باید این شرایط را کنترل کند. حال اعضای این گروه افسانه‌ای باید در حین انجام دادن این کار، با نیروهای گروهک‌هایی مانند Al-Qatala و Las Almas هم مبارزه کند.

همچنین و همان‌طور که همه ما می‌دانیم، مدرن وارفر 2 شامل یک بخش آنلاین و چندنفره عظیم هم می‌شود تا طرفداران حالت Multiplayer مجموعه، دلیل زیادی برای خرید و تجربه بازی داشته باشند. با توجه به اطلاعات، شرکت Activision در ماه سپتامبر جزئیات بیش‌تری در مورد حالت چندنفره اثر مورد بحث منتشر خواهد کرد. بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 در تاریخ 6 آبان 1401 برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و پی سی منتشر خواهد شد.

  • سال عرضه: 6 آبان 1401 (28 اکتبر)

God of War: Ragnarok

بازی God of War: Ragnarok

در بین تمامی بازی‌های پاییز 2022، می‌توانیم بازی God of War: Ragnarok را به عنوان مورد انتظارترین آن‌ها معرفی کنیم. اثری که قرار است پایانی بر ماجراجویی‌های کریتوس در اسکاندیناوی را رقم بزند و به آن خاتمه دهد. با اینکه اطلاعات و نمایش‌های محدودی از رگناروک در دسترس قرار دارد، اما به صورت بدیهی طرفداران بیشماری منتظر تجربه آن هستند. در این بازی کریتوس و آترئوس نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند که از وقوع رویداد رگناروک (نام آخر الزمان و قیامت افسانه‌های نورث) جلوگیری کنند و باید در این راه با خدایان بومی منطقه مانند فریا و ثور به نبرد بپردازند.

البته که تعداد شخصیت‌ها به مراتب بیش از این خواهد بود و با توجه به آنچه که تا کنون مشاهده کرده‌ایم چهره‌هایی مانند تیر (Tyr)، انگربودا (Angrboda) و فنریر (Fenrir) هم در داستان نقش خواهند داشت. به غیر از اطلاعاتی که از افسانه‌های اصلی به دست آوردیم، جزئیات خاصی در مورد سه شخصیت مذکور در بازی God of war: Ragnarok وجود ندارد و باید منتظر خبرهای بیش‌تر بمانیم. به طور کلی، همه جزئیات خبر از یک تجربه فوق‌العاده می‌دهند که در سال شلوغی مانند 2022، جزو نامزدهای اصلی بازی سال به شمار می‌رود. بازی God of War: Ragnarok در تاریخ 18 آبان برای دو کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

  • تاریخ عرضه: 18 آبان 1401 (9 نوامبر)

Pokémon Scarlet and Violet

بازی Pokémon Scarlet and Violet

چیزهای زیادی در دنیا وجود ندارند که بتوانند مانند یک بازی جدید از مجموعه پوکمون، هایپ عظیمی ایجاد کنند. بازی Pokemon Scarlet and Violet که فاصله زیادی تا عرضه آن باقی نمانده، هیجان زیادی را در میان طرفداران ایجاد کرده و انتظارات از آن به شدت بالا است. با وجود اینکه اطلاعات کامل و جامعی از آن نداریم، ولی می‌دانیم که Scarlet and Violet اولین بازی جهان باز (Open-World) واقعی مجموعه است که روایتی غیرخطی دارد.

علاوه بر این، اثر مذکور از قابلیت Co-op هم پشتیبانی می‌کند تا بتوانید به لطف دوستان خود به تجربه بازی بپردازید. تریلر جدیدی که از Pokemon Scarlet and Violet پخش شد، چند عدد از پوکمون‌های جدید را به تصویر کشید که از جمله آن‌ها می‌توانیم به Fidough و Cetitan اشاره کنیم. همین موضوع، مهر تاییدی بر وجود پوکمون‌های جدید دیگری است که در محصول نهایی با آن‌ها روبرو خواهیم شد. بازی Pokemon Scarlet and Violet در تاریخ 27 آبان 1401 برای نینتندو سوییچ منتشر می‌شود.

  • تاریخ عرضه: 27 آبان 1401 (18 نوامبر)

The Callisto Protocol

بازی The Callisto Protocol

The Callisto Protocol که شباهت‌های زیادی به مجموعه Dead Space دارد، یکی از دیگر از بازی‌های ترسناک پاییز 2022 به شمار می‌رود. البته که شباهت‌های این بازی به Dead Space بی‌دلیل هم نیست؛ چرا که کارگردان The Callisto Protocol که گلن اسکافیلد (Glen Schofield) نام دارد، جزو تیم سازنده سری مذکور بوده است. همین موضوع انتظارات را از کالیستو پروتکل بالا می‌برد و فشار بیش‌تری روی دوش سازندگان می‌گذارد. با این حال و با توجه به نمایش‌هایی که تا به حال مشاهده کرده‌ایم، به نظر می‌رسد که با یک اثر ترسناک و قابل تحسین روبرو هستیم.

داستان بازی Callisto Protocol در سال 2320 و در قمر سیاره مشتری که با نام کالیستو شناخته می‌شود، جریان دارد. حال شما در این شرایط کنترل شخصیتی با نام جیکوب لی (Jacob Lee) را به دست می‌گیرید که در زندانی با نام Black Iron گیر افتاده است. حال جالب است بدانید که گیر افتادن جیکوب در این زندان با حمله بیگانه‌های فضایی همزمان شده تا شاهد یک اثر فوق‌العاده ترسناک و علمی تخیلی باشیم.

با توجه به عرضه بازی The Callisto Protocol و Scorn در اواخر 2022 و انتشار دو بازی Resident Evil 4 Remake و Dead Space Remake در اوایل 2023، چند ماه آینده برای طرفداران سبک وحشت فوق‌العاده هیجان انگیز خواهد بود. اگر شما هم جزو طرفداران این سبک محسوب می‌شوید، دلایل زیادی برای تجربه آثار ترسناک مذکور خواهید داشت. بازی The Callisto Protocol در تاریخ 11 آذر 1401 برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و پی سی عرضه خواهد شد.

  • تاریخ عرضه: 11 آذر 1401 (2 دسامبر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − شش =

دکمه بازگشت به بالا