بازی

هکرها قفل نرم‌افزار پلی استیشن 5 را شکستند و روی آن بازی نصب کردند

هکرها می‌گویند با شکستن قفل نرم‌افزار (جیلبریک) پلی استیشن 5 موفق شده‌اند روی این کنسول بازی نصب کنند؛ اما فعلاً امکان اجرای بازی‌ها وجود ندارد.

به گزارش آی تی بوم، ماه‌ها پس از عرضه‌ی اولیه‌ی پلی استیشن 5 در بازارهای جهانی، خرید این کنسول نسل‌نهمی بسیار دشوار بود؛ اما اکنون با تولید تعداد کافی از PS5، بسیاری از گیمرها می‌توانند جدیدترین کنسول سونی را تهیه کنند. در دو سال اخیر، هکرها بارها تلاش کردند به نرم‌افزار پلی استیشن 5 نفوذ کنند؛ اما تا حد زیادی ناموفق بودند.

به‌گزارش ورج، گروهی از هکرها با بهره‌گیری از اکسپلویت IPV6 کرنل که از آسیب‌پذیری موجود در Webkit استفاده می‌کند، توانسته‌اند به منو دی‌باگ تنظیمات در داشبورد پلی استیشن 5 دسترسی پیدا کنند. این اکسپلویت ازلحاظ تئوری به کاربران امکان می‌دهد به تنظیماتی که معمولاً دردسترس توسعه‌دهندگان است، دسترسی داشته باشند. یکی از این تنظیمات، ابزار نصب فایل‌های PKG برای بازی‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 است.

در نگاه اول، ممکن است نفوذ به نرم‌افزار پلی استیشن 5 اتفاق بزرگی به‌نظر برسد؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در‌حال‌حاضر موارد استفاده از آسیب‌پذیری PS5 بسیار محدود است. فراموش نکنید استفاده از آسیب‌پذیری‌های این‌چنینی نه‌تنها گارانتی کنسول را باطل می‌کند؛ بلکه ممکن است به مسدودشدن حساب PSN و حتی قفل‌شدن کنسول منتهی شود.

هکرها می‌گویند جیل‌بریک پلی استیشن 5 فقط روی کنسول‌هایی کار می‌کند که به نسخه‌ی ۴٫۰۳ و نسخه‌های قدیمی‌تر فرم‌ور مجهز باشند. حدوداً یک سال از انتشار این نسخه می‌گذرد و اکنون قطعاً بسیاری از کنسول‌های پلی استیشن 5 به فرم‌ور‌های جدیدتر مجهز شده‌اند.

ازلحاظ تئوری امکان نصب فایل بازی‌ها ازطریق جیل‌بریک پلی استیشن 5 وجود دارد؛ اما نمی‌توان بازی را اجرا کرد. بااین‌همه‌، انتظار داریم هکرها به کار روی نرم‌افزار پلی استیشن 5 ادامه دهند و نفوذ را گسترده‌تر کنند. با اینکه جیل‌بریک پلی استیشن 5 در وضعیت فعلی‌اش کارکرد محدودی دارد، نفوذ به کنسول‌های بازی برای هکرها اتفاقی هیجان‌انگیز است.

یکی از کسانی که در جیل‌بریک PS5 مؤثر بوده، سریعاً دمو محبوب P.T. را روی این کنسول نصب کرده است؛ البته او نمی‌تواند این بازی را روی پلی استیشن 5 اجرا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دو =

دکمه بازگشت به بالا