ارز دیجیتال

پرواز بیت کوین؛ ارزش بازار پادشاه رمزارزها از نقره هم عبور کرد

به گزارش آی تی بوم؛ ارزش بازار بیت کوین با عبور از نقره به بیش‌ از ۱٫۴ تریلیون دلار رسیده است.

روند صعودی بیت کوین همچنان ادامه دارد و این رمزارز امروز در بسیار از صرافی‌های جهان سطح ۷۲٬۰۰۰ دلار را نیز لمس کرد.

قیمت هر واحد بیت کوین از اوایل سال ۲۰۲۴ تاکنون بیش‌از ۶۰ درصد افزایش یافته و ارزش کلی بازار آن برای اولین‌بار به بیش‌از ۱٫۴ تریلیون دلار رسیده است. با این اتفاق اکنون بیت کوین به‌عنوان هشتمین دارایی بزرگ جهان از نظر ارزش بازار شناخته می‌شود.

در بازار رمزارزها شرایط می‌تواند در مدت کوتاهی به‌شدت تغییر کند. ۱۱ مارس ۲۰۲۳ (۲۰ اسفند ۱۴۰۱) بود که بیت کوین پس‌ از شکست سطح مهم ۳۰٬۰۰۰ دلار، بار دیگر به سمت ۲۰٬۰۰۰ دلار حرکت کرد و همین اتفاق کافی بود تا سیلی از انتقادها به سمت پادشاه رمزارزها سرازیر شود.

بیت کوین زمان زیادی در سطوح پایین‌تر از ۲۰٬۰۰۰ دلار باقی نماند و طی چند ماه روند صعودی خود را از سر گرفت و اکنون حتی بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی‌ جهان یعنی بلک‌راک با صندوق قابل‌ معامله‌ در بورس (ETF) موجی مثبت برای سایر سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها ایجاد کرده که این اقدام باعث افزایش ارزش بازار این رمزارز شده است.

Cryptopotato می‌نویسد بلک‌راک با ورود به بازار بیت کوین، اوضاع را تغییر داد و پس‌ از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) سرانجام ETF بیت کوین را تأیید کرد، بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی نیز به خرید این دارایی دیجیتال ترغیب شدند و افزایش تقاضا به رشد سریع بیت کوین و بازار رمزارزها منجر شد.

زمان زیادی تا هاوینگ بعدی بیت کوین باقی نمانده است؛‌ رویدادی که هر چهار سال یک‌بار رخ می‌دهد و پاداش استخراج بلوک‌های جدید بیت کوین را به‌ نصف کاهش می‌دهد. این اتفاق در نهایت موجب کاهش عرضه می‌شود که می‌تواند افزایش قیمت پادشاه رمزارزها را به‌دنبال داشته باشد.

در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله هر واحد بیت کوین با قیمت ۷۱٬۸۰۰ دلار معامله می‌شود و ارزش کلی بازار آن به بیش‌از ۱٫۴ تریلیون دلار رسیده است. این یعنی بیت کوین بالاتر از نقره و حتی شرکت متا، در جایگاه هشتم باارزش‌ترین دارایی‌های جهان قرار دارد.

منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا