هوش مصنوعی

چه مشاغلی توسط هوش مصنوعی حذف می شوند؟

هوش مصنوعی یا AI، مخفف عبارت Artificial Intelligence است که به دنبال ایجاد کامپیوترها و سیستم‌هایی است که به صورت هوشمند و خودکار بتوانند با محیط و فضای اطراف خود تعامل کنند و وظایف پیچیده را با سرعت و دقت بالا انجام دهد و خود را آموزش دهند. یکی از ابزارهای این فناوری Chatgpt است؛ این فناوری هوش مصنوعی توسط شرکت OpenAI توسعه داده شده و برای پردازش زبان طبیعی و چت با کاربران استفاده می‌شود.

با توجه به آموزش گسترده خود، قادر به پاسخ به سوالات، تولید متن و تفسیر زبان طبیعی است. هوش مصنوعی در حال فراگیر شدن است و حوزه‌های زیادی از جمله پزشکی، تولید و صنعت، نویسندگی، خدمات بازاریابی، مالی و حسابداری را در بر می‌گیرد. در این مطلب می‌بینیم که چه مشاغلی توسط هوش مصنوعی حذف می‌شوند.

حذف مشاغل توسط هوش مصنوعی

همان طور که می‌دانید امروزه بازار هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف بسیار داغ شده و بسیاری از مردم را درگیر خود کرده است. این تکنولوژی در کنار جذابیت‌هایی که دارد با حذف بسیاری از کار‌های تکراری نگرانی برای افراد در مورد از دست دادن شغل‌هایشان ایجاد کرده است.

ChatGPT یکی از ابزار‌های هوش مصنوعی‌های جدید که با پاسخ‌های تقریبا دقیق به کاربران توانسته تحولی در حوزه‌های مختلف ایجاد کند از جمله مشاغلی که توسط این ابزار هوش مصنوعی حذف یا کمرنگ می‌شوند در حوزه‌های تولید محتوا و نوشتن است در ادامه مشاغلی ک در خطر حذف شدن هستند را معرفی می‌کنیم.

تولید محتوا و نویسندگان

طبق آخرین آمار بیش از 200 کتاب توسط ChatGPT در آمازون در چند ماه اخیر منتشر شده و حتی و آمازون در تلاش ایجاد بخش جدیدی به‌ نام کتاب‌های نوشته شده توسط هوش مصنوعی است. این موضوع باعث نگرانی نویسندگان و فعال این حوزه شده است.

کارشناسان پشتیبانی

ChatGPT در ارائه پشتیبانی و خدمات مشتریان به عنوان یک بات چت استفاده می‌شود تا به طور خودکار پاسخگوی سوالات مشتریان شود و به کاهش زمان و هزینه‌های مرتبط با پشتیبانی مشتریان کمک کند.

کارشناسان حسابداری

با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی در تحلیل داده‌ها و پردازش خودکار فرایند‌های مالی، بخشی از کار‌های کارشناسان حسابداری می‌تواند توسط سیستم‌های هوشمند جایگزین شود و نیازی به نیروی انسانی برای این مشاغل کم شود همانند نرم‌افزار‌های حسابداری که بسیاری از فرایند‌های حسابرسی را خودکار کرد این قابلیت توسط هوش مصنوعی هم قابل جایگزینی نیروی انسانی است.

رانندگان تاکسی و رانندگان کامیون

یکی از کاربرد‌های هوش مصنوعی خودرو‌های هوشمند است تا بتواند به صورت خودکار، ترافیک را کنترل کند و برای رانندگان توصیه‌های لازم را ارائه دهد و حتی با پیشرفت تکنولوژی در آینده نیاز به رانندگان انسانی برای رانندگی خودرو‌ها کاهش می‌یابد.

حذف رانندگان توسط هوش مصنوعی

کارگران تولید و بسته‌بندی

با استفاده از ربات‌های صنعتی و خطوط تولید خودکار، برخی از کارهای دستی در خط تولید و بسته‌بندی محصولات ممکن است حذف شود.

کارشناسان امور اداری

برخی از فرایندهای اداری، مانند پاسخ به ایمیل‌ها، تقویم‌سازی و برنامه‌ریزی، با استفاده از روش‌های خودکار ممکن است حذف شوند.

برنامه نویسان

با این که فریم ورک‌های مختلفی برای توسعه برنامه‌نویسی ایجاد شده است اما ChatGPT قابلیت کدنویسی را هم دارد و کد‌هایی که می‌نویسد هم به درستی کار می‌کنند.

سم آلتمن، مدیرعامل شرکت سازنده ChatGPT اعلام کرد که از احتمال حذف مشاغل توسط این چت بات و سایر فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نگران است. همچنین می‌تواند مشکلاتی را هم ایجاد کند به عنوان مثال توانایی ChatGPT در کدنویسی امکان ایجاد جملات سایبری را افزایش می‌دهد و علی‌رغم آنکه چت جی پی تی تا حد زیادی تحت کنترل انسانی است، این خطر وجود دارد که برای افراد یا سازمان‌های دیگر از این محدودیت‌های ایمنی استفاده نکنند و از این ابزار برای مقاصد مخرب استفاده کنند.

هوش مصنوعی مسلما به رشد خود ادامه می‌دهد و باید این تغییرات را پذیرفت. شما تجربه کار کردن با این ابزار‌ها را دارید؟ خوشحال می‌شویم تجربه یا دیدگاه‌تان را در مورد حذف مشاغل توسط هوش مصنوعی با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: راست چین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا