اینترنت

گوگل سال آینده اینترنت ۸ گیگابیت‌برثانیه‌ای با سرعت دانلود و آپلود یکسان ارائه می‌دهد

گوگل می‌گوید که در ماه‌های آینده سرویس اینترنت پنج و هشت گیگابیت‌برثانیه‌ای برای ساکنان آمریکا ارائه می‌دهد. این سرویس‌ها سرعت دانلود و آپلود یکسان دارند.

به گزارش آی تی بوم؛ شرکت گوگل فایبر، از زیرشاخه‌های هلدینگ آلفابت و متمرکز بر اینترنت پرسرعت فیبر نوری، گفته است که در اوایل سال آینده‌ی میلادی سرویس اینترنت پنج گیگابیت‌برثانیه و هشت گیگابیت‌برثانیه دردسترس مشتریان قرار می‌دهد. گوگل فایبر می‌گوید این سرویس‌ها بیشتر مخصوص تولیدکنندگان محتوا و بقیه‌ی کسانی هستند که به‌طور معمول فایل‌های حجیمی ازطریق اینترنت انتقال می‌دهند. این شرکت همچنین می‌گوید خانواده‌های پرجمعیتی که هم‌زمان از یک سرویس اینترنت استفاده می‌کنند، از سرعت بالای سرویس پنج و هشت گیگابیت‌برثانیه‌ای لذت خواهند برد.

یکی از مدیران گوگل فایبر در بیانیه‌ای می‌گوید سرویس اینترنت پنج گیگابیت‌برثانیه‌ای صرف‌نظر از حجم فایل، دانلود و آپلود هم‌زمان را بسیار ساده‌تر می‌کند: «سرویس هشت گیگی اطمینان حاصل می‌کند تمامی کارهایی که در فضای آنلاین انجام می‌دهید به‌صورت تقریباً فوری به انجام برسند، بدون جیتر و با تأخیر پایین.»

براساس گزارش ورج، پلن‌های پنج و هشت گیگابیت‌برثانیه‌ای گوگل فایبر به‌همراه یک روتر وای‌فای ۶ و حداکثر دو روتر مِش به کاربران ارائه می‌شوند. سیستم مش باعث می‌شود پوشش‌دهی شبکه گسترش پیدا کند. گوگل می‌گوید کاربران در صورت تمایل می‌توانند از روتری که در خانه دارند بهره بگیرند.

پلن پنج گیگابیت‌برثانیه‌ای گوگل فایبر ماهانه ۱۲۵ دلار قیمت دارد و کسانی که به‌دنبال تهیه‌ی پلن هشت گیگابیت‌برثانیه‌ای هستند باید ماهانه ۱۵۰ دلار پرداخت کنند. گوگل می‌گوید هر دو سرویس دارای سرعت دانلود و آپلود مشابه هستند.

شماری از کاربران گوگل فایبر می‌توانند پلن‌های جدید را زودتر از بقیه آزمایش کنند. در بخشی از بیانیه‌ی گوگل می‌خوانیم: «اگر هم‌اکنون جزو مشتریان گوگل فایبر هستید، به‌خصوص در یوتا و کانزاس‌سیتی و وست دس موینس، می‌توانید ماه آینده سرویس‌های جدید را امتحان کنید.»

گوگل فایبر یکی از پروژه‌های پر اهمیت آلفابت به‌حساب می‌آید، اما جزو پروژه‌های جدید این شرکت محسوب نمی‌شود. گوگل فایبر در چند سال اخیر با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم کرد، اما به‌نظر می‌رسد که مجدداً توانسته است شرایط مطلوب را بازیابی کند.

گوگل فایبر در سال ۲۰۱۶ مجبور به تعدیل نیرو شد و سپس تصمیم گرفت از برخی ایالت‌های آمریکا به‌طور کامل خارج شود. با همه‌ی این‌ها چند ماه پیش در اطلاعیه‌ای اعلام شد گوگل فایبر برنامه‌های بزرگی برای گسترش سرویس‌هایش در سراسر آمریکا دارد و می‌خواهد سرویس اینترنت خود را برای اولین‌بار در ایالت‌هایی مثل نبراسکا و نوادا و آیداهو دردسترس قرار دهد.

گوگل فایبر از سال ۲۰۲۰ تاکنون سرویس اینترنت دو گیگابیت‌برثانیه‌ای ارائه می‌دهد و به‌تازگی سرویس ۲۰ گیگابیت‌برثانیه‌ای را در خانه‌ای در کانزاس‌سیتی آزمایش کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا