اخبار فناوریموبایل و تبلت

۱۰ خودروی مفهومی از برندهای معروف

شرکت چینی xPeng، به تازگی ماشین پرنده خود برای بازدید عموم به نمایش گذاشت که علاقه مندان به این خودرو را بسیار هیجان زده کرده است. مفهوم ماشین های پرنده فقط چند سال پیش بسیار عجیب بود. فکر کردن به این موضوع...

به گزارش آی تی بوم، شرکت چینی xPeng، به تازگی ماشین پرنده خود برای بازدید عموم به نمایش گذاشت که علاقه مندان به این خودرو را بسیار هیجان زده کرده است. مفهوم ماشین های پرنده فقط چند سال پیش بسیار عجیب بود. فکر کردن به این موضوع که طراحی و فناوری یک وسیله نقلیه تا چه حد می تواند پیش رود و چقدر زمان برای ساختن آن برای انسان ها طول می کشد، همیشه سرگرم کننده است. در دنیای رقابت خودروهای آینده نگر برخی از خودروهای مفهومی از برندهایی مانند مرسدس بنز، رولز رویس و بی‌ام‌و، محدودیت‌ها را کنار گذاشته و به سوی آینده‌ای هیجان انگیز پیش می‌روند.

برخی از خودروها به دلیل اینکه وجود ندارند، جالب هستند. فقط ایده یا نمونه اولیه آنها وجود دارد و احتمالا هرگز به دست مصرف کننده نمی رسند. با این حال، آنها بینشی را در مورد آنچه که از نظر تئوری ممکن است (یا آنچه مهندسان امیدوارند به زودی ممکن شود) ارائه می دهند.

مرسدس بنز ویژن اِی وی تی آر (Mercedes-Benz Vision AVTR)

یکی از باورنکردنی‌ترین خودروهای مفهومی موجود، مرسدس بنز ویژن AVTR که مخفف Advanced Vehicle Transformation است، تقریباً کمی بیش از حد خیال پردازانه است و به احتمال زیاد به این زودی‌ها به واقعیت تبدیل نمی‌شود. این خودروی مفهومی از فیلم آواتار الهام گرفته شده است و برخی از ویژگی های پیشنهادی به همان اندازه آینده نگرانه هستند.
خودروی پیشنهادی دارای فرمان کاملا جمع شونده و پدال همراه با قابلیت رانندگی خودکار خواهد بود. این خودرو از یک رابط محاسباتی مغزی یا BCI استفاده می کند که به کاربران اجازه می دهد ماشین و همچنین فضای داخلی را از طریق ذهن خود کنترل کنند. AVTR همچنین با فناوری شارژ فوق سریع و باتری ارگانیک عرضه خواهد شد.

مرسدس بنز ویژن EQXX

مرسدس بنز ویژن EQXX یکی از زیباترین خودروهای مفهومی موجود است. این خودرو دارای ضریب درگ ۰.۱۷Cd است که حتی با توجه به استانداردهای اتومبیل های مسابقه ای قابل توجه است. کشش فوق‌العاده کم به معنای افزایش کارایی خودرو است، نه فقط سرعت. این شرکت ادعا می کند که این خودرو با یک بار شارژ مسافتی در حدود ۹۹۷ کیلومتر خواهد داشت.

 آئودی اسکای اسفر (Audi Skysphere)

آئودی Skysphere، دارای موتور ۷۲۴ اسب بخار است. این خودرو همچنین دارای فرمان جمع شونده و پدال ها به همراه سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​است. فاصله بین دو محور خودرو نیز بسته به نوع رانندگی کاربر می تواند تغییر کند و می تواند از یک مدل تورینگ بزرگ به یک خودروی اسپرت تبدیل شود. این خودروی مفهومی، دارای یک کابین کاملا دیجیتال به همراه فرمان چرخ عقب خواهد بود.

بی‌ام‌و آی۸ ام (BMW i8 M)

بی‌ام‌و این خودروی مفهومی آینده نگر خود را در سال ۲۰۱۹ به نمایش گذاشت. بی‌ام‌و قصد دارد این خودرو را در اواخر سال ۲۰۲۳ با قیمت حدود ۱۶۰,۰۰۰ دلار وارد بازار کند.

موتور این خودرو قادر به تولید۵۹۱ اسب بخار قدرت از طریق موتورهای چهار توربو خود که در سیستم PHEV قرار دارند، خواهد بود. این شرکت همچنین مدعی است که آی۸ ام با هر بار شارژ کامل می‌تواند ۱۰۰ کیلومتر را طی کند.

کادیلاک اینر اسپیس (Cadilac InnerSpace)

کادیلاک اینر اسپیس، یکی از آینده نگرانه ترین خودروهای مفهومی موجود است. این خودرو کاملاً خودران است و فرمان یا پدال ندارد. اینر اسپیس قرار است یک محیط منحصر به فرد برای آسایش مسافران ایجاد کند.

پل استار پریسپت (Polestar Precept)

پل استار پریسپت به عنوان نسخه مفهومی پل استار ۵ تبدیل می‌شود، که قرار است در سال ۲۰۲۴ عرضه شود. این خودور یک GT تمام برقی چهار در با سیستم اطلاعات فردی ویژه است. این سیستم به راننده اجازه می دهد خودرو را از طریق ردیابی چشم و حسگرها کنترل کند. سیستم فقط زمانی اطلاعاتی را که راننده می خواهد نشان می دهد.

رولز رویس ویژن Next 100

این خودرو قرار است مکانی را فراهم کند که مصرف کنندگان بتوانند در آرامش کامل سفر کنند. این طرح مفهومی با آلایندگی صفر و سیستم خودران همچنین از یک سیستم هوش مصنوعی استفاده می کند که اکثر نیازهای خودرو را از طریق دستورات صوتی اعلام می کند. سقف خودرو قادر به باز شدن و عبور جریان هواست و کابین دارای نمایشگر OLED خواهد بود.

نسخه مفهومی بیوک سنتوریون (Buick Centurion)

بیوک سنتوریون در سال ۱۹۵۶ معرفی شد، اما به قدری جالب به نظر می رسد که هر کسی دوست دارد حتی امروز با آن رانندگی کند. در آن زمان، این خودرو دارای بسیاری از ویژگی های آینده نگر و یک موتور V8 با قدرت ۳۲۵ اسب بخار بود و از بدنه فایبرگلاس با رویه شفاف ساخته شده است.

این خودرو صندلی‌های سطلی و دوربین‌های دید عقب را معرفی کرد که در خودروهای تجاری مدرن آینده به کار گرفته شد. به نظر می رسد این خودرو می توانست یکی از ماشین های کلاسیک جیمز باند در آن زمان باشد.

مرسدس بنز بیوم (Mercedes-Benz Biome)

مرسدس بنز بیوم در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شد که از بیوفیبر فوق سبک ساخته می‌شود که با رشد دانه یک گیاه به دست می آید. این خودرو همچنین از نوع جدیدی از سوخت به نام BioNectar4534 استفاده می کند که در مواد بیوفیبر موجود در شاسی، چرخ ها و فضای داخلی ذخیره می شود. داشتن خودرویی که به راحتی بازیافت شود و با اکوسیستم یکی باشد، بسیار جالب است.

طرح مفهومی فورد جی تی ۹۰ (Ford GT90)

فورد جی تی ۹۰ در سال ۱۹۹۵ در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد که یک خودروی آزمایشی برای فورد بود تا طراحی، عملکرد و سایر پیشرفت های مهندسی خود را برای یک خودروی راننده محور آزمایش کند. این خودرو با الهام از یک جت جنگنده طراحی شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا