موبایل و تبلت

شاید MIUI 14 شیائومی بهینه‌ترین رابط کاربری اندروید باشد

یکی از مدیران واحد نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند شیائومی MIUI 14 را به‌عنوان رابط‌ کاربری بسیار ساده‌تر و سبک‌تر از نسل قبلی این پوسته‌ی سفارشی توصیف کرد که روان‌تر از نسخه‌های قبل نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش آی تی بوم؛ یکی از مدیران واحد نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند شیائومی MIUI 14 را به‌عنوان رابط‌ کاربری بسیار ساده‌تر و سبک‌تر از نسل قبلی این پوسته‌ی سفارشی توصیف کرد که روان‌تر از نسخه‌های قبل نیز اجرا خواهد شد.

شیائومی انتشار تیزرهای MIUI 14 را در شبکه‌های اجتماعی چینی آغاز کرده است. درحالی‌که این شرکت هنوز اطلاعیه‌ای رسمی درباره‌ی پوسته‌ی سفارشی مذکور منتشر نکرده است، مدیران آن اجازه دارند درباره‌ی نسل بعدی سیستم‌عامل سفارشی در پلتفرم‌هایی مثل ویبو بحث کنند.

همان‌طورکه اسکرین‌شات‌ زیر نشان می‌دهد، شیائومی تلاش می‌کند تا MIUI 14 را به‌عنوان نسخه‌ی روان‌تر و سریع‌تر برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود عرضه کند. جین‌ فان، مدیر بخش نرم‌افزاری شیائومی، ادعا می‌کند نسل بعدی پوسته‌ی سفارشی این شرکت ساده‌تر و سبک‌تر از سایر پوسته‌های سفارشی اندرویدی بازار خواهد بود.

به‌نوشته‌ی Notebookcheck، تیم MIUI در سال جاری قصد دارد قابلیت‌های اضافه را از این رابط‌ کاربری حذف کند؛ سیستم‌عاملی که در‌حال‌حاضر با تعداد زیادی برنامه و سرویس پیش‌نصب‌شده و شخص‌ ثالث ارائه می‌شود. البته تفاوت‌هایی بین رام‌هایی که شیائومی در چین و سایر نواحی جهان، ازجمله بازار اروپا و هند منتشر می‌کند وجود دارد؛ به‌همین‌دلیل، باید دید آیا جین فان به همه‌ی نسخه‌های MIUI اشاره کرده یا منظور او فقط نسخه‌ی چینی بوده است.

شیائومی قبلاً نسخه‌های قدیمی MIUI را نیز به‌عنوان رابط‌ کاری سریع تبلیغ کرده بود. به‌عنوان مثال، این برند سال گذشته وعده داد که MIUI 12.5 سریع‌تر و روان‌تر از MIUI 12 خواهد بود ؛ بنابراین، نمی‌توان با اطمینان‌خاطر ادعاهای رسمی شیائومی درباره‌ی MIUI 14 را پذیرفت.

نسخه‌ی بعدی پوسته‌ی سفارشی اندرویدی این شرکت در شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو استفاده خواهد شد؛ گوشی‌هایی که انتظار داریم ماه آینده در بازار چین معرفی شوند. براساس نسخه‌های قبلی این رابط‌ کاربری، نسخه‌ی ۱۴ آن باید برپایه‌ی اندروید ۱۲ و ۱۳ عرضه شود؛ البته انتشار نسخه‌ی جهانی آن احتمالاً تا اوایل ۲۰۲۳ آغاز نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا