اخبار فناوری

ارزش استارتاپ هوش مصنوعی ایلان ماسک با جذب سرمایه احتمالاً به 18 میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش آی تی بوم؛ارزش استارتاپ هوش مصنوعی ایلان ماسک، یعنی xAI، ظاهراً قرار است پس از پایان‌یافتن دور سرمایه‌‌گذاری فعلی خود به حدود 18 میلیارد دلار برسد. پیش از این، در گزارشی به احتمال دریافت 6 میلیارد دلار توسط استارتاپ سازنده چت‌بات هوش مصنوعی Grok، اشاره شده بود که Sequoia Capital نیز جزء شرکت‌های سرمایه‌گذار آن به‌حساب می‌آمد.

بلومبرگ در گزارش خود به این موضوع تأکید کرده که مذاکرات بر سر انجام این سرمایه‌گذاری جدید همچنان ادامه دارد و شرایط آن، مانند قیمت و زمان انجام، ممکن است تغییر کند. ظاهراً در مذاکرات مربوطه برای جذب سرمایه‌گذاران، مزیت‌های فروش بالقوه xAI برای سرمایه‌گذاران برجسته شده، سوابق ایلان ماسک در شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس تبلیغ شده، و در نهایت به این موضوع اشاره شده که xAI می‌تواند روی داده‌های باکیفیت شبکه اجتماعی ایکس آموزش ببیند.

فعلا ایلان ماسک اظهارنظری در این رابطه نکرده و همچنین لیست سایر سرمایه‌گذاران احتمالی اعلام نشده است.

ماسک در سال 2023، استارتاپ xAI را برای رقابت با OpenAI که تحت حمایت مایکروسافت است، تأسیس کرد. پیش از این نیز گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم ایلان ماسک برای جمع‌آوری 6 میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی منتشر شده بود، اما در اوایل سال جاری میلادی، او اعلام کرد که xAI با سرمایه‌گذاران بالقوه برای تأمین منابع مالی مذاکره‌ای نکرده است.

xAI در ماه مارس یک نسخه پیشرفته‌تر از چت‌بات خود با نام Grok-1.5 را معرفی کرد. چت‌بات Grok برای استفاده کاربران پریمیوم شبکه اجتماعی X که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، در دسترس است.

منبع: دیجیتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا