سخت افزار

این کامپیوتر کوچک در کف دست جا می‌شود و ۳۲ گیگابایت رم دارد

به گزارش آی تی بوم؛ کامپیوتر بسیار کوچک Minisforum Mercury EM780 یکی از هیجان‌انگیزترین گجت‌های امسال است.

کامپیوتر جدید EM780 که به عنوان نسل بعدی EM680 شناخته می‌شود، فردا از راه می‌رسد و دارای پردازنده AMD نسل جدید خواهد بود.

برخلاف اکثر مینی پی‌سی‌ها، EM780 به‌حدی کوچک است که شاید بتوان آن را در جیب جا کرد. بدنه‌ی این محصول ظرفیت ۰٫۲۵ لیتری و ابعاد ۸×۸×۴ سانتی‌متر دارد و می‌توان آن را از طریق درگاه USB Type-C شارژ کرد.

EM780 به طور رسمی ۶ ماه پیش در نمایشگاه کامپیوتکس به‌نمایش گذاشته شد، اما به‌طرز عجیبی تا پایان سال ۲۰۲۳ دردسترس قرار نگرفت. این مدل جدید که فردا عرضه می‌شود، دارای پردازنده‌ی مرکزی با معماری Zen 4 و پردازنده‌ی گرافیکی با معماری RDNA3 است.

شرکت Minisforum هنوز مشخصات کامل EM780 را اعلام نکرده است. مدل قبلی رم ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی LPDDR5 غیرقابل‌ارتقاء داشت و انتظار داریم مدل جدید نیز رم مشابهی داشته باشد.

کامپیوتر شخصی EM780 دارای دو پورت USB4 (Type-C)، سه USB 3.2 Gen2 تایپ A و یک درگاه HDMI2.1 است و می‌تواند کارت‌های حافظه‌ی TF را بخواند.

خبری از اسلات کلاس دسکتاپ M.2 2280 در این سیستم نیست و در عوض کاربران می‌توانند یک فضای ذخیره‌سازی کوچک‌تر M.2 2230 سازگار با استاندارد PCIe Gen4 به آن اضافه کنند. فضای ذخیره‌سازی داخلی دارای یک هیت‌سینک اختصاصی است و خنک‌سازی پردازنده توسط یک فن انجام می‌شود.

شرکت Minisforum تبلیغات کامپیوتر جدیدش را در شبکه‌های اجتماعی شروع کرده است؛ اما هنوز قیمت کامپیوتر کوچک مورد بحث را نمی‌دانیم.

 

منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا