سخت افزار

زمان معرفی و عرضه پردازنده های نسل 14 اینتل مشخص شد

به گزارش آی تی بوم؛ به نقل از شهر سخت افزار؛ اینتل در نظر دارد هفته آینده پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهارده خود شامل Core i9-14900K، Core i7-14700K، Core i5-14600K و نسخه KF آن‌ها که فاقد پردازنده گرافیکی یکپارچه هستند را معرفی کند. البته عرضه این پردازنده‌های نسل جدید در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر ۱۴۰۲) و با یک ماه تاخیر آغاز خواهد شد.

به گفته منابع نزدیک به اینتل، این غول فناوری قصد دارد تا یک هفته دیگر پردازنده‌های نسل چهارده خود را معرفی کند. البته، طبق رسم هر ساله، این شرکت پردازنده‌های خود را تا یک ماه پس از معرفی به بازار عرضه نخواهد کرد.

به گفته این منابع، اینتل در نظر دارد تا پردازنده‌های جدید خود را در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر ۱۴۰۲) برای خرید در دسترس قرار دهد. احتمالاً در این تاریخ نیز شاهد انتشار اولین بررسی‌های رسمی و بنچمارک‌ها از پردازنده‌های نسل چهارده اینتل خواهیم بود.

البته یک روز قبل از این تاریخ، یعنی در روز ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر ماه) یک برنامه تبلیغاتی را آغاز خواهد کرد که به نظر می‌رسد با پیش‌فروش محصولات جدید این شرکت توسط شرکای خرده‌فروشی آن مرتبط باشد.

شش مدل از پردازنده‌های نسل چهارده معرفی خواهند شد

به گزارش Videocardz، در نظر داشته باشید که در این تاریخ تنها شش مدل از پردازنده‌های نسل چهارده اینتل از سری K و KF عرضه خواهد شد. این پردازنده‌های عبارت‌اند از پردازنده ۲۴ هسته‌ای Core i9-14900K، پردازنده ۲۰ هسته‌ای Core i7-14700K، پردازنده 14 هسته‌ای Core i5-14600K و در نهایت نسخه KF این مدل‌ها که فاقد پردازنده گرافیکی یکپارچه هستند.

تمام مدل‌های ذکر شده دارای TPD 125 وات بدون قفل هستند، این بدان معناست که قابلیت اورکلاک را داشته و این رقم ممکن است افزایش یابد. مدل‌های سری غیر K احتمالاً سال آینده و در جریان CES 2024 با TDPهای 65 وات و پایین‌تر معرفی می‌شوند.

اینتل در حال حاضر به دنبال آماده شدن برای رویداد Innovation 2023 و معرفی پردازنده‌های سری Raptor Lake Refresh در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور ۱۴۰۲) است. انتظار می‌رود که این شرکت چندین محصول دیگر از جمله سری Core 100 Ultra با اسم رمز Meteor Lake و احتمالاً برخی از برندهای جدید موبایل از سری Raptor Lake Refresh را هم رونمایی کند.

علاوه بر این، ممکن است Intel هم‌زمان چندین به‌روزرسانی برای پردازنده‌های گرافیکی Arc ارائه کند، به ویژه با توجه به در دسترس بودن پردازنده‌های گرافیکی ACM-G12 و تأخیر یک ساله در عرضه کارت گرافیک Arc A580.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + شش =

دکمه بازگشت به بالا