هوش مصنوعی

اولین همکاری OpenAI با یک مؤسسه آموزشی

 ChatGPT به کلاس‌های دانشگاه ایالتی آریزونا می‌رود


به گزارش آی تی بوم؛در بیانیه مطبوعاتی، دانشگاه ایالتی آریزونا اعلام کرده که می‌خواهد روی سه حوزه کلیدی تمرکز کند؛ جایی که می‌تواند از ChatGPT Enterprise استفاده کند. این حوزه‌ها عبارتند از افزایش موفقیت دانشجویان، ایجاد راه‌های جدید برای تحقیقات نوآورانه و ساده‌سازی فرآیندهای سازمانی.

استفاده دانشگاه آریزونا از ChatGPT

به گفته معاون ارشد بخش اطلاعات ASU، «کایل بوون»، درحال‌حاضر کارکنان و هیئت علمی این دانشگاه درحال استفاده از ChatGPT هستند. به گفته بوون، پس از عرضه نسخه Enterprise این چت‌بات، استفاده از آن منطقی‌تر شده است.



دانشگاه ASU از ماه فوریه شروع به دریافت پروژه‌های ارسالی اساتید و دانشجویان درباره موقعیت‌های استفاده از ChatGPT خواهد کرد. با وجود اعلام همکاری این دانشگاه و OpenAI، هم‌اکنون برخی اساتید ASU از هوش مصنوعی مولد در برخی کلاس‌های خود استفاده می‌کنند.

این اساتید برای بهبود مهارت‌های نوشتاری در کلاس‌های روزنامه‌نگاری از هوش مصنوعی بهره می‌برند. حتی این امکان وجود دارد که چت‌بات‌ها حکم اساتید شخصی‌سازی‌شده را برای دانشجویان ایفا کنند.

این اولین‌باری نیست که ASU به سراغ هوش مصنوعی رفته است. این دانشگاه سال گذشته میلادی یک برنامه شتا‌ب‌دهنده هوش مصنوعی را کلید زد که در طی آن، محققان و مهندسان شروع به توسعه سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کردند. این دانشگاه همچنین شروع به ارائه کلاس‌هایی برای ارتقا سواد مربوط به هوش مصنوعی کرده است.

همکاری با ASU، اولین همکاری میان OpenAI با یک مؤسسه آموزشی محسوب می‌شود. سازنده ChatGPT به‌آرامی درحال افزایش همکاری با سازمان‌های عمومی است. برای مثال OpenAI چند وقت پیش از همکاری با دولت ایالت پنسیلوانیا خبر داد تا ChatGPT Enterprise را در اختیار برخی کارمندان دولتی قرار دهد.

 

منبع:دیجایتو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا