سخت افزار

مانیتور گیمینگ Alienware AW3423DWF با پنل QD-OLED و نرخ نوسازی 165 هرتز معرفی شد

Alienware به تازگی از یک مانیتور گیمینگ با نام AW3423DWF و ابعاد ۳۴ اینچ با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز رونمایی کرده که از پنل خمیده QD-OLED بهره می‌برد.

به گزارش آی تی بوم، Alienware به تازگی از یک مانیتور گیمینگ با نام AW3423DWF و ابعاد ۳۴ اینچ با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز رونمایی کرده که از پنل خمیده QD-OLED بهره می‌برد و قیمت آن نسبت به نسل قبلی کاهش یافته و به 1100 دلار رسیده است.

مانیتور Alienware AW3423DWF مجهز به پنل QD-OLED با وضوح ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل  بوده و از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند.ابعاد مانیتور خمیده‌ الین ور برابر ۳۴ اینچ بوده و نرخ نوسازی پنل QD-OLED آن برابر ۱۶۵ هرتز است.

کاهش ضخامت مانیتور جدید نسبت‌ به مدل قبلی موجب شده که AW3423DWF راحت‌تر روی دیوار قرار بگیرد. مانیتور جدید حدود ۱۰ میلی‌متر باریک‌تر از مدل قبلی بوده و پیش‌بینی می‌شود تجربه‌ بصری لذت‌بخشی را ارائه دهد.

مانیتور جدید Alienware قیمتی معادل ۱۱۰۰ دلار دارد و برخلاف مدلی که در بهار گذشته عرضه شد از قابلیت G-Sync Ultimate انویدیا پشتیبانی نمی‌کند و Alienware به جای آن سراغ استفاده از AMD FreeSync Premium Pro می‌رود. در مانیتور جدید نرخ نوسازی از ۱۷۵ هرتز به ۱۶۵ هرتز کاهش پیدا کرده است.

 

 

این مانیتور از یک درگاه HDMI 2.0 و دو درگاه DisplayPort 1.4 استفاده می‌کند. درگاه DisplayPort نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز ارائه می‌دهد اما درگاه‌های HDMI 2.0 به نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتز محدود هستند.

بهره‌مندی از نسبت تصویر ۲۱:۹ یعنی مانیتور جدید الین ور مخصوص بازی‌هایی است که می‌توان آن‌ها را در حالت فوق عریض تجربه کرد. البته کنسول‌های نسل جدید فعلاً نمی‌توانند چنین حالتی را به صورت پیش‌فرض ارائه دهند.

بخش نورپردازی RGB در طراحی مانیتور دگرگون شده است. این مانیتور با رنگ مشکی روز ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) روانه‌ بازار چین می‌شود و سپس در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان) در دسترس کاربران سایر نقاط جهان قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا