اخبار فناوریشبکه های اجتماعینرم افزار

پینترست نیم میلاردی شد؛ امضای قرارداد تبلیغاتی با گوگل

به گزارش آی تی بوم؛به نقلCNBC، پینترست قرارداد تبلیغاتی جدیدی را با گوگل امضا کرده است و قصد دارد درآمد حاصل از تبلیغات را افزایش دهد. سال گذشته این پلتفرم قرارداد چندساله‌‌ی تبلیغاتی با آمازون امضا کرده بود.

شبکه‌ی اجتماعی پینترست با بررسی درآمدهای سه ماه آخر سال ۲۰۲۳ به این نتیجه رسید که درآمد به‌دست‌آمده کمتر از حد انتظار بوده است و در نهایت تصمیم به تنظیم قرارداد تبلیغاتی با گوگل گرفت.

درآمد پینترست در پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۹۸۱ میلیون دلار بود که نشان‌دهنده‌ی رشد ۱۲ درصدی نسبت‌به سال گذشته است. این پلتفرم به‌صورت ماهانه ۴۹۸ میلیون کاربر فعال دارد که این تعداد نسبت‌به سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

درآمد پینترست در سال ۲۰۲۳ باعث شد ارزش سهام این شرکت ۲۸ درصد کاهش یابد؛ اما بلافاصله بعد از اینکه بیل ردی، مدیرعامل پینترست، اعلام کرد که قصد دارد با گوگل قراردادی را تنظیم کند، ارزش سهام به جایگاه پیشین خود برگشت.

بیل ردی گفت: «تمرکز اصلی ما در قرارداد با گوگل بر این است که راهی برای کسب درآمد از برخی از بازارهای بین‌المللی ایجاد کنیم و این کار از طریق نمایش تبلیغات گوگل امکان‌پذیر خواهد شد. ما چند هفته‌ی پیش این فعالیت را آغاز کردیم و اکنون در حال گسترش آن هستیم.»

مدیرعامل پینترست همچنین گفت ۸۰ درصد از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی خارج از ایالات متحده هستند اما تنها ۲۰ درصد از درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهند؛ با مشارکت گوگل میانگین درآمد از هر کاربر در بازارهای بین المللی افزایش خواهد یافت.

پینترست قرار است از هوش مصنوعی و قابلیت‌های جدیدی برای افزایش تعامل کاربران استفاده کند. یکی از قابلیت‌های پینترست برای کاربران گوشی آیفون این است که می‌توانند با کمک استیکر‌ها و اشیاء مجازی یک تصویر جدید بسازند.

پینترست سال گذشته یک ویژگی سازماندهی خودکار را راه‌اندازی کرد که پست‌های مشابه را شناسایی و کاربران را به ایجاد بردهای جدید ترغیب می‌کند. این ویژگی، افزایش ۳۰ درصدی بردهای ایجادشده در این پلتفرم اجتماعی را به‌همراه داشت.

جست‌وجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند سریع‌تر به نتیجه‌ی دلخواه خود برسند یا اقدام به خرید کنند. نوامبر (آبان و آذر)‌ سال گذشته پینترست ابزار جدیدی را معرفی کرد که به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات درخواستی خود را با توجه به تیپ‌های بدنی مختلف جست‌وجو کنند و به نتایج دقیق‌تری برسند.

منبع: زومینت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا