اخبار فناوریهوش مصنوعییادداشت

مدیرعامل آمازون: هوش مصنوعی مولد می‌تواند بزرگ‌ترین تحول فناوری از زمان ظهور اینترنت باشد

به گزارش آی تی بوم؛

مدیرعامل آمازون در نامه سالانه خود به سهامداران این شرکت گفت که هوش مصنوعی برای تجارت آمازون حیاتی است و ارزش این فناوری در سال‌های آینده نیز افزایش خواهد یافت. او در این نامه اذعان کرد:

«هوش مصنوعی مولد ممکن است بزرگ‌ترین تحول فناوری از زمان ظهور فضای ابری (که خود هنوز در مراحل اولیه است) و شاید از زمان ظهور اینترنت باشد. برخلاف رویه تجهیز انبوه زیرساخت‌ها به فضای ابری و مهاجرت به این سرویس‌‌ها، انقلاب هوش مصنوعی مولد از همان ابتدا بر پایه فضای ابری ساخته می‌شود.»

صحبت‌های اندی جاسی درحالی منتشر می‌شود که آمازون رقم خیره‌کننده 575 میلیارد دلار (حدوداً 12 درصد) رشد درآمد سالانه را گزارش داده است.

تمرکز بیشتر آمازون بر هوش مصنوعی مولد

نامه اندی جاسی عمدتاً روی نحوه استفاده آمازون از هوش مصنوعی برای رشد کسب‌وکار خود متمرکز بود. جاسی گفت آمازون درحال توسعه هوش مصنوعی مولد در بیشتر اپلیکیشن‌ها و محصولات خود است؛ برای مثال الکسا، دستیار مجازی این شرکت، با گذشت زمان به هوش مصنوعی پیشرفته مجهز می‌شود تا هوشمندتر شود. همچنین دستیار خرید جدید مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون با نام Rufus نقش مهمی در پیشبرد تجارت آمازون ایفا خواهد کرد.

به‌طور کلی، مدیرعامل آمازون به هوش مصنوعی خوش‌بین است و باور دارد که آمازون با استفاده از این فناوری می‌تواند هزینه‌های خود را کاهش دهد و تجربه کاربران را بهتر و سریع‌تر کند.

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا