نرم افزار

چقدر طول کشید تا این پلتفرم‌های محبوب به رکورد ۱۰۰ میلیون کاربر برسند؟

از میان بسیاری از رقبای جدید توییتر، جدیدترین پلتفرم رسانه اجتماعی متا، تِرِدز (Threads) حضور خود را با صدای بلند اعلام کرده است. به گفته مارک زاکربرگ...

به گزارش آی تی بوم، از میان بسیاری از رقبای جدید توییتر، جدیدترین پلتفرم رسانه اجتماعی متا، تِرِدز (Threads) حضور خود را با صدای بلند اعلام کرده است. به گفته مارک زاکربرگ، تنها ۵ روز طول کشید تا تردز به آستانه رسیدن به ۱۰۰ میلیون کاربر برسد. اما برای دیگر پلتفرم‌های محبوب مانند اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب چقدر طول کشید تا به ۱۰۰ میلیون کاربر برسند؟

در وهله اول، تردز با موفقیت ۵ روزه خود، برتری قابل توجهی نسبت به بقیه پلتفرم ها به دست آورده است. راه‌اندازی تردز با تصمیم توئیتر برای محدودیت کاربران حساب های تایید نشده، که بر اساس آن کاربران توییتر می توانند تعداد معینی از پست ها را در هر روز بخوانند، موجی از نارضایتی را متوجه مالک فعلی توییتر، ایلان ماسک، کرد.

ثانیاً، کاربران جدید در تردز برای ثبت نام نیاز به یک حساب اینستاگرام دارند، بنابراین موانع ثبت نام از بین رفته و از پایگاه ۱.۲ میلیارد کاربر اینستاگرام استفاده می شود.

چقدر طول کشید تام پلتفرم های محبوب به ۱۰۰ میلیون کاربر برسند؟

بر اساس داده ها چت جی پی تی (ChatGPT)، چت هوش مصنوعی Open AI در رتبه دوم قرار دارد، که در نوامبر ۲۰۲۲ راه اندازی شد و تا آغاز سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰ میلیون کاربر رسید. چت جی پی تی، قابلیت‌های باورنکردنی ای را به مردم معرفی کرد که باعث هجوم ثبت‌نام‌ها شد و مکالمات قدیمی پیرامون پیامدهای بالقوه هوش مصنوعی را احیا کرد.

برای تیک تاک تنها ۹ ماه طول کشید تا پس از راه اندازی در سال ۲۰۱۷ به ۱۰۰ میلیون کاربر برسد و در جایگاه سوم قرار می گیرد.

وی چت و اینستاگرام با مزایای جالبی که دارند، دو جایگاه دیگر در میان ۵ رتبه برتر را به خود اختصاص می دهند. متا زمانی که اینستاگرام ۳۰ میلیون کاربر داشت، آن را خریداری کرد و تنها در یک سال، تعداد کاربران آن از ۱۰۰ میلیون گذشت.

در حالی که فیس بوک در مسیر رسیدن به ۱۰۰ میلیون کاربر در رتبه متوسط قرار دارد، اما همچنان این پلتفرم، بیشترین حساب های فعال نزدیک به ۳ میلیارد در ماه را دارد. در واقع، درس‌های متا از فیس‌بوک به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است و این شرکت ۴ پلتفرمی را که به سرعت به ۱۰۰ کاربر رسیده است را دارد.

موفقیت تردز چه معنی ای برای توییتر دارد؟

با وجود استقبال باور نکردنی از تردز در روزهای اول، این پلتفرم به دلیل شیوه های فشرده جمع آوری داده ها و فقدان ویژگی های دسترسی، با انتقادات قابل توجهی مواجه شده است. همچنین برخی از ویژگی های کلیدی رقیب خود از جمله موضوعات پرطرفدار، هشتگ ها و پیام های مستقیم را از دست داده است.

در همین حال، ایلان ماسک از موفقیت تردز چندان راضی نبوده است و آن را کپی ای از توییتر می‌داند و حتی تهدید می‌کند که اقدام قانونی خواهد کرد.

این فضای شلوغ رسانه های اجتماعی به چه سمتی می رود؟ دهه آینده زمینه را برای ادغام بیشتر پلتفرم ها فراهم می کند یا شاهد پراکندگی بیشتر مخاطبان خواهیم بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا